מי זכאי להחזרי מס

כל מי שנכנס למעגל העבודה בישראל לפני שנים מכיר היטב את התחושה שתשלומי המיסים מאוד גבוהים כאן. אנחנו עובדים שעות נוספות, נותנים את הנשמה ובסופו של דבר משלמים הון עתק לרשויות המיסים. זה נשמע לכם מוכר? רוצים גם אתם לשנות את המצב? אם כך, רגע לפני שאתם מתחילים להעלים מס, פשוט כי אתם לא יכולים יותר, כדאי שתדעו שאולי אתם פשוט זכאים להחזרים. האמת היא, שבישראל בערך 85% מהשכירים זכאים להחזרי מס והבעיה היא שהם בכלל לא מודעים לכך. לכן כדאי שתתחילו לבדוק את הנושא, כי לכו תדעו, אולי גם אתם זכאים להחזרי מס? לקריאת הכתבה המלאה בנושא כנסו ללינק המתאים, כי ככל שיהיה לכם יותר מידע כך תוכלו להיות בטוחים יותר האם אתם זכאים או לא.

מסמכים וחשבונות

מה צריך לברר?

ראשית, חשוב לדעת שיש לא מעט אנשים שזכאים להחזרי מס מסיבות כאלה ואחרות. זו יכולה להיות, לדוגמא, סיבה כמו תרומות חד פעמיות או קבועות לגורמים שונים. המדינה רוצה לעודד את האזרחים לתרום כמה שיותר ולכן היא מציעה החזרי מס בגובה מסוים עבור תרומות. בנוסף, אם יש לכם ילדים שלומדים בחינוך המיוחד, הרי שגם אז אתם זכאים לסוג מסוים של החזרי מס, ממש כפי שאם אתם משלמים מזונות – מגיעים לכם החזרים. יש אפילו החזרי מס עבור תואר ראשון, תואר שני ודוקטורט, כך שכל מה שעליכם לעשות זה לברר האם אתם נכנסים לאחת מכל הקטגוריות הללו. בהמשך צריך יהיה לבדוק איזה מסמכים אתם צריכים להגיש כדי שתוכלו לקבל את ההחזרים המגיעים לכם, אז למה אתם מחכים? אומנם זה נכון שלא אחת הדרך להשיג את המסמכים הנדרשים אינה פשוטה והיא גם לוקחת זמן, אך מצד שני, בהחלט שווה להשקיע בכך. אחרי שתשיגו את המסמכים הנדרשים תוכלו להגיש את הבקשה ומהר מכפי שאתם חושבים תקבלו את הכסף שמגיע לכם.

האם עדיף להתמודד לבד עם העניין?

כל מה שקשור למיסים מלחיץ אתכם? זה נראה לכם כמו עוד עניין בירוקרטי שלא פשוט להתמודד איתו? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא היחידים שחושבים כך. עם זאת, החדשות הטובות הן שאתם לא באמת חייבים לעשות את זה לבד, כי בדיוק בשביל זה יש היום רואי חשבון ויועצי מס מומחים. אנשי מקצוע כאלה יוכלו לקבל אתכם במשרדם, לבדוק את הנתונים שאתם מציגים בפניהם ובהתאם לכך לעזור לכם להבין האם מגיעים לכם החזרי מס או לא. בהמשך, אותם אנשי מקצוע יוכלו לעשות גם כל מה שצריך כדי שתקבלו את הכסף שמחכה לכם, אז למה שלא תפנו לאיש מקצוע כזה עוד היום? זה נכון שתשלמו למומחה שאליו אתם פונים עבור שירותיו, אך מצד שני, הוא זה שיעזור לכם לקבל את החזרי המס שלהם אתם זכאים ולכן זה כדאי.

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »