מה ההבדל בין נדל"ן מסחרי לנדל"ן פרטי?

אם אתם שאולים מה ההבדל בין נדל"ן מסחרי לנדל"ן פרטי, יש כמה וכמה היבטים שונים שחשוב להתייחס אליהם. רגע לפני שסוגרים עסקת נדל"ן כזאת או אחרת, חשוב להבין למה הנכס עתיד לשמש, מה תהיה התשואה שלו ומה אתם עתידים להרוויח על העסקה.

עולם הנדל"ן רווי וגדוש בהזדמנויות שונות, כאשר ההזדמנויות הכי טובות הן ההזדמנויות אשר מוגדרות כמו שצריך. במילים אחרות, כל עסקת נדל"ן מסחרי או פרטי מצריכה הגדרת יעדים, שימושים בנכס, הגדרת תקציב לעסקה וכן הלאה. בשלב הראשון, צריך להגדיר את הייעוד של הנכס. בתוך כך, אלו הם חלק מההבדלים בין נכס מסחרי לבין נכס פרטי:

  • גודל: נכסים מסחריים יכולים להיות גם בגודל של 5 מ"ר, מה שלא חוקי בנכסי מגורים.
  • ייעוד: נכס מסחרי או עסקי לא יכול לשמש למגורים באופן רשמי.
  • בעלות: הבעלות על נכסים מסחריים תהיה של חברות, תאגידים ואנשי עסקים.
  • תקנות בנייה כלליות: לנכסים מסחריים ונכסים פרטיים יש תקנות בנייה כלליות שונות.

 

שיקולים בעסקת נדל"ן פרטי

בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן פרטיות, אנשים בד"כ צריכים לקחת בחשבון מרכיבים מאוד שונים מאשר המרכיבים שנלקחים בחשבון בעת עסקת נדל"ן מסחרי. גורמים אלו כוללים אלמנטים כמו קרבה לשירותים ציבוריים וקופות חולים, בתי ספר, מרכזי מסחר ועוד. זאת, בעוד כי שיקולי נכס מסחרי הם אחרים לחלוטין.

בין אם הנכסים המסחריים נבנים ע"י פרץ בוני הנגב או חברה אחרת, הם מצריכים לקיחה בחשבון של פקטורים כמו:

  1. לוקיישן: הכול עניין של לוקיישן, כמו שאומרים. מיקום טוב יוביל שגשוג, בעוד כי מקום לא טוב יוביל לקריסת העסק.
  2. מחיר לעומת גודל: הנכס נמדד לפי מטרים רבועים ומתומחר בהתאם, לעומת נכסים פרטיים שמחיריהם נקבע לפי פרמטרים נוספים (כמו מספר חדרים, כאשר עסק לרוב יכלול חדר אחד או 2).
  3. קרבה לתחבורה ציבורית: בעוד שהרכבת הקלה בעיצומה של בנייה ברחבי הארץ, נכסים מסחריים בקרבה לתחבורה ציבורית יהיו מבוקשים יותר.

בסופו של דבר, אלו הם עיקרי ההבדלים בין נכסים פרטיים למסחריים.

נדלן

איפה כדאי לחפש נכס פרטי או מסחרי?

לסיכום, זה הכול עניין של צרכים מהנכס. אם אתם צריכים נכס במיקום מרכזי, מרכזי הערים השונות ברחבי הארץ יהיו בחירה מועדפת. במקרים אחרים, אנשים עשויים לבחור נכסים דווקא בשולי העיר או בפריפריה, מה שמאפשר להנות משקט, נופים אחרים ומינימום בעיות חניה.

לפני שרוכשים נכס למטרה כזאת או אחרת, חשוב להגדיר את הצרכים מהנכס. כלל אצבע זה רלוונטי לגבי נכסים פרטיים וכן נכסים מסחריים. בסופו של יום, עסקאות נדל"ן הן מהיקרות ביותר שיש, וככאלו, הן מצריכות שיקולים בהתאם. קחו את הפקטורים הנכונים בחשבון, שקללו את מה שצריך וגם קבלו ייעוץ נדל"ן אם יש צורך בכך.

נדלן

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »