מישהו לרוץ איתו: 8 סיבות טובות לקבל אימון עסקי

פעמים רבות ההצלחה העסקית, או הכישלון, לא נובעים דווקא ממה שאתם עושים. לעתים יש ערך רב בתשומת לב למערכת ההפעלה הפנימית, לאמונות, הרגלים ורגשות שמבעבעים בתשתית העשייה העסקית שלכם. אימון עסקי מדויק יכול לעזור לכם לשים את האצבע על מה שחוסם אתכם מלהצליח. השינוי המבורך עשוי להתבטא לא רק בתוצאות העסקיות, אלא גם בחיים האישיים. במאמר זה תמצאו שמונה סיבות טובות לקבל אימון עסקי

מישהו לרוץ איתו: 8 סיבות טובות לקבל אימון עסקי

1. כשאתם מתאמצים נורא ולמרות זאת התוצאות העסקיות לא משביעות רצון

זו הסיבה מס' 1 שאנשים פונים לקבלת אימון עסקי: הם קמים בכל בוקר, משווקים, מוכרים, מתאמצים וחותרים במרץ כדי להשיג את המטרה העסקית שלהם – והתוצאה העסקית המיוחלת פשוט לא מגיעה. האימון העסקי, כשנעשה בצורה יסודית ומדויקת, מציף כאן שתי שאלות מהותיות:

שאלה ראשונה, מה הניע את הגדרת המטרה? "לעתים תת המודע שלנו מניע אותנו להציב מטרות שהם בכוונה תחילה בלתי מושגות ובכך אנו מכשילים את עצמנו. התבוננות רעננה במטרה עשויה להוליד תנועה חדשה, רצון חדש או תובנות חדשות על החיים, על העסק ועל עצמנו" – אומר לנו גורם מקצועי מחברת FRONTIS המתמחה בייעוץ ואימון עסק .

שאלה שניה, מה עוצר אותי מלהגיע ליעד העסקי שהצבתי? כאן יש מגוון עצום של תשובות אפשריות, והמטרה באימון היא להתבונן כמה שיותר עמוק, לא רק על פעולות שאפשר לעשות, אלא על חסימות מנטליות, כגון אמונות שלכם על עצמכם ועל העסק שלכם.

 

2. כשהחזון העסקי לא ברור או מרגיש בלתי מושג

מה ה"למה" שלכם? מה הסיבה שאתם עושים את מה שאתם עושים? כשהחזון העסקי לא מספיק ברור זה מחליש את המוטיבציה שלכם ועלול לבלבל עובדים, ספקים ואנשים אחרים שהם מפתח להצלחת העסק. בעבודה על חזון, אימון עסקי מכוון אתכם "להיזכר בעיקר". לחזור אחורה לימים הראשונים של הקמת העסק, כשהייתה לכם בהירות המחשבה וחדות הראייה, והחזון של העסק הלהיב אתכם לקום ולטרוף את העולם כדי להפוך חלום למציאות.

ייתכן שהחזון העסקי שינה כיוון, או הבשיל לדבר אחר – במקרה זה האימון העסקי ילווה אתכם בהתבוננות עמוקה על האבולוציה של החזון, וגיבוש תמונת עולם בהירה – מה תפקיד של העסק שלכם ביצירת עולם טוב יותר? כיצד העסק שלכם משפיע טוב על העולם?

 

3. כשאתם זקוקים לשינוי הרגלים

ההרגלים שלנו הם המפתח להצלחה – וגם לכישלון. הרגל הוא תבנית התנהגותית מושרשת לעשיית דבר או לביצוע תהליך כלשהו. אם תביטו ביומיום שלכם תזהו כמה וכמה הרגלים שחוזרים על עצמם ברמה העסקית והאישית. האם ההרגלים שלכם תומכים בהצלחה, בצמיחה ובפריצת גבולות?

אימון עסקי על שינוי הרגלים יתחיל ממיפוי ההרגלים שחוסמים אתכם ומנגד איתור ההרגלים העוצמתיים והמעולים שלכם. השלב הבא הוא חדירה לעומק ההרגל החוסם – מה סוד כוחו? אימון עסקי בעל ארגז כלים לשינוי הרגלים יודע "לפתוח את מכסה המנוע" ולזהות מה יושב בבסיס ההרגל שמקבע אותו בחיים שלכם. זיהוי שורש כוחו של ההרגל הוא המפתח להתמודדות אמיצה וליצירת שינוי הרגלים מהותי.

כל אדם יכול לעבור סדנה קצרה, להתלהב עד קצה השמיים ובימים שאחריה להתנהג אחרת מהרגיל ולהפסיק להכשיל את עצמו. אולם לרוב ההשפעה המיטיבה חולפת והשגרה חוזרת לכוחה המצמית. לכן אימון עסקי אמיתי הוא תהליך אבולוציוני שבו המתאמנים והעסק שלהם "מבשיל" בהדרגה ומחזק את השרירים הפנימיים על מנת להסיר את ההרגלים החוסמים ולתת אקסטרה כוח להרגלים המעצימים.

 

4. כשיש לכם חסימה ברגש

עולם הרגש הוא סוד כוחם של המאמנים העסקיים המובילים בישראל. מכיוון שפעמים רבות זהו לב העניין. בעלי עסקים החסומים ברמת הרגש לעתים קרובות אינם מודעים לכך, ואילו התוצאות העסקיות משקפות את זה. לא תמיד זה בא לידי ביטוי במכירות או ברווחים.

ייתכן שישנם מתחים בקרב העובדים או בצוות ההנהלה. ייתכן שיש תחלופה גבוהה של עובדים. איזשהו סטרס שקיים באווירה של הארגון עשוי ללמד על חסימה שיש לכם כמנכ"לים או בעלים של העסק, ברמת הרגש. אימון עסקי משולב כלים רגשיים הוא עוצמתי ביותר, ויכול לאפשר צמיחה לא רק עסקית אלא גם אישית.

 

5. כשאתם זקוקים לנקודת מבט חיצונית

מאמן עסקי יודע להציע לכם נקודת מבט רעננה עליכם ועל העסק שלכם. כמובן שכל אדם יכול לייעץ לכם אולם למאמן עסקי יש את היכולת להתבונן מבלי לשפוט, ללא מטעני עבר, ולהעניק לכם נקודת מבט על בסיס ניסיון עסקי אמיתי בשטח.

 

6. כשאתם בתקופה של חוסר ביטחון או תקיעות

לפעמים, כל מה שצריך זה אדם אחד שיאמין בכם. שיראה אתכם. שיזכיר לכם מה אתם באמת שווים. מאמן עסקי אמפטי יידע להנהיג אתכם החוצה מבוץ התקיעות. הוא לא יעניק לכם ביטחון – הוא ישקף לכם מקור פנימי לביטחון שהוא לגמרי שלכם.

 

7. כשאתם מרגישים שאתם לבד ואין עם מי להתייעץ

להיות יזם או בעל עסק זה לפעמים להרגיש הכי לבד בעולם. האימון העסקי מייצר עם בעל העסק מרחב לדיאלוג פורה ומפרה, ולפעמים עצם ההרגשה ש"אני לא לבד" זה כל מה שאתם צריכים כדי לצאת לעולם ולממש את הפוטנציאל שלכם.

 

8. כשהעסק שלכם זקוק לרי-סטרט

מרגישים שזה הזמן לשינוי מהותי בעסק? עסקים רבים פונים בשלב זה למאמנים עסקיים, מאחר והשלב של רי-סטרט מציף הרבה מאוד קשיים מנטליים, רגשיים וגם פרקטיים והעבודה עם מאמן עסקי מייצרת הקלה, התבוננות וחיזוק השרירים הנדרשים לעמוד באתגר.

אימון עסקי

אולי יעניין אותך גם

ייעוץ עסקי
יועץ עסקי או ייעוץ עצמי

יש הרבה דברים קשים בחיים כמו טירונות קרבית, ניסיון להתקבל לעבודה, לימודים באוניברסיטה ועוד ועוד דברים. אך אין ספק כי הדבר המורכב ביותר בחיים זה

קרא עוד »