כיצד ניתן להוזיל את עלות הביטוח לרכב

רכישה והפעלה של כלי רכב בהחלט מקלות על החיים והופכות אותם לנוחים יותר. במדינת ישראל, שבה מצב התחבורה לא משביע רצון, החזקת כלי רכב איננה מותרות אלא הכרח. ועם זאת ולמרות כל האמור לעיל, ההוצאות הכרוכות בהחזקת הרכב הן הוצאות משמעותיות מאד, עבור עסקים ובוודאי עבור משפחות. תיקונים, טיפולים תקופתיים וביטוחים הם רק חלק מההוצאות הללו. בשורות הבאות נרחיב את היריעה בכל הקשור בביטוח הרכב. מהם המרכיבים שלו? האם יש דרך להקטין את ההוצאות על תשלומי הביטוח? כיצד יכול ביצוע השוואת ביטוח רכב לסייע בהשגת המטרה?

 

מהם המרכיבים של ביטוח הרכב

ביטוח הרכב מורכב משני סוגי ביטוח – הראשון הוא ביטוח החובה והשני הוא ביטוח הרכב עצמו. ביטוח החובה כשמו כן הוא – פוליסת ביטוח שבלעדיה אסור בתכלית להניע את הרכב ובוודאי שלא לנסוע או, לא כל שכן להסיע בו אנשים אחרים. ביטוח החובה נועד לפצות את נוסעי הרכב או הולכי רגל או אחרים, בין אם כלי הרכב פגע באחרים ובין אם כלי הרכב נפגע מכלי רכב אחר או בנסיבות אחרות. ואיתו הנוסעים ברכב. המחירים של ביטוח החובה הם קשיחים למדיי ובדרך כלל נתונים לפיקוח.

הסוג השני או המרכיב השני של הביטוח הוא ביטוח הרכב עצמו. הביטוח נועד לפצות על נזקים שנגרמו לרכב או שהרכב גרם לרכבים אחרים או לרכוש. הביטוח הזה מורכב משני חלקים – הביטוח העצמי וביטוח צד שלישי. רכישת שתי הפוליסות הללו מייצרת את מה שקרוי ביטוח מקיף. למען הסר ספק – החוק איננו מחייב לבטח את הרכב  בביטוח מקיף ובכלל. עם זאת, הנזק שעלול להיגרם לרכב או שהרכב עלו לגרום לאחרים יכול להיות גדול ויקר כל כך, עד שהתשלומים החודשיים בגין הביטוח יהיו בטלים בשישים לעומתו.

 

השוואת ביטוח רכב וחיסכון בתשלומי הביטוח

העלויות של ביטוח החובה והביטוח המקיף הן גבוהות וכרוכות בתשלום של כמה מאות שקלים בכל חודש. בנוסף, אם נוספים לביטוח הזה סעיפים נוספים כגון ביטוח נהג חדש לילד שאך זה הוציא רישיון או מרכיבים שונים כגון ביטול השתתפות עצמית, ביטוח שמשות, רכב חלופי במקרה תקלה ועוד – העלויות יכולות להיות גבוהות הרבה יותר. השאלה היא כיצד אפשר לחסוך?

דרך אחת לחיסכון הינה ביצוע השוואת ביטוח רכב בין סוכנויות ביטוח שונות. השוואת ביטוח רכב יכולה להתבצע בקלות ובמהירות באמצעות האינטרנט ושניים או שלושה טלפונים לסוכנויות ביטוח שונות. בנוסף, יש אתרי אינטרנט ייעודיים שעושים את העבודה בצרה ממש טובה. יחד עם כל אלה ניתן לנסות ולחסוך באמצעות רכישת פוליסת ביטוח לתקופות קצובות. לדוגמה – אם הילד מגיע הביתה רק בסופ"ש, הרי ניתן לרכוש ביטוח נהג חדש רק למספר ימים מוגדר בחדש, מה שמקטין משמעותית את ההוצאה. מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם.

רכב ומטבעות

אולי יעניין אותך גם