מיחזור משכנתא – האם זה כדאי גם לכם?

כולנו שומעים על אנשים שלוקחים משכנתא ובדרך כלל מדובר על זוגות צעירים. לכן זה טבעי שגם כל החברים שלכם מצאו את עצמם כבר חותמים מול הבנק על הלוואה גדולה ורצינית כזאת ואין ספק שגם אתם בחרתם לעשות זאת כדי לקנות נכס. מה שמאפיין משכנתאות בעידן המודרני, זה שאנחנו לוקחים אותן בסביבות גיל 30 והן מלוות אותנו לפחות כעשרים שנה. עם זאת, ולמרות העובדה שמדובר על הלוואה שעלינו פשוט להחזיק באופן קבוע לאורך השנים, כולנו יודעים שלאורך השנים הללו ישנם לא מעט שינויים. השינויים יכולים להיות קשורים לשוק עצמו ולריבית היורדת או עולה בחדות אך הם גם יכולים להיות שינויים במצב הכלכלי האישי שלנו. כך קורה שאדם בן שלושים, ברוב המקרים, ירוויח הרבה פחות לעומת אדם בן 50. משמעות הדברים היא שאם המצב הכלכלי שלנו משתפר, הרי שאנחנו גם יכולים להגדיל את ההחזר החודשי של המשכנתא ובכך, אולי, לסיים אותה כמה שנים לפני הזמן. זו בדיוק ההגדרה של מיחזור משכנתא, כלומר, סגירת המשכנתא הישנה שלקחנו לפני שנים ולקיחת משכנתא חדשה שיותר מתאימה לתנאי השוק ולמצב הכלכלי הנוכחי שלנו. במסגרת מיחזור משכנתא ניתן לחסוך בדרך כלל לא מעט כסף על ההלוואה כולה, אז למה שלא תבדקו גם אתם אם צעד כזה יכול להיות רלוונטי עבורכם ולהתאים לכם?

 

מאיפה מתחילים?

 

ראשית, חשוב להבין שיש כמה גורמים שמובילים אנשים לבדוק את הנושא של מיחזור משכנתא ושיכולים להשפיע גם עליכם. לגבי שאלת המצב הכלכלי שלכם, חשוב לדעת שלא תמיד מדובר רק על ההכנסות החודשיות הקבועות, אלא גם על סכומי כסף משמעותיים שהם חד פעמיים. כך, לדוגמא, אם קיבלתם ירושה גדולה מאוד שיכולה לעזור לכם לסגור את המשכנתא כבר עכשיו או לפחות לקצר אותה בכמה שנים טובות, שווה לבדוק מול הבנק את הנושא של מיחזור משכנתא. בנוסף לכך, אם אחרי שנים רבות של חיסכון פתאום סכום כסף מאוד מכובד עובר לחשבון הבנק שלכם כי החיסכון נפרע, תוכלו לבחור להשתמש בו לטובת תשלום המשכנתא וכך לצמצם את מספר השנים שנותרו לכם עוד לתשלום. זו עוד דוגמא טובה לסיבה שבגללה כדאי לבדוק מקרוב את הנושא של מיחזור משכנתא וכדאי שתדעו: אין שום טעם  לדחות את כל הבירורים הללו אם אפשר לעשות אותם עוד היום.

האם כדאי מיחזור משכנתא

העמלות, הכדאיות ובחירת המסלול החדש

 

רגע לפני שאתם בטוחים שניצחתם את המערכת ושמצאתם את הדרך הכי טובה שיש לחסוך אלפי שקלים, אנחנו רוצים להזכיר שלכם שבכל מה שקשור למיחזור משכנתא, כמו בכל פעולה אחרת שהבנק עושה, אתם תשלמו עמלה. לכן יש לקחת זאת בחשבון ולראות האם גם אחרי תשלומי העמלות השונות זו עדיין פעולה שיכולה להיות משתלמת עבורכם. בנוסף לכך, חשוב להחליט לאיזה מסלול חדש של משכנתא אתם עוברים כי בוודאי גם המסלול החדש ילווה אתכם לא מעט שנים. אם אתם מרגישים מבולבלים ואם לא ברור לכם מאיפה להתחיל את כל הבירורים שעליכם לבצע, כדאי שתדעו שיש מומחים שיוכלו לעזור לכם בנושא. המומחים מגיעים לא רק עם הניסיון אלא גם עם הרבה הבנה וידע בתחום הזה. משמעות הדברים היא שאם חשבתם לרגע שעליכם לקבל את ההחלטה החשובה על בחירת מסלול חדש למשכנתא לבד – זה לא באמת מדויק. יועצי משכנתאות של שקוף יוכלו לבדוק את תנאי המשכנתא הקיימת שלכם ולייעץ לכם האם אכן מיחזור משכנתא, במקרה שלכם, זו אופציה שכדאי לקחת בחשבון.

אולי יעניין אותך גם

מחשבון
משכנתאות
הכל על משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא משכנתא המיועדת לבני שישים ומעלה. יש לה יתרונות רבים אך אם נשווה אותה למודל ירושה עצמית, נגלה כי לכל שיטת מימון, יתרונות

קרא עוד »