כמה כסף ניתן לחסוך ע"י מערכת סולארית מסחרית

מערכת סולארית מסחרית היא זו המתאימה לשימושם של עסקים.

וכיאה לכך, ניתן להתקין אותה על גגות של מבני תעשיה שונים, רפתות, מפעלים ואף חממות.

במדינת ישראל, ולפי תקנים מסוימים, יש פטור מהיתר בניה עבור מערכות סולאריות מסחריות כל עוד מדובר במערכת שלא עולה על 700 קילוגרמים.  

 

איך ניתן לאמוד פעילותה של מערכת סולארית מסחרית?

ניתן לצפות שמערכת סולארית מסחרית תפיק מעל ל-15 קוט"ש. ועם זאת, כל מערכת לגופה. כאשר זה לוקח בחשבון קיבולות טכנולוגיות של מערכת נתונה, מידת חשיפה לשמש, כיוון לשמש, מידת הצללה קיימת, ימי שמש באזור וכן הלאה גורמים. במקרה והתעריף מובטח על ידי חברת החשמל, והוא נע בין 41 אגורות ל-48 אגורות עבור מערכות המספקות עד 100 קוט"ש – יש בסיס חישובי מסוים לעבוד איתו. וזאת, כאשר אנו לוקחים בחשבון את קיבולת הפקת החשמל הסולארי של מערכת שכזו, יחד עם התעריף המובטח על ידי חברת החשמל – נוכל לזהות את הערך המסחרי של מערכת שכזאת.

 

האם משתלם להתקין מערכת סולארית מסחרית?

כך שהשאלה הצפויה, האם משתלם להתקין מערכת סולארית מסחרית – תלויה כמובן בגורמים שרשמנו. אם אנחנו יודעים שמערכת מפיקה כ-90 קוט"ש וניתן לקבל עבור החשמל שמייצרת כ-41 אגורות פר קוט"ש, יש לנו חישוב בידינו. כך שאנחנו יכולים לבדוק מה ממד הרווח הצפוי, גם לאחר קיזוז ההוצאות הקיימות. ביחוד אם אנחנו בוחרים במודל מסחרי שלא דורש מאיתנו להשקיע ולו שקל אחד ברכישת המערכת, ובייחוד אם היא מותקנת בצורה מהירה, אינטליגנטית, שלא גורעת מהניהול העסקי שבמהלך תהליך ההתקנה.

על כן, האם ההשקעה משתלמת – זה מאוד תלוי בדרך שאנחנו מגדירים ומכמתים את זה. אם ידוע לנו כמה מערכת סולארית מסחרית על גג העסק יכולה להניב, אנחנו יכולים לבדוק אם אנחנו מעוניינים בסכום כזה של כסף. דרך נוספת לבדוק אם התקנתה משתלמת, היא כדרך היכולת למתג את העסק כעסק הדוגל בייצור אנרגיה ירוקה. אנחנו לא יודעים איך ניתן לכמת את זה במספרים אך זה כן יכול להשפיע על התפישה של העובדים והלקוחות, שלא נאמר, המנהלים, לגבי טיבו של העסק והתנהלותו.

אנחנו חושבים שמערכת סולארית מסחרית יכולה להחזיר את ההשקעה מעלות רכישתה הראשונית תוך 6 עד 8 שונים, באם הייתה הקפדה על תחזוקה ראויה וניקיון תקופתי של רכיבים מסוימים בתוכה. לדעתנו, בהינתן התנאים הללו, רוב המערכות יוכלו להחזיר את ההשקעה לאחר תקופה כזו של שנים.

 

ייצור אנרגיה סולארית ירוקה אפילו ללא השקעת הון ראשונית במודל החכירה המיוחד של סאנשיין אנרג'י

ספציפית אצל סאנשיין אנרג'י – ניתן להיכנס למסלול מיוחד עבור עסקים המאפשר התקנת מערכות סולאריות מסחריות ללא השקעת הון עצמי. כל שמתבקש זה להשכיר את הגג, להתקנת מערכת סולארית מטעם סאנשיין אנרג'י. בהינתן שיש שטח גג פנוי של למעלה מ-250 מטר רבועים, חברת סאנשיין אנרג'י יכולה לבחור לממן את הקמת המערכת בעצמה, במסגרת חכירת הגג. בתמורה, העסק מרוויח שכירות קבועה מטעם השכרת שטחו. ואם זה לא מספיק, בכל עת ניתן לרכוש את המערכת מסאנשיין אנרג'י – בבעלות מלאה.

כך שניתן להתחיל ולייצר אנרגיה סולארית ירוקה, ללא הון התחלתי – כל עוד יש גג מספיק גדול. האם זה משתלם? מאוד תלוי בדעתך. ניתן להעלות איתנו על הטלפון כדי לדסקס בעוד פרטים.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »