לאילו מבנים חייבים חברת ניהול ואחזקה

ההגדרה החוקית של בניין היא "בית משותף".

המשמעות הטבעית העולה מהגדרה זו היא שהדיירים בבניין צריכים לקיים חיי שיתוף באספקטים מסוימים העשויים להשפיע על חייהם.

אין ספק כי הניהול המשותף הוא סוגיה שיכולות לעלות ממנה משמעויות רבות.

לא לשווא ידועה לשמצה בתרבות הישראלית הגברת מוועד הבית, אשר תפקידה הוא למעשה לדאוג לניהול של אותם היבטים משותפים.

בפסקאות הקרובות נבחן את ההיבטים בהם חברות ניהול ואחזקה עשויות לסייע לכם.

 

חברות אחזקה וניהול – למה צריך את זה?

רבים כלל אינם מבינים מניין נובע הצורך בשכירת שירותיהם של חברות ניהול ואחזקה. הבניינים הנבנים כיום הם על פי רוב בניינים רבי קומות. בניינים אלו עשויים לאכלס, במרבית המקרים, דירות מגורים ובחלק אחר של המקרים משרדים. לעתים ניתן למצוא עירוב בין דירות מגורים למשרדים באותו הבניין. מצב זה מביא פעמים רבות למצב בו השטחים המשותפים מוזנחים ואין מי שידאג להם. לכן, ישנה חובה, גם חוקית אך גם בלתי פורמלית, לדאוג לשטחים המשותפים. ישנן חברות כמו סנטר טים שהם למעשה חברות ניהול ואחזקה המתמחות בכך.

 

השטחים המשותפים – מה הם?

השטחים המשותפים הם השטחים שאינם חלק מאותם דירות או משרדים. בעצם ככל שהבנייה הלכה והשתפרה כך השטחים המשותפים צריכים יותר ויותר תחזוקה. אם בעבר השטחים המשותפים היו רק לובי שבו מנורה, כיום ישנן מעליות, מערכות גילוי אש, גנרטורים המשמשים לגיבוי, מתקני חנייה, מתקני הטענה למכוניות חשמליות ועוד. כל אלו דרושים תחזוקה רבה.

 

מה צריך לדעת?

החתימה על חוזה מול חברת ניהול נעשית באישור הבית המשותף ונציגיו כולם. החוזה מול חברת הניהול והאחזקה לא חייב להיות חוזה מורכב. כאשר אתם חותמים חוזה מול חברה אמינה שניתן לסמוך עליה החוזה לא חייב כל כך מפורט ולכלול הרבה מידע. מעבר לכך, אם מדובר בבניין קטן יחסית עם מעט דיירים ההתקשרות מול חברה הניהול תהיה מאוד פשוטה ולא תהיה כרוכה בקשיים רבים. בשונה מכך, אם מדובר בבניין גדול צריך שתהיה חברה אמינה וותיקה שתוכל להגיע להסדרי פשרה מול כל הדיירים.

 

הפחתת עלויות

קחו בחשבון כי ניהול של בניין עשוי להיות כרוך בהוצאות לא מבוטלות. האפשרויות שקיימות בשטחים המשותפים דרושים הוצאה כספית לא מבוטלת. עם זאת, לא כל בניין דרוש את אותה ההוצאה ואת אותה רמת תחזוקה. על מנת להעריך את תכנית התחזוקה הנכונה עליכם להתייעץ עם חברה מומחית שתוכל לסייע לכם להבין מה התוכנית הנכונה עבורכם ועבור הבניין שלכם.

 

בסיכום –  קנו לכם שקט נפשי

בסופו של יום מובן כי התשלום העיקרי לחברת האחזקה והניהול הוא בעבור השקט הנפשי שהיא מספקת לכם. בניין שנפגע בשל תכנית תחזוקה לקויה הוא בניין שעשוי להסב נזק רב לדיירים שלו, הן כלכלי והן נפשי. לכן, בחרו בחברת ניהול ואחזקה שתדאג לכל צרכיכם.

אינסטלטור

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »