מתי חשוב להציג רישיון לעסק?

החוק מחייב הפקת רישיון עבור סוגים מסוימים של עסקים, אך הצגה שלו היא כבר עניין מורכב יותר.

במאמר הבא מתי חשוב לעשות את זה, מה היתרונות וכיצד ניתן להיעזר ברישיון על מנת לשכנע לקוחות חדשים לקנות את המוצר או השירות

כל עסק טעון רישיון עסק חייב לקבל היתר שניתן על ידי משרד הרישוי המקומי. מטרת הרישיון היא להבטיח את הפעילות התקינה של העסק, כי אפשר לקבל אותו רק אם עומדים בסטנדרטים או קריטריונים מסוימים. בין היתר, הרישיון מעיד על כך שבעלי העסק נקטו בכל האמצעים הנדרשים כדי לשמור על הביטחון, ההיגיינה, הבטיחות והבריאות של הציבור. בשביל לקבל את הרישיון, בעלי עסקים נדרשים לבצע סידורי כיבוי אש ולעמוד בתנאים ספציפיים של בטיחות מבנים או תברואה.

רשימת העסקים החייבים ברישוי מפורטת על ידי המחוקק ומתעדכנת אחת לתקופה מסוימת. באופן כללי, מדובר על עסקים שצריכים רישיון כי הם פועלים בתחומים רגישים של בריאות, מזון, חקלאות ותעשייה. עם זאת, בעוד הפקת הרישיון היא חובה על פי החוק – הצגה שלו היא כבר עניין מעט מורכב יותר.

 

מה היתרונות של הצגת רישיון עסק?

כל רישיון עסק ניתן על ידי משרד הרישוי בהתאם לסוג העסק ואופי הפעילות שלו, בעוד בחלק מהמקרים מוטלת חובה להציג את הרישיון במקום בולט. אבל גם במקרים שבהם אין חובה כזו, כדאי לבעלי עסקים להביא בחשבון את היתרונות של הצגת רישיון עסק.

קודם כל, הצגת רישיון עסק מאפשרת גם ללקוחות הקיימים וגם ללקוחות החדשים לדעת שמדובר על עסק שנמצא תחת פיקוח. רגולציה על העסק מעניקה ללקוחות תחושת ביטחון, שאולי יכולה לעודד אותם לקנות את המוצר או השירות. בתחום המזון למשל, רישיון עסק יכול לעשות את ההבדל בין לקוחות חוזרים לבין כאלה שמגיעים פעם אחת ונבהלים.

מבחינה תחרותית, רישיון עסק מאפשר לבעלי עסקים להשיג יתרון. באמצעות הרישיון שמוצג בגאווה ובמקום בולט, בעלי עסקים מסוימים יכולים להראות את הייחודיות ואת הערך המוסף שלהם. אז מהבחינה הזו, מדובר על כלי שיווקי לכל דבר ועניין שעולה בקנה אחד עם האינטרסים של בעלי עסקים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

 

איך נכון להציג רישיון עסק?

כיום נהוג למסגר את רישיון העסק הרשמי ולתלות אותו על הקיר באחד המקומות המרכזיים בחנות, במשרד, במסעדה או בכל עסק אחר. כמו כן, ניתן לשלב את העסק ממש מעל הקופה ולהעניק ללקוחות תחושת ביטחון כאשר הם מגיעים לשלם.

בסופו של דבר, רישיון עסק הוא חלק בלתי נפרד משגרת העסקים הפועלים בתחומים שונים. אם כבר בעלי עסקים מסיימים את השלמת התהליך ומקבלים רישיון עסק כחוק, כדאי להם להציג אותו. זה חשוב מבחינה שיווקית, מסחרית וכלכלית ומוכיח את עצמו מהר.

 

קופת חיסכון

אולי יעניין אותך גם