כל כמה זמן חשוב להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים?

בדיקה אצל רופא שיניים היא בדיקה תקופתית בין אם מדובר על מבוגרים ובין אם על ילדים. יש להקפיד עליה על מנת למנוע מחלות חניכיים וחורים בשיניים. כל כמה זמן חשוב לעבור בדיקה – על כך במאמר הבא.

 

בדיקות שיניים למבוגרים

בדיקת השיניים התקופתית למבוגרים מומלצת לפחות פעם בשנה כשמדובר על רופא השיניים. את השיננית בקרו בכל חצי שנה. אל תחכו שהשן תכאב או שתיווצר עששת בפה, אלא מנעו תופעות אלו. במיוחד אנשים שמעשנים ושותים אלכוהול צריכים להיבדק לעיתים תקופות. בין היתר מי שצורך מאכלים עם סוכר, סובל ממחלות בפה, נוטל תרופות שגורמות לעששת בפה וכד'. בין אם מדובר בביקור אצל רופא שיניים בבת ים ובין אם בכל אזור אחר, בדיקה תקופתית תסייע לכם לשמור על השיניים שלכם.

 

מה בודק רופא השיניים?

כאשר תגיעו לרופא השיניים הוא יסקור את השיניים ואף ייעזר בצילומי רנטגן על מנת לזהות חורים בהתפתחותם, סימני עששת ודלקת. הוא לא רק יבדוק את השיניים, אלא גם את החניכיים, הלסת, החך, הלשון וכד'. צילומי הרנטגן יסייעו לו אף לאתר בעיות בשורשי השיניים או בעצמות הלסת.

 

בדיקות שיניים לילדים צעירים

את הילדים מומלץ לבדוק בתדירות של חצי שנה כבר מגיל שנתיים ואף לפני. כאשר השן הראשונה בוקעת הצמיחה שלה צריכה להיות תקינה וכך גם השיניים הנוספות. בבדיקה של הגיל הרך הרופא יבדוק את מבנה הלסת, השיניים, החניכיים וחלל הפה. במידה ויזהה סימני עששת הוא יטפל בכך באמצעות משחת פלואוריד. מאחר ומדובר בגיל צעיר מאוד, חשוב למצוא רופא שיניים שיודע לעבוד עם ילדים באמצעות גז צחוק או שיטות אחרות, ולהושיב את הילד עליכם בזמן הטיפול או הבדיקה.

 

בדיקות שיניים לילדים עד גיל 6

מעל גיל שנתיים הילד כבר יותר משתף פעולה ולכן הרופא ייעזר בצילומי רנטגן על מנת לאתר חורים ועששת. ילדים רבים נוטים ליפול על שיניהם והחבלות יכולות להסיט את הצמיחה שלהן. לפיכך, חשוב שיהיה ביטוח שיניים טוב ועוד יותר חשוב רופא שיניים מקצועי שיודע לטפל בשיני חלב ובשיניים קבועות. בנוסף, מגיל שנתיים עד גיל 6 והלאה הילדים צורכים יותר סוכרים ולכן נוטים למחלות עששת. מעבר לתזונה נבונה ולימוד של צחצוח נכון, חייבים להקפיד על הבדיקה השגרתית לעיתים קרובות יותר ולהרגיל את הילד שיש מחיר לממתקים שהוא אוכל.

לסיכום, אם מדובר על ילדים אין להזניח גם את שיני החלב למרות שלבסוף הן נושרות ומתחלפות. העששת מתפתחת בחניכיים ובחלל הפה ועלולה לגרום לזיהום. אם מדובר במבוגרים הבדיקה השגרתית לא פחות חשובה. כך תמנעו הרבה בעיות הקשורות בטיפולי שורש, עקירות, שתלים וכד'. ככל שהחור קטן כך יהיה יותר קל לטפל בו ולמנוע חורים נוספים.

טיפול ילדים

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
איך עושים תכנון פיננסי?

כיום תכנון פיננסי הוא הכלי הטוב והיעיל ביותר כדי לדאוג לעתיד שלכם ולעתיד ילדיכם. רוב האנשים מבצעים תכנון פיננסי אחת לכמה זמן באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע.

קרא עוד »