מחירים של נדל"ן מסחרי בחולון

מתעניינים בקניית נכס מסחרי בחולון? אתם לא לבד. מספר רב של משקיעים, בעלי עסקים וחברות מחפשים ממש עכשיו את הנכס הבא שלהם בעיר. אך מדוע דווקא כאן?

חולון הייתה מאז ומעולם עיר מרכזית מאוד בתחומי גוש דן, אך בעשור האחרון היא הפכה למעצמה עסקית מזן חדש ובועט. זה קרה לאחר שנים רבות שבהן המסחר העירוני "נתקע", העסקים הוותיקים השתקעו, החדשים שקעו ויזמים חדשים התקשו למצוא משרדים למכירה בחולון ובמיקומים אסטרטגיים. ואז הגיע דוד עזריאלי שהקים סנונית ראשונה בדמות מרכז מסחרי חדשני. הוא יצר התעניינות וסקרנות רבה כלפי האזור השומם והבלתי מנוצל שנמצא אי שם בין אזור התעשייה לבין קצה שכונת קריית שרת, על היציאה לכביש המהיר.

בכמה נמכרים היום נכסים מסחריים בחולון?

כיום קניית נדל"ן מסחרי בחולון עומדת בממוצע על 300,000 ₪ ל-100 מ"ר, אך אפשרויות הרכישה מגוונות בהרבה מבעבר. ניתן למצוא מגרשים, משרדים, חנויות ומחסנים מכל הסוגים והמינים, הגדלים והמיקומים, כך שגם ציר המחירים נע מעלה ומטה, בהתאם לשיקלול הסופי על הנכס.

ארבעה יתרונות על הנדל"ן המסחרי שמאוד כדאי להכיר:

  1. הוא יכול להפוך לנכס מניב בקלות, על ידי גביית דמי שכירות.
  2. נמצא כרגע במגמת עלייה בישראל ותורם להגמשת המחירים
  3. הנדל"ן המסחרי מפיק מחזורי רווח גבוהים בהרבה מאלה של נדל"ן המגורים. כדי לסבר את האוזן, נעדכן שמדובר בכ-8%-10% תשואה שנתית לכל הפחות מנכס מסחרי מניב, לעומת 4% בלבד בעבור דירת מגורים.
  4. למרות זאת, לא כולם משקיעים בנדל"ן מסחרי משום שמדובר בעסקאות מורכבות ואף מיותרות לחלק מהציבור. כך אתם כמתעניינים זוכים לתחרות מופחתת.

שלוש נקודות לגבי החסרונות:

  1. אם בעלי הדירה צריכים למצוא שוכרים, לתקן תקלות, לגבות, לטפל בנכס, לתחזק אותו ועוד, הרי שקניית נכס מסחרי תצריך משאבים רבים בהרבה: קניית השטח מהיזם, חלוקה לחללי עבודה/ משרדים/ חנויות, מציאת שוכרים, טיפול בדרישותיהם ועוד. לא כל אחד בנוי לזה.
  2. אין ערובות בטוחות בתחום הזה. אתם יכולים להשכיר את הנכס בשמחה לחנות בגדים משגשגת ומצליחה, אך מה קורה כאשר החנות לא ממש מצליחה להתרומם ואפילו נכשלת? תאלצו כמובן להתעסק מחדש עם נושא ההשכרה ואפילו לאבד זמן שכירות יקר בדרך.
  3. נדל"ן מסחרי פירושו ארנונה גבוהה. מאוד. כל משרד קטנטן יצריך מכם לשלם מס כחוק ולהפוך לעסק המוציא חשבונית. במילים אחרות, נכפה עליכם להפוך לעוסקים מורשים.)

שתי תובנות לגבי בחירת הנכס המסחרי:

  1. אם אתם משקיעים, קנו רק אם יש לכם יכולת לבצע שינויים מהותיים בגודל המקום: להרחיב, לפצל לחללים קטנים או להתאים עתידית את מראה הנכס לצרכי המשכירים שמבקשים להיכנס אליו.
  2. אם אתם בעלי עסק, רכשו במקום מרכזי, שיש סביבו תנועה רבה של אנשים ובחרו במקום שיוכל להתאים לכם בגודלו, אך כזה שיאפשר לכם לצמוח ולהתרחב מבלי להצטופף.

מרכז מסחרי

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »