מהן נקודות זיכוי של מס הכנסה

בשנים האחרונות רבים מאזרחי ישראל מגלים ומתוודעים לזכויותיהם בנוגע לתשלומי מס, לרבות מושג חשוב שלא היה מוכר בעבר והוא כמובן נקודות הזיכוי החלות על תשלומי מס הכנסה. במאמר הבא נסביר מהן נקודות הזיכוי הללו, על מי הן חלות וכיצד גם אתם תוכלו לממש אותן.נקודות זיכוי ממס הכנסה הן למעשה מעין הטבות החלות על תשלומי מס הקבועים בחוק, שיכולות להקטין משמעותית את סכומי מס ההכנסה שאזרחי ישראל נדרשים לשלם מדי חודש.

נקודות הזיכוי למעשה חלות על שכירים ואזרחים עצמאיים שברשותם עסק משלהם כאחד, אולם רבים מהם אינם מודעים לזכויות החלות עליהן ולכן לא נהנים מההטבות הללו.במאמר הבא נסביר מהן נקודות הזיכוי של מס ההכנסה, על מי הן חלות וכיצד תוכלו גם אתם לממש את זכויותיכם בנידון.

 

אז מה זה בעצם נקודות זיכוי ממס הכנסה?

נקודות זיכוי ממס הכנסה הן למעשה הטבות של ממש שניתן לממש באמצעות החזר כספי שניתן לאלו שזכאים לקבלת נקודות אלה.החזר מס ניתן לקבל בסוף כל שנה, כל עוד האזרח אכן עומד בקריטריונים שנקבעו עבור כל נקודת זכות. בנוסף, אדם יכול להיות זכאי למספר נקודות זיכוי כך שסכום ההחזר יכול להיות די גבוה.

נקודות הזיכוי למעשה מצמצמות משמעותית את גובה המס שנדרש האדם לשלם בכל חודש, ובמקרים מסוימים במידה ואדם זכאי למספר נקודות מס במקביל יכול לקרות מצב בו הוא זכאי מתשלום מס לחלוטין.בכל חודש, יוכל העובד לוודא שהמעסיק שלו אכן מזכה אותו מסכומי המס שהוא נדרש לשלם בהתאם לנקודות שהוא זכאי להן, על ידי בקרה בתלוש השכר שלו.

 

מי זכאי לנקודות מס?

כל אזרח באשר הוא זכאי לקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה, לרבות במקרים בהם האדם אינו מועסק בשום מקום וכמובן במידה והוא שכיר או עצמאי.אולם, על מנת שהאזרח יהיה זכאי ליהנות מנקודות זכות אלה, עליו לעמוד בקריטריונים שנקבעו על ידי מס הכנסה עבור אלו שזכאים לממש זכות זו.

על פי שנת 2021 החולפת ונכון להיום, נקודת זכות שווה לסכום של 2,616₪. במידה ואדם זכאי ל – 2 נקודות זכות לדוגמא, סכום הזיכוי שיהיה זכאי לו בסוף שנת המס יהיה 5,232₪ סך הכול.

 

איך ניתן לקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה?

כפי שציינו קודם, על מנת ליהנות מנקודות זיכוי ממס הכנסה על האדם לעמוד בקריטריונים שנקבעו על ידי מס הכנסה, במידה והוא אכן עומד בהם – עליו למלא טופס 101 בתחילת תקופת העבודה אצל המעסיק שלו, וכמובן בכל תחילת שנת מס חדשה.

במידה ובמהלך השנה חלו שינויים המשפיעים על נקודות הזיכוי המגיעות לו, עליו לעדכן את המעסיק, למלא את הטופס מחדש ולצרף את המסמכים הרלוונטים שמוכיחים את זכאותו.

נקודות זיכוי מס

 

אולי יעניין אותך גם