כיצד בוחרים יועץ משכנתא?

היום נדירות עסקאות הנדל"ן בהן דירה נרכשת ללא נטילת משכנתא. מחירי הדיור מאמירים וכדי לעמוד בתשלומים הגבוהים אין מנוס מלקיחת משכנתא. הציבור כבר יודע ששווה לשלם מחיר על ייעוץ משכנתא מאשר לשלם מחיר יקר בהמשך תקופת המשכנתא, על ריביות יקרות ותנאים מכבידים. למה צריך יועץ משכנתא ואיך בוחרים יועץ טוב ומומחה? על אלו ועוד, תקבלו כאן מידע. אז בואו נתחיל.

 

למה צריך יועץ משכנתא?

כאשר לוקחים משכנתא, מתחייבים על הלוואה לעשרות השנים הקרובות (משכנתא יכולה להילקח לתקופה של 30 שנה). כמה אנחנו מבררים לפני שאנחנו רוכשים מוצר יקר כמו רכב, מקרר ואפילו מזגן לבית… כאשר רוכשים דירה ומתחייבים על הלוואה יקרה כל כך, הכסף לא מאבד את ערכו. להפך, בדיוק בזמנים כאלו חשוב להיעזר בייעוץ מקצועי שישמור על הכסף קרוב אלינו ככל הניתן. אף אחד לא מעוניין לשלם מחיר יקר על משכנתא יקרה רק בגלל שהוא לא הכיר את זכויותיו. יועץ משכנתאות הוא האיש הנכון לפנות אליו כאשר לוקחים משכנתא. הוא ידאג שהמשכנתא תתאים לתנאי החיים של הלווה, הוא יתאים את תמהיל המשכנתא לצרכי הלווה וינהל משא ומתן להוזלת ריביות המשכנתא ככל הניתן.

כדאי שתדעו כי נתונים מוכיחים כי המשכנתאות היקרות בישראל נלקחו באופן עצמאי, ללא ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות. חבל שתשלמו מחיר יקר בכל שנות המשכנתא. לקבל מידע נוסף על חשיבות הייעוץ ועל תהליך לקיחת משכנתא, כנסו לאתר ייעוץ משכנתאות מקצועי.

 

מה בודקים כאשר בוחרים יועץ משכנתא?

אתם לא רוצים לשלם על משכנתא מחיר יקר מידי ולכן אתם מתחילים בחיפוש אחר יועץ משכנתא מומחה ואמין. כאן ריכזנו עבורכם את הנקודות אליהן כדאי להתייחס.

בשלב הראשון אתם מתחילים בחיפוש אחר יועץ מומחה. ההמלצה היא לשאול חברים. אין כמו פה לאוזן כדי לקבל את התשובות האמיתיות. אתם לא תמליצו לחבר על איש מקצוע שלא נהניתם מהשירות שלו… לאחר שיש לכם המלצות, אתם יכולים להיעזר גם ברשת ולחפש מידע על יועצי משכנתא ועל יועצים שקיבלתם עליהן המלצות. שימו לב לדירוג הגולשים… כעת, כדי לסנן מביניהם את היועץ המתאים לכם ביותר, בדקו מי מומחה בסוג המשכנתא שאתם צריכים. יש משכנתאות מורכבות יותר שלא כל יועץ משכנתא מתעסק בהן…

לאחר הסינון הראשוני, חשוב לבדוק את מאפייני האישיות של היועץ אליו תפנו, הם חשובים לא פחות מהמקצועיות וההמלצות… בדקו שמדובר באדם אמין שעומד במילה שלו ואם הוא אומר תאריך, הוא אכן יוכל לגייס לכם את המשכנתא עד לתאריך שנקב. בדקו את רמת השירות שאתם הולכים לקבל, מה כולל השירות, כמה תשלמו עליו והאם הוא מקצועי ואדיב. אתם לא רוצים להרגיש שעושים לכם טובה ומטפלים בתיק המשכנתא שלכם…בשלב אחרון אל תהססו להרים טלפון ולהרגיש את האינטואיציה הפנימית שלכם בנוגע ליועץ. בהצלחה.

מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
איך עושים תכנון פיננסי?

כיום תכנון פיננסי הוא הכלי הטוב והיעיל ביותר כדי לדאוג לעתיד שלכם ולעתיד ילדיכם. רוב האנשים מבצעים תכנון פיננסי אחת לכמה זמן באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע.

קרא עוד »