ממינוס לפלוס – טיפים ליציאה מהמינוס השגרתי

בכל סקר ובדיקה שנערכו מגלים את אותה תוצאה עגומה: כמחצית מהאוכלוסייה נמצאת במינוס קבוע בחשבון הבנק. הרבה מאיתנו מרגישים שהמינוס הוא חבר לוויה קבוע וחושבים שהעובדה שאנחנו במינוס היא לא משהו לדאוג ממנו שכן אם כל כך הרבה אנשים במינוס כנראה אין מנוס מכך.

אבל העובדה היא שהמינוס בבנק הוא לא ברירת מחדל וגם אם קשה מאוד לצאת ממעגל הקסמים הזה ולשנות דפוסי התנהגות, יש דרכים בהם תוכלו לשנות את המינוס לפלוס.

הנה מספר טיפים על מנת להצליח לצאת מהמינוס:

 

שינוי תפיסה

אמנם זה לא פעולה ישירה לסגור את המינוס, אבל זאת כנראה הפעולה הכי חשובה. אתם לא חייבים להיות במינוס. אצל רובנו המינוס הוא בסך הכל תוצאה של התנהלות פיננסית שגויה שמביאה לכך שההוצאות גבוהות מההכנסות.

על מנת שתצליחו לצאת מהמינוס עליכם להבין שעליכם לעשות שינויים באופן ההתנהלות שלכם ולהתמיד בכך. זהו תהליך שיכול להיות להרבה מכם ארוך ומייגע אבל חשוב להבין שזהו יעד בר השגה לכולנו.

 

הלוואות

הרבה פעמים אנשים המגיעים למשיכת יתר מחפשים פתרונות מהירים בצורה של מקורות מימון נוספים, בין אם זה הלוואה מהבנק, מקום העבודה או מחברים ומשפחה.

הלוואה זאת אמנם מכסה את המינוס אך לטווח קצר בלבד. זהו פתרון זמני, 'הלוואה לכיסוי הלוואה'. בלי צעדים משמעותיים יותר ושינוי אורח חיים קבוע, הלוואה היא לא פתרון מתאים.

רק כאשר יש לכם תכנית פעולה ואתם מצליחים לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות כך שאתם בדרך הנכונה, אפשר לשקול הלוואה כדי לכסות את המינוס ולהוריד את המחיר שאתם משלמים על כך שאתם נמצאים במינוס.

בנוסף לא תמיד שווה לשבור את החסכונות שלכם כדי לכסות את המינוס. הרבה מאיתנו חושבים שקודם כדאי לכסות את ההלוואות והאוברדרפט ואחרי זה להתחיל לחסוך אבל לפעמים לא משתלם לשבור פיקדונות וקופות גמל כי אתם מאבדים את הרווח שיכולתם לעשות.

כמו כן, הרבה מאיתנו לא עוקבים באדיקות אחר הפעילות הפיננסית שלנו ויכול להיות ששכחתם מחשבון בנק רדום או פיקדון כלשהו מלפני הרבה שנים. כדאי לבדוק אם יש לכם כספים אבודים באתר הר הכסף של משרד האוצר המאפשר לכם לאתר חשבונות רדומים על שמכם בחינם. אולי תוכלו למצוא סכום כסף שיעזור לכם לסגור את המינוס.

 

צמצום הוצאות

זהו כמובן הפתרון העיקרי. מצב של מינוס שגרתי מסמן לכם שאתם כנראה לא חיים בהתאם לרמת ההכנסה שלכם.

נכון זה לא תמיד נעים לשמוע. אבל הרבה מאיתנו חיים ברמת חיים שהיא מעל מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו ויש צורך לחסוך ולצמצם.

בסופו של דבר אולי תגלו שבמחיר שאתם משלמים על המינוס, הייתם יכולים להרשות לעצמכם דברים עוד יותר יקרים.

עליכם לעקוב אחר ההוצאות ולראות איפה אתם חורגים ואיפה אתם יכולים לצמצם. הרבה מאיתנו לא מודעים בכלל שאנחנו מוציאים סכומים כל כך גדולים על דברים מסוימים.

אחת הדוגמאות הקלאסיות היא מוצרי מזון. הרבה מאיתנו רגילים למוצרים מסוימים של מותגים מסוימים ושוכחים שבשוק היום קיימת תחרות ולא חייב לקנות את אותו המוצר רק מחברה אחת.

בעיה נוספת שיש להרבה מאיתנו הוא מעקב אחר מזומנים. הרבה משפחות מגלות שלפחות 5% מההוצאות שלהם הן הוצאות מזומן לא מוסברות.

 

הגדלת הכנסות

הגדלת הכנסות היא צעד שכדאי לנסות במיוחד אם אתם לא רוצים לעשות קיצוצים במקומות כואבים, כמו חוגים לילדים. אם אתם לא רוצים לוותר על דברים שחשובים לכם כדאי לכם לחשוב על דרכים להגדיל את ההכנסות.

הכוונה היא לא רק לנסות לבקש העלאה במשכורת. אתם יכולים לנסות להשיג מקור הכנסה נוסף, לא רק במקצוע שלכם אלא אפילו בעבודה כלשהי מהבית.

פלוס ומינוס

אולי יעניין אותך גם

כלה
כלכלה
האם כלכלי להתחתן בישראל

לא מעט זוגות חוששים ומתכננים על צעד בתכנון החתונה בקפידה – לאור הנתונים הלא מעודדים של כדאיות ביצוע חתונה במדינת ישראל. לא מעט זוגות בוחרים

קרא עוד »
כיסאות ושלוחן
כלכלה
סיבות לרכישת משרד חדש

יש לכם משרד ואתם תמיד שואלים את עצמכם אם כדאי לרכוש משרד חדש, או אולי חשבתם לעצמכם להשקיע בנכס עם תשואה גבוה נדל"ן ולא יודעים

קרא עוד »