מה יותר כלכלי, משרד עצמאי או עמדות בחלל עבודה משותף?

חללי עבודה משותפים הפכו ממזמן לאחד הטרנדים החמים בתחום הנדל"ן המשרדי לעצמאיים וסטארטפים מתחילים.

היתרונות של החללים המשותפים מובהקים, מדובר על מקום גמיש, זמין ובעל שירותים רבים שמאפשר לחברה או לפריילנסר מצד אחד את החופש והיכולת לבחור איפה לעבוד ומנגד את סביבת העבודה המפרה שלא קיימת למי שעובד מהבית או מבית קפה. אבל האם מבחינה כלכלית זה אכן משתלם יותר?

שכירות והוצאות נוספות

אחד היתרונות הבולטים של חללי העובדה המשותפים הוא המחיר. המחיר של משרד ליחיד באחד מחללי העבודה בתל אביב נע בין 1,500 ל-2,800 שקלים לחודש. המחיר למשרד גדול יותר המתאים לקבוצה של 4-5 עובדים מגיע ליכול לעלות עד 5,000 שקלים. ואומנם המחירים נשמעים מפוצצים אך חשוב לזכור שמדובר על המחיר הכולל את כל שירותי המקום.

המשמעות של זה היא שהחברה או העצמאי אינם צריכים לשלם על שירותים נלווים כגון חשמל, חיבור לאינטרנט וחשבון מים. בנוסף לאלו, במשרד עצמאי באחראיות החברה לשכור שירותי ניקיון, לדאוג למטבחון מצויד לכל הפחות במוצרי חשמל בסיסים (מקרר, מיקרו, קומקום). על כל אלו כמובן מתווספים גם תשלומים על שימור הנכס, כמו למשל הזמנת טכנאים.

מעבר לעלות הכספית המידית והברורה שהנ"ל דורשים. הם גם דורשים ניהול והתייחסות של מנהלי החברה או הגורם האחראי. חברות רבות שוכרות עוזר אדמיניסטרציה אשר מטפל בתפעול בפועל של המשרד. גם כאן קיימת העלות של שכר וכל הזכויות הנלוות לאותו עובד. ובחברות שבן בוחרים להשאיר את התפעול של המשרד בידי המנהל או לחלק את המשימות בין העובדים זה בא על חשבון משימות אחרות שאינן מתבצעות ולעיתים הינן חשובות יותר אך אינן מקבלות את מענה הנדרש.

חללי עבודה

האם חללי עבודה משותפים משתלמים לכולם?

התשובה לכך היא כמובן לא. לחברות גדולות ומבוססות שמכילות מספר רב של עובדים אין טעם להתעסק עם השכרה של מספר משרדים או מרחבים מהסוג. במצב כזה גם המחיר כבר אינו משתלם וגם כל היתרונות של חללי עבודה משותפים הולכים לאיבוד. חברות גדולות בין כה וכה זקוקות לעוזר אדמיניסטרציה כדי לנהל את לוחות השנה והמפגשים. בנוסף לחברות רבות חשובה התדמית ועבודה במתחם מהסוג אינה תורמת להעלאת המוניטין התאגידי המפואר.

בניגוד לחברות הגדולות, חברות סטארט-אפ ופריילנסרים נהנים מכל היתרונות של חללי עבודה מהסוג וגם יכולים לחסוך בעלויות. חברות מתפתחות רבות מתחילות ממספר קטן של עובדים ולאחר מספר שנים מתפתחות בצורה משמעותית. בשל כך לא משתלם לחברה מתפתחת להשכיר משרד עצמאי, לאבזר אותו באלפי שקלים בכדי שכמה שנים מאוחר יותר הם יאלצו לעבור למשרד גדול יותר בשל התפתחות החברה.

בנוגע לעצמאים, מעבר ליתרון הכלכלי שמאפשר להם לחסוך אלפי שקלים בחודש על הוצאות. ישנו יתרון כלכלי עקיף, ברגע שאדם עובד בחלל עבודה משותף עם אנשים נוספים הוא יוצר קשרי אנוש שיכולים להוביל לקבלת לקוחות חדשים או שדרוגים לעסק, מה שצפוי בעתיד הקרוב והרחוק להשפיע לחיוב על ההכנסות ורווחי החברה.

אולי יעניין אותך גם

כלה
כלכלה
האם כלכלי להתחתן בישראל

לא מעט זוגות חוששים ומתכננים על צעד בתכנון החתונה בקפידה – לאור הנתונים הלא מעודדים של כדאיות ביצוע חתונה במדינת ישראל. לא מעט זוגות בוחרים

קרא עוד »
כיסאות ושלוחן
כלכלה
סיבות לרכישת משרד חדש

יש לכם משרד ואתם תמיד שואלים את עצמכם אם כדאי לרכוש משרד חדש, או אולי חשבתם לעצמכם להשקיע בנכס עם תשואה גבוה נדל"ן ולא יודעים

קרא עוד »