מדוע חשוב להכיר את הטבות המס לחיסכון על פי תיקון 190?

מי מאיתנו לא רוצה לחסוך כמה שיותר את כספו שהשיג על ידי עבודה מרובת שנים, ובעת גיל הפרישה להשתמש בכספים אלו על מנת ליהנות, לחוות, לטייל ולנצל כל רגע. ובכן אלו מבינינו שנמצאים לקראת גיל פרישה, ודאי ישמחו לשמוע כי הרצון המתוק המדובר, אינו כל כך קשה להשגה. במה מדובר? בתיקון 190. מה זה אומר תיקון 190 וכיצד הוא מסייע לנו לחסוך בקלות לקראת הפרישה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

כל מה שצריך לדעת על תיקון 190

הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לעסוק בו כאשר מדברים על תיקון 190, הוא כמובן מה זה בכלל. ובכן כיום, ישנם אפיקים וקרנות רבים אשר מאפשרים לנו לבצע חיסכון כזה או אחר לקראת גיל הפרישה, או לקראת מועד מרוחק כלשהו. עם זאת, רוב כלי החיסכון האלו אינם גמישים במיוחד, וההטבות שהן מספקות באות לידי ביטוי רק לאחר מועד הפירעון של החיסכון.

אם כן, תיקון 190, שיצא בשנת 2012, הוא למעשה תיקון בפקודת המס, אשר מאפשר לחוסכים מעל גיל 60, להתנהל בצורה גמישה הרבה יותר עם קופת הגמל, קרי אפיק החיסכון.

 

אילו הטבות מציע תיקון 190?

מטרתו העיקרית של תיקון 190, הייתה לשקם את המצב שנוצר בחיסכון לטווח בינוני – ארוך של העובדים במשק. זאת, על ידי הגדלת החסכונות לטווח זה בקרב העובדים הקרובים לגילאי הפרישה, וליתר דיוק גילאי 60 ומעלה. בנוסף להגדלת החסכונות, קרנות הגמל והחיסכון מזכות ומאפשרות הטבות נוספות לחוסכים ביניהם:

  1. הפקדת סכום חד פעמי לקופת הגמל
  2. נזילות מלאה של הכספים המופקדים בקופה
  3. חובת תשלום מס מופחת על רווחים שנוצרו מקופת החיסכון במהלך תקופת החיסכון
  4. יכולת משיכה של הכספים בקופה בצורה מהירה, נוחה וקלה הרבה יותר
  5. דמי הניהול של קופת הגמל הדרושים מכל חוסך הופחתו והעמלות התנמכו.

 

כמובן שישנן הטבות נוספות שהגיעו בזכות תיקון 190, ועל כן המובאים לעיל הינם רק חלק מכלל ההטבות.

 

אז איך עושים את זה – איך נהנים מההטבות של תיקון 190?

ובכן לאחר שהבנו עד כמה מיטיב ועוזר תיקון 190 לתכנית החיסכון שלנו ולקופות הגמל, כולנו ודאי משתוקקים לקבל גם את ההטבות המדוברות. עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל אחד מאיתנו יכול ליהנות מכך, והתיקון לא מיועד לכל אדם. כאמור, תיקון 190 נועד בעיקר עבור חוסכים בגילאי 60 ומעלה.

בגילאים אלו, ניהול קופת הגמל מתבצע ביתר קלות, וכולל הטבות ואפשרויות רבות מאוד אשר מקלות על תהליך החיסכון. עם זאת, גם חוסכים מתחת לגיל 60 יכולים לעשות שימוש בתיקון 190, אך חשוב לדעת כי ההנאה מההטבות המיוחדות יגיעו להם רק בגיל 60 ומעלה.

רוצים לבדוק כיצד ליהנות מהטבות תיקון 190 או לשמוע עוד על כך? היכנסו עכשיו – https://t190.co.il.

קופת חיסכון

אולי יעניין אותך גם

קבוצות שוק ההון
פיננסים
הכירו את קבוצת הראל שוקי הון

הראל שוקי הון היא אחת מקבוצות הפיננסים המובילות בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של למעלה מ-300 מיליארד שקל. הקבוצה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים

קרא עוד »
הסכם רכישה
פיננסים
מהו הסכם רכישה?

רכישת נדל"ן או כל פריט בעל ערך גבוה כרוכה בהתחייבות כספית משמעותית. כדי להבטיח בהירות והגנה לשני הצדדים המעורבים, נעשה שימוש בהסכם רכישה המכונה גם

קרא עוד »
ביטקוין
פיננסים
איך קונים ביטקוין?

בשנים האחרונות, ביטקוין צבר פופולריות עצומה כמטבע דיגיטלי מבוזר. בתור מתחילים, הבנת היסודות של ביטקוין והידיעה כיצד לקנות אותו, יכולה להיות משימה לא פשוטה. מאמר

קרא עוד »