מה צריך להיות בתוכנית של פיתוח העסק

בין אם אתם יזמים מתחילים ומתעסקים בפעם הראשונה בהפיכת יוזמה רעיונות לעסק ממשי או שאתם כבר עמוק בחיים המקצועיים ובעלי עסקים שכבר עובדים, תמיד כדאי לזכור את יסודות הפיתוח העסקי ולהמשיך לפעול על פי התוכנית לפיתוח עסקי, מה זה אומר? המשיכו לקרוא וגלו איך תוכלו להזניק את העסק

ותוצאותיו.

 

מהי תוכנית לפיתוח העסק?

יסודותיו של פיתוח עסקי נשענים על רעיונות, יוזמות ומטלות שישפרו את יעילות, איכות ותוצאות העסק. ניתן לתכנן את הפיתוח העסקי עבור מטרות שונות כמו – הגדלת הכנסות, צמיחה במונחים של התרחבות עסקית, הגדלת הרווחים, שיתופי פעולה אסטרטגיים. התוכנית תוכל למקד את בעל העסק ותעזור לו לקבל החלטות עסקיות נבונות.

 

מהם היסודות של פיתוח עסקי?

ראשית נדגיש כי פיתוח עסקי הוא מושג שנשמע מפוצץ ומרשים ושייך רק למומחי התחום הקשורים בדרך כלל לארגונים וחברות גדולות אך הנחה זו היא מוטעה. תכנית לפיתוח עסקי רלוונטית ומועילה לכל עסק בכל גודל מעסקים קטנים וספציפיים ועד חברות ענק שחולשות על תחומים רחבים. היסודות של תוכניות לפיתוח עסקי לכל עסק שהוא דומים, לפניכם מספר דוגמאות.

 

מכירות

ברוב המקרים אנשי המכירות מתמקדים בשוק לקוחות פוטנציאלי מסוים על פי אזור גיאוגרפי או קהל המתאים לאופי המוצר הנמכר אך כשמציבים יעד מסוים למכירות ומגדילים את מעגלי השווקים ניתן להגדיל במאות אלפי שקלים את הרווחים.

 

שיווק

תחום השיווק בכל הנוגע לפיתוח והתקדמות העסק הוא יסוד משמעותי ביותר, באמצעות שיווק אגרסיבי אך נכון ומותאם ניתן להגדיל את חשיפת המוצר ולהגדיל את העניין והמכירות. שיווק נכון חשוב ביותר גם עבור חשיפה ללקוחות וגם לבעלי עסקים אחרים ולהגדיל את שיתופי הפעולה העסקיים.

 

יוזמות אסטרטגיות או שותפויות

הגדלת עסק ופתיחת אופקים חדשים בדרך כלל מתבצעת על ידי שיתופי פעולה המועילים לשני הצדדים הפועלים, תפקידו של צוות הפיתוח העסקי הוא לבחון אפשרויות של שיתופי פעולה ואת הכדאיות שלהם לעסק.

 

חיסכון בעלויות

ייעול העסק אינו תלוי רק בהגדלת רווחים על ידי הגדלת מכירות ומוצרים אלא גם בשמירה על הקיים, התוכנית לפיתוח העסקי והצוות האחראי עליה יכלול סעיף משמעותי ביותר על צמצום עלויות על ידי בחינת רלוונטיות ההוצאות הכספיות – האם מה שקבעו לפני שנתיים עוד נכון להיום, סקר מחירים בין ספקים שונים, בדק בית על הנהלת החשבונות, ניהול נכון של כוח אדם ונדל"ן ועוד פעולות שוטפות בשגרה שניתן לחסוך בעלויות שלהם.

 

מילים אחרונות

בעל עסק שיחליט להשקיע בתוכנית וצוות לפיתוח עסקי ככל הנראה ירוויח את ההשקעה שלו בזמן מהיר מאוד, מנהלי וצוותי פיתוח עסקיים טובים הם בעלי מנהיגות, ראייה יצירתית והרבה מוטיבציה שתרים את העסק שלכם בהתאם לחזון והמטרות הברורות שתגדירו יחד. בעזרת שיתוף פעולה פורה וראש פתוח בין מנהלי ועובדי העסק וצוות הפיתוח העסקי תוכלו לנצח.

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »