5 שלבים לניהול פיננסי נכון של העסק

כבעלים של עסק קטן התעסקות עם הצד הפיננסי של העסק שלנו יכול להיות אחד המכשולים הגדולים ביותר שלנו. בדרך כלל, בעלי עסקים רבים מבזבזים המון זמן בניהול העסק ומשאירים מעט מאוד זמן לעיסוק הפיננסי. אולם, הבנה של הניהול הפיננסי הנכון היא קריטית להצלחת העסק. אז הנה 5 שלבים לניהול פיננסי נכון של העסק שלנו.

סדר את הספרים והדוח"ות הפיננסים שלך

הצעד הראשון בניהול פיננסי הוא מעקב מלא של כל ההוצאות והכנסות של העסק שלנו. כדי להצליח לעשות זאת בצורה טובה מומלץ להיוועץ עם רואה חשבון בקריות לדוגמא או להשתמש באחת ממגוון התוכנות המוצאות היום בשוק כמו "QuickBooks" המאפשרת לקטלג את המידע הפיננסי שלך וליצור דו"חות מדויקים. תוכנות אלה מאפשרות מעקב אחרי רווחים, הפסדים רווחים נטו הערכות של הכנסות והuצאות ועוד'.

השאר מעודכן אחרי תזרים המזומנים שלך

דרך חכמה לשליטה על המצב הפיננסי של העסק שלך היא לבדוק את תזרים המזומנים באופן תדיר. הדרכים היעילות ביותר הן- בדיקה של מצב חשבון, הדפסה של דו"ח תזרים מזומנים המראה הכנסות עתידיות ותשלומים עתידיים, וודא שההוצאות לא עולות על ההכנסות בפרק זמן מסוים במידה וזה המצב נסה לשנות את קצב ההוצאות כדי להתאימו לקצב ההכנסות.

בדיקת הכנסות והוצאות

סכם את כל ההכנסות וההוצאות של העסק שלך. כך, נוכל להבין את ההכנסות ברוטו ונטו של העסק. באמצעות ההכנסות נטו של העסק נוכל לחשב גידול עתידי של העסק כיוון שנוכל לדעת בדיוק כמה כסף נכנס לעסק בכל פרק זמן ונימנע מהוצאות מיותרות שיכולות לפגוע בו.

היערך להוצאות מס

דרך נוספת לחסוך בהוצאות העסק היא להבין מה המיסים שהעסק שלנו יצטרך לשלם. כך, נוכל למצוא דרכים להוריד את כמות המיסים ובנוסף נוכל להיערך כלכלית לתשלום המס. לדוגמא נוכל להמתין לתחילת שנה חדשה כדי למנע מתשלום מס הכנסה על השנה הקודמת.

חדש את אחוז הרווח

הצעד האחרון לניהול פיננסי נכון של העסק הוא, מהו אחוז הרווח שלנו. ניתן להשתמש בתוכנה פיננסית כמו שהזכרנו למעלה כדי להוציא דו"ח הוצאות הכנסות בו, נוכל לדעת מה הוא אחוז הרווח אל מול ההוצאות בורוטו שלנו. לאחר מכן, חפשו דרכים ליעל את אחוזים אלה וחזור לאחר פרק זמן מסוים כדי לבדוק האם עמדתם ביעדים שהצבתם.

ניהול פיננסי

לסיכום

ניהול פיננסי נכון דורש לא מעט זמן עבודה. אך, מעבר על חמשת השלבים הללו יאפשר לעסק שלנו להמשיך ולצמוח ללא חשש. את כלל השלבים ניתן לבצע לבד אולם מומלץ מאוד לעבוד מול בעל מקצוע כמו רואה חשבון או יועץ מס, אלה יאפשרו לנו להוציא את המיטב מכל הכנסה והוצאה.

אולי יעניין אותך גם