מה זה בידיאיי שלילי?

יצא לכם לבקש בקשה כלשהי מהבנק ולקבל סירוב? אנחנו יכולים ליצור אינטראקציות שונות עם הבנק על מנת שהאחרון יסייע לנו מבחינה כלכלית. הלוואות לכל מטרה או משכנתאות, אלו דברים שאנחנו עשויים למצוא את עצמנו מבקשים מהבנק בסבירות גבוהה. אז מדוע הבנקים מסרבים לבקשות מסוימות של לקוחות? הדבר עשוי להיגרם ממגוון סיבות.

אחד הגורמים המשמעותיים בסירוב הבנק לבקשה שמוגשת על ידי לקוח, הוא הימצאות של בי די איי שלילי. במאמר הבא נבין מה אומר המושג הזה ומה ההשלכות שלו.

 

בי די איי – שלילי או חיובי

כשאתם צריכים משהו מהבנק, אתם עשויים להיתקל בהסכמות או בדחיות. כל עוד מדובר בבקשות קטנות יחסית, הבנק צפוי להיעתר לטובתכם ולסייע לכם במה שאתם צריכים, אך הדבר מתחיל להפוך למעט מורכב יותר כאשר הבקשה שלכם היא בעלת ערך כספי מסוים, או בעלת סיכון פוטנציאלי לבנק עצמו.

כאשר אתם פונים אל הבנק עם בקשה כזו, הבנק לא יאשר או ידחה את הבקשה שלכם ללא ביסוס מסוים. מכיוון שזה עשוי לגרום לו לנזק, הוא ישאף לקבל מעיין המלצה, שתאפשר לו להסכים לבקשה או לדחות אותה בצורה מושכלת. באמצעות בדיקת בי די איי הבנק מקבל המלצה זו, כשבי די איי חיובי מצביע על המלצה לקבל את הבקשה, ובי די איי שלילי על המלצה לא לקבל את הבקשה. גם אם יש לכם בי די איי שלילי, תוכלו לשנות זאת באמצעות ניקוי בי די איי, עליו נקרא בהמשך.

 

חיווי אשראי

בדיקת בי די איי היא בדיקת חיווי אשראי למעשה. בי די איי היא חברה שמתמחה באיסוף וניתוח מידע פיננסי, כך שעם השנים הכינוי לביצוע הבדיקה הזאת הפך למזוהה עם שם החברה שמבצעת את הבדיקה המדוברת, בין היתר.

בבדיקת חיווי אשראי, נאסף המידע הרלוונטי על הלקוח שמבוצעת הבדיקה לגביו. בסוף הבדיקה, החברה המבצעת תעניק המלצה לבנק בצורה מוחלטת – או שתתקבל המלצה להסכמה, או שתתקבל המלצה לדחייה.

 

כיצד בי די איי שלילי יכול להשפיע עלינו?

בי די איי שלילי יכול להשפיע על כל אדם שפונה אל הבנק בצורה די משמעותית. מי שיש לו בי די איי שלילי לאחר בדיקת בי די איי שמבצע הבנק לגביו, עשוי למצוא את עצמו מוגבל על ידי הבנק בלקיחת הלוואות למשל.

 

האם ניתן לבטל בי די איי שלילי?

ניתן להשפיע על תוצאות בדיקת בי די איי, בצורה בה הבדיקה הבאה שתבוצע לבקשת הבנק תהיה חיובית ולא שלילית. השפעה זו מתאפשרת באמצעות כמה דרכים. ניתן לבצע פעולות חיוביות שיטו את הבי די איי למצב חיובי, ניתן לבטל סעיפים מסוימים בבדיקה שהשפיעו בצורה שלילית וכמו כן אפשר לערער על מידע שנקבע בצורה לא תקינה במהלך הבדיקה.

הטיה שלילית

אולי יעניין אותך גם

סיבות להשתמש בתוכנת REVIT
כללי
4 סיבות להשתמש בתוכנת REVIT

תוכנת REVIT היא הגשמת החלומות של אנשי מקצוע מתחום הבניין: הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לכל המעורבים בתהליך תכנון הבנייה, גישה למודל תלת ממדי ממוחשב שמכיל כמות

קרא עוד »