מה נחשב סיכון גבוה יותר הלוואה לעצמאיים או שכירים?

כל גורם ממנו תרצו לקחת הלוואה, בין אם זה מהבנק, ממקום העבודה, ממימון ישיר או מגורם חוץ בנקאי אחר, יעשה את השיקולים שלו על פי אותם הגורמים בדיוק: יציבות תעסוקתית ומשכורת קבועה. לפי גורמים אלו אותו הגורם יוכל לחשב מהי רמת סיכון ההלוואה לאותו אדם.

כלומר, האם אפשר לסמוך על אותו אדם להחזיר את הכסף בפרק הזמן הקצוב שנקבע.

 

הלוואות לשכירים – כיצד נקבע סכום ההלוואה?

הלוואות לשכירים הן דבר שכיח ואם משתמשים בהם בצורה נכונה הן יכולות להציל אתכם ממינוסים מיותרים או להעניק לכם יכולת לרכוש דברים שנורא רציתם ואין לכם את האפשרות המיידית. הלוואות לשכירים הן לא מיוחדות, הן למעשה כמו כל הלוואה רגילה, אך הנתון היחיד שמייחד את אותה ההלוואה היא היותכם שכירים ובעלי הכנסה חודשית קבועה ויציבות כלכלית. בניגוד לעצמאיים שנתונים להמון גורמים מבחוץ שיכולים להשפיע על הכנסתם והמשכורת אותה הם מושכים.
כאשר אתם מבקשים הלוואה מאחד מהגורמים אותם ציינו קודם, יש לו את היכולת לחשב את יחס גובה השכר ועל פיה את יכולת ההחזר מידי חודש.

 

השוואת הגורמים מהם ניתן לקחת הלוואה לשכירים

הלוואה מהבנק: אין מי שמכיר את ההתנהלות הכלכלית שלכם יותר טוב מהבנק שלכם. יש לו את האפשרויות לראות ולדעת מתי נכנסת לכם משכורת, על מה אתם מוציאים כסף והאם אתם מתנהלים נכון כלכלית. עוד גורם שהבנק מסתכל עליו הוא פרק הזמן בו אתם עובדים באותה העבודה. משמע – ככל שאתם עובדים באותו המקום לפרק זמן ארוך יותר, כך אתם נתפסים כאנשים אמינים, אחראיים ולויאליים.
אם יש ברשותכם נכס תוכלו לשעבד אותו על מנת לקבל הלוואה בסכום גבוה, או בהחזר וריבית טובים יותר. נכס יכול להיות גם קרן השתלמות או קופת גמל.

חברות מימון חוץ בנקאיות: חברות ביטוח או גופי מימון פרטיים יוכלו להציע לכם מסלולים להלוואות שניתן לקבל על בסיס חיסכון, קופת גמל וללא ערבים. כמובן על פי המשכורת החודשית שלכם.

חברת האשראי: כיום חברות האשראי מציעות הלוואות ללקוחות כל הבנקים ולא רק למחזיקי כרטיס אשראי. הלוואות מסוג זה מועברות באופן ישיר לחשבון הבנק שלכם ואינן משפיעות על מסגרת האשראי אך בעלות ריבית גבוה יותר ברוב המקרים.

 

שיעורי בית מומלצים לשכירים לפני בקשת הלוואה

  1. חישבו את יכולת ההחזר החודשית: חשבו את פרק הזמן שאתם לוקחים את ההלוואה, מהו גובה ההחזר פר חודש, אילו הלוואות נוספות יש ברשותכם (אשראי, אוברדרפט וכו'), צ'קים עתידיים לפרעון, הוראות קבע ועוד.
  2. ערכו היכרות עם השוק: למדו על ריביות והצמדות וערכו סקר שוק.
  3. הורידו את גובה העמלה שתתבקשו לשלם: על הכל אפשר להתמקח! תנסו!
  4. בדקו את כדאיות ההלוואה שניתנה לכם, ישנם מקרים בהם משתלם יותר לקחת משכנתא שנייה.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם