מה ההבדל בין קרן השתלמות לקופת גמל

קרן השתלמות וקופת גמל הן אופציות לחסוך כספים באופן אטרקטיבי. אך מה ההבדל בין השתיים ומה עדיף לכם? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מהי קרן השתלמות?

בניגוד לעבר שקרן השתלמות הייתה מיועדת למימון של לימודי המשך או אירועים והשתלמויות מקצועיים, כיום המטרה שלה רחבה יותר. קרן ההשתלמות משמשת כקופת חסכון עבור עובדים שכירים או עצמאיים, בנוסף מיועדת גם לחברי קיבוצים או מושבים שיתופיים. ניתן למצוא חברות שונות המציעות קרן השתלמות, כמו למשל הראל קרן השתלמות.

 

קופות גמל

קופה זו היא אחת מאפשרויות ההשקעה הכי נפוצות ומשמשת גם היא עבור חסכון כספי. תחתיה נכללת קבוצה של אופציות לחיסכון ובתוכה נמצאת קרן ההשתלמות. גם כאן, בדומה לקרן השתלמות גובים דמי ניהול של הקופה, בכל מקום מחיר שונה.

הבדלים בין האופציות

למרות ששתי האפשרויות משמעות כאמצעי לחסכון קיימים ביניהם הבדלים שטמונים ביתרונות של כל דרך. ננסה לעמוד על הבולטים בהם.

מתי ניתן למשוך את הכסף?

בקופת גמל אפשר למשוך את כל הכסף מתי שמעוניינים מבלי לקבל על כך קנס. בנוסף, בגיל 60 ניתן למשוך את הסכום כולו או להשתמש בו כקצבה המופרשת בכל חודש ולהיות פטורים ממס על הרווחים וכן, ממס הכנסה. לעומת זאת, בקרן השתלמות ניתן למשוך את הכסף לאחר כ- 6 שנים מרגע ההפקדה, יחד עם זאת, אפשרי להשקיע בה מעבר לשש שנים אם רוצים.

כמה מפקידים

בקרן השתלמות של עובד שכיר ניתן להפקיד עד כ- 15,000 לשנה וכעצמאי 18,000 לשנה. לעומת זאת, בקופת גמל אפשר להפקיד סכום כפול של 71,000 ש"ח.

הטבות מס

בקרן השתלמות הכספים פטורים ממס הכנסה בהתאם למספר תנאים. יתרה מכך, במידה ולא תשתמשו בקרן 6 שנים, תקבלו פטור ממס רווחי הון. בקופת גמל הדבר שונה, כאשר במידה ותמשכו את הכסף לפני גיל 60 תאלצו לשלם 25% מס רווחי הון. עם זאת, במידה וכן תחכו עד גיל 60 לא תשלמו בכלל מס.

 

מי מפריש

ישנם מקומות עבודה שהמעסיק מפריש לקרן השתלמות, במידה ולא כך הדבר אצלכם, תוכלו לעבוד גם כעצמאיים וכך לפתוח קרן השתלמות בעצמכם. בקופת גמל כולם יכולים לחסוך בצורה עצמאית. עובדים שמועסקים במקומות שמחויבים להפריש, יש להם זכאים לקבל הפרשות לקופה מהמעסיקים.

איך לדעת במה לבחור?

בדקו מה טווח הזמן בו תוכלו לשמור את הכסף בחיסכון. שנית, חשבו על הסכום אותו אתם מעוניינים להפקיד בהתאם לכך תדעו מה מתאים לכם. בנוסף, העניין תלוי גם בשאלה האם יש לכם קרן השתלמות מהמעסיק. כדאי גם לבדוק תשואות קרנות השתלמות לעומת אלה של קופות גמל.

לסיכום

ההבדלים הבולטים בין קרן השתלמות לקופת גמל הם: הטבות מס, מתי ניתן למשוך, כמה אפשר להפקיד, מי מפריש לקופות ומה התשואות בכל אופציה.

מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
איך עושים תכנון פיננסי?

כיום תכנון פיננסי הוא הכלי הטוב והיעיל ביותר כדי לדאוג לעתיד שלכם ולעתיד ילדיכם. רוב האנשים מבצעים תכנון פיננסי אחת לכמה זמן באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע.

קרא עוד »