מה תפקידיו של שמאי מקרקעין ואיך הוא יכול לעזור בתהליך רכישת דירה

אנשים רבים שמתכננים לרכוש דירה נעזרים בשירותיו של שמאי מקרקעין מסיבות שונות.

במדריך הנוכחי ירוכזו בפניכם התפקידים של שמאי המקרקעין, כדי שתוכלו לדעת מתי תזדקקו לשירותיו ואיך בדיוק הוא יוכל לסייע לכם.

קראו את השורות הבאות בעיון ותגלו את כל המידע החיוני ביותר בנושא.

 

מה זה בכלל תחום שמאות המקרקעין?

למקרה שזו הפעם הראשונה שאתם בכלל שומעים על הנושא, כדאי שתכירו לעומק את התחום. תחום שמאות המקרקעין הוא כזה שעוסק בשווי של קרקעות ושל נכסים שמטרתם בסופו של דבר, היא לשמש לאחד מהצרכים הבאים:

  • לצורך מגורים
  • לצורך הקמה של עסק
  • לצורך השקעה

כך שאם אתם צפויים לרכוש נכס מאחד הסיבות שנכתבו לעיל, כדאי שתדעו מהם התפקידים של שמאי המקרקעין שעמו אתם צריכים לתאם הגעה.

 

תפקיד מספר 1 – להעריך את השווי של הנכס

יכול להיות שהגעתם לדירה שעבורכם היא דירת החלומות. המחיר אמנם יקר קצת עבורכם, אבל אתם מוכנים להשקיע בשביל לקנות אותה. רגע  לפני שתניחו את הכסף על השולחן (זה רק ביטוי כמובן, כן?) אתם צריכים להתייעץ עם שמאי מקרקעין מוסמך. לכו תדעו, יכול להיות שתתאמו עם שמאי מקרקעין שיגיד לכם שהסכום שהוצע לכם הוא גבוה בהרבה ממחיר השוק או שהוא אינו תואם לשווי הקיים של הדירה. זו הסיבה העיקרית שאתם צריכים להזמין שמאי שכזה, הוא יסייע לכם בהליך הרכישה ויאפשר לכם להיות בטוחים שאתם לא משלמים הרבה מעבר לסכום שהגיוני שתשלמו.

 

תפקיד מספר 2 – ייצוג בבית המשפט

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שמגיעים אל בית המשפט לדיונים שנוגעים לדירה שהם רכשו בעבר. הדיונים הללו כוללים לא פעם סכסוכים שדורשים הוכחות שנוגעות לתחום השמאות. במידה ונעזרתם בשמאי, הוא יוכל להתלוות אליכם לדיון ולהציג את חוות הדעת שלו בנושא באופן המקצועי ביותר. שימו לב, יכול להיות מצב שבו השמאי של הצד השני ינסה לשכנע את בית המשפט כי ההערכה שלו היא נכונה, אתם לא תצטרכו להתעסק עם זה. השמאי יהיה זה שייקח עליו את האחריות המקצועית בנושא.

 

תפקיד מספר 3 – פיצויים בעקבות ירידך ערך

לעיתים ישנן תביעות שנוגעות לפיצויים בשל ירידת ערך של נכס כזה או אחר. התביעות הללו נובעות ברוב המקרים בעקבות אישור של תכניות בניין עיר. אם תסתייעו בשמאי מקרקעין בעת הליך רכישת הדירה, אתם תוכלו להיות בטוחים שהוא יוכל לסייע ולהתלוות אליכם גם בתחום זה.

 

כמה מילים לסיום

כעת אתם יודעים מהם התפקידים החשובים ביותר של שמאי המקרקעין ואיך הוא צפוי לעזור לכם בהליך רכישת הדירה (ולעיתים אף זמן מה לאחריה). כך שכעת, אתם יודעים כי עליכם להסתייע באיש מקצוע זה, כדי שתדעו שאתם משקיעים סכום הגיוני ולא מופרך. בהצלחה בהליך הרכישה!

קניית דירה

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »