מה יותר רווחי – השקעות נדל"ן בארץ או בחו"ל?

יותר ויותר ישראלים גילו במהלך מגיפת הקורונה את החשיבות של אפיק הכנסה נוסף מלבד משכורת קבועה, ואת היתרונות של השקעה בנכסי מקרקעין.

השקעה בנדל"ן נחשבת השקעה בטוחה יחסית, הן בגלל היציבות שלה והן בגלל העובדה שמדובר בהשקעה בדבר מה מוחשי.

אולם כעת עומדת השאלה – איפה תרוויחו יותר? האם בהשקעה בשוק הנדל"ן בישראל או שאולי אתם תרוויחו יותר אם תשקיעו את הכסף שלכם בנכסים מעבר לים? הטקסט הזה בא להציג את כמה מהיתרונות והחסרונות של ההשקעה בכל אחד מהאפיקים הללו.

 

יתרונות ההשקעה בחו"ל מבחינת מבחר ומגוון

השקעות נדלן בחו"ל נהנות מיתרון משמעותי של מגוון ומבחר גדולים יותר מאשר המגוון והמבחר של שוק הנדל"ן הישראלי.

ישראל בסופו של דבר מוגבלת מאוד מבחינת היקף שוק הנדל"ן שלה ביחס לכמות העצומה של אפשרויות ההשקעה בכל העולם. לדוגמא, רק ניו יורק היא בגודל של חלק ניכר מישראל, והיא רק עיר אחת מתוך 20,000 ערים בארצות הברית, שהיא ארץ אחת מתוך 195 ארצות בעולם כולו.

 

יתרונות ההשקעה בישראל מבחינת נוחות

שוק הנדל"ן בישראל נוח יותר למשקיעים ישראלים מבחינת נוחות וגישה לנכס. לדוגמא, אם תשקיעו בנדל"ן בקריית גת יהיה לכם קל יותר להגיע אליו מאשר נכס נדל" שקניתם להשקעה במנצ'סטר שבאנגליה. זהו יתרון משמעותי שאסור להתעלם ממנו.

 

יתרונות ההשקעה בחו"ל מבחינת הרווחיות

השקעה בנדל"ן בחו"ל תהיה בדרך כלל יותר רווחית מאשר השקעה בנדל"ן בישראל. הסיבה לכך היא שהשטחים והנכסים שמשווקים להשקעה בישראל מגיעים לשוק בקצב איטי יותר וסובלים מיותר רגולציה מאשר במדינות אחרות בעולם. כל אלו הופכים את ההשקעות בנדל"ן בחו"ל לרווחיות יותר במרבית המקרים.

 

יתרונות ההשקעה בישראל מבחינת ההיכרות עם השוק

השקעה בשוק הנדל"ן בישראל נהנית מיתרון משמעותי בדמות ההיכרות של המשקיע עם השוק. ישראלי יודע כיצד מתנהלים ישראלים, מה הם האזורים המבוקשים יותר בישראל ומה הן עלויות התחזוקה באופן כללי של נכס מקרקעין. ישראלים רבים לא מכירים את התרבות הנהוגה במרבית ממדינות העולם בשוק הנדל"ן.

יחד עם זאת היתרון הזה הוא גם חיסרון, מפני שאנחנו מוטים מאוד מכל מיני קונספציות, הנחות יסוד שגויות ודעות קדומות שצברנו במהלך שהותנו על חלקים שונים בישראל. דווקא לתרבות חדשה המשקיעים יכולים להגיע בראש פתוח יותר וכך לראות הזדמנויות שלמשקיע מקומי יכול לקחת יותר זמן להבחין. חשוב לשים לב לדו הכיווניות הזו.

 

סיכום

לסיכום, אחרי קריאה של הטקסט, ככל הנראה הגעתם למסקנה שמבחינת הרווחיות להשקעה בחו"ל יש יתרונות רבים יותר. יחד עם זאת, ברור שהאפיק לא מתאים לכולם. כדאי לכם לחשוב האם נכנסתם להשקעה בשוק הנדל"ן בשביל להרוויח כסף או בשביל מטרה אחרת. כשתדעו את התשובה לשאלה הזו – תדעו האם יותר כדאי לכם להשקיע בשוק הנדל"ן בישראל או דווקא בחוץ לארץ.

נכס להשקעה

 

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »