למה חשוב לעשות בדק בית ואיתור נזילות לפני מעבר דירה

תהליך בדק בית אמנם עשוי להיות ארוך ומורכב, אך הוא אינו בר תחליף ומוכרח להיות תהליך בלתי נפרד מרכישת נכס, חדש או יד שנייה.

הבדיקות המקיפות שיש לבצע כדי לחשוף ליקויים אפשריים שהתרחשו תחת ידי הקבלן וחברת הבנייה, עשויות במקרה הטוב לדאוג לרווחת הדירה, ובמקרה הפחות טוב – להציל חיי אדם.

 

אז למה בדק בית?

בדק הבית המתבצע בצורה מקצועית על ידי חברות המתמחות בכך, הוא שורה של בדיקות יסודיות בשלל האלמנטים של הבניין והדירה שמטרתם להבטיח עמידה בתקנים המוגדרים על פי חוק, ולוודא שהדיירים נכנסים לדירה בטוחה ובמצב הראוי לאכלסם. תהליך בדק בית מומלץ בכל מעמד רכישת נכס. לכן חשוב להיעזר בשירותן של חברות בדק בית הנותנות דגש על בדיקות קרינה, ליווי תהליך הבנייה וכן איתור נזילות מים. מהבחינה המשפטית, הוכחות חותכות מחברת בדק בית יסייעו במקרה של גילוי ליקויים קשים העשויים לגרור תביעות. במקרה כזה בדק הבית יגן עליכם מפני זריקת אחריות, כפי שנהוג כל כך לצערנו במדינה.

 

איתור נזילות בבניין חדש

גם בבניין חדש, עלולות להתגלות תקלות צנרת כאלו ואחרות. בסיור קצר בבניין הקירות אמנם נראים חפים מרטיבות, אך לעיתים תקלות אלו נסתרות מעיני אנשים שאינם אנשי מקצוע. איתור נזילות עשויות למנוע הרס רב דוגמת פיצוץ צנרת, זליגת מי גשמים ועובש המסכן את בריאות הדיירים. מהנדסי בניין מנוסים ומצוידים במכשור הטכנולוגי הדרוש יבחנו את צנרת המים והתאמתה לתקן המעוגן בחוק על מנת למנוע היווצרות ליקויים במערכת רגישה זו.

 

איתור נזילות במעבר דירה

גם כאשר אנו נכנסים לדירה יד שנייה, חשוב להבין שהבעלים של הדירה אינו מחויב בביצוע בדק בית לדיירים חדשים. לכן יש להבין מהדיירים היוצאים את היסטוריית הליקויים, מעבר למה שהסימנים על הקירות (באם יש כאלו) יספרו לנו. יש להבין מתי בוצע איטום הגג בפעם האחרונה, והאם היו מקרים חוזרים ונשנים של עובש או נזילה של אחת מהדירות בקומה מעל. על כל פנים מומלץ להתייעץ עם חברה המציעה שירותי איתור נזילות בטרם יושלם מעבר הדירה.

 

חשוב לאתר נזילות בזמן

יש להדגיש כי אין להתמהמה באיתור נזילות. ללא בדיקה מעמיקה, תקלות במערכות מים וצנרת עלולות להגיע לממדים מדאיגים ביותר שעשויים לפגוע לא רק בדירתכם אלא בבניין כולו. איטום לא נכון בחורף או פיצוץ צנרת שיגרום להצפה ולפגיעה בקירות עשוי להוביל לתרחישים לא נעימים, לרבות מפגעי בטיחות במגע עם חשמל. יש להבין כי קירות חפים מסימני רטיבות אינם סיבה טובה דיה לוותר על בדיקה יסודית בנושא.

לסיכום, הליך בדק הבית נועד עבור הדיירים המתרגשים. ישנם גורמי מקצוע לא מקצועיים שעשויים לשים דגש על סיום העבודה בזמן ולאו דווקא על איכותה. לכן מומלץ על ידי כלל המומחים לבצע בדק בית מסודר, ובפרט בדיקות לאיתור נזילות, למען הגנה על רווחת ובריאות הדיירים.

איש שרות

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »