יגאל אהובי ומכירת חברת רבד

חברת רבד הינה חברת נדל"ן אשר עוסקת במספר תחומים. השליטה בחברת רבד, בניצוחו של יגאל אהובי, נמכרה לידי קבוצת רוכשים. אז, מה שוויה של החברה ומי שולטים בחברה כיום?

 

חברת רבד

חברת רבד הינה חברת נדל"ן, אשר מרבית פועלה מתמקד בנדל"ן מניב בישראל ובמערב אירופה, בנדל"ן יזמי, וכן בבתי אבות באנגליה. רבד מחזיקה כ – 10 נכנסים מניבים, אשר מועדים למכירה, וכן החברה לוקחת חלק בפרויקט מגורים בתל אביב.

 

גידולה הכלכלי של החברה

בסוף שנת 2017, חברת רבד נהנתה מרכש חדש בגרמניה, אשר הניב הכנסות רבות, העומדות על סכום של כ – 37 מיליון שקל. אולם, לצד ההכנסות הרבות, עלו הוצאות החברה בעקבות מימונו של הרכש החדש, אשר הוביל לצניחה משמעותית ברווחי החברה, העומדים על כ – 12 מיליון שקלים.

בתחילת שנת 2018, הכנסות החברה צנחו ב – 40%, ועמדו על כ – 6 מיליון שקלים. לחברה שלוש סדרות אג"ח אשר הקיפן עומד על כ – 200 מיליון שקלים.

 

עסקת רכישת חברת רבד

לאחר השלמת העסקה, יגאל אהובי יישאר עם כ – 14.6% ממניות החברה, כאשר לרוכשים תהיה זכות ראשונים לרכישת יתרת המניות אשר בידו של אהובי. בנוסף נקבע, כי באם יתפטר אהובי מתפקידו בתור יו"ר דירקטוריון חברת רבד, הדירקטורים שימונו אחריו, יהיו מטעם קבוצת הרוכשים.

בית הזהב, חלק מקבוצת הרוכשים, הינה רשת בתי אבות אשר מזה מספר שנים מנהלת קשרי השקעות יחד עם חברת רבד, במטרה לרכוש בתי אבות באנגליה, כך שהשניים אינם מכירים מהיום.

 

קבוצת הרוכשים

בין קבוצת הרוכשים, עומד יונל כהן, אשר עשה את צעדיו הראשונים בתור סוכן ביטוח, וצבר את הונו בתחום הביטוח הפנסיוני. כהן שימש כמנכ"ל סוכנות הביטוח "מבטח שמיר", אשר נמכרה לחברת "מגדל".

כהן מילא מספר תפקידים בכירים בחברת "מגדל" ואף כיהן בתפקיד המנכ"ל. לאחר שדרכיו נפרדו מן החברה, הוביל כהן מספר השקעות, ביניהם בקבוצת הביטוח "איילון", וכן בבית ההשקעות "תמיר פישמן", שם שימש כיו"ר החברה.

חבר נוסף בקבוצת הרוכשים הינו איציק עוז, איש ביטוח ותיק, אשר גם הוא, עשה את הונו מתחום זה. עוז הקים את סוכנות "אדם לידרים", אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות והמצליחות בישראל, אשר מניבה עשרות מיליוני שקלים בשנה. כיום, הסוכנות בחזקת קבוצת הפניקס, ועוז מכהן בתפקיד מנכ"ל משותף. עוז נמנה בפסגת מקבלי השכר בענפו.

החלק הנוסף בעסקת רכישת חברת רבד, הינה חברת בית הזהב, שבידי משפחת רובינשטיין, אשר תחת ניהולה בתי אבות ובתי דיור מוגן באנגליה, כאמור קודם לכן, יחד עם חברת רבד. שוויה של בית הזהב בבורסה עומד על כ – 200 מיליון שקלים.

 

 

מחשבון

אולי יעניין אותך גם

קבוצות שוק ההון
פיננסים
הכירו את קבוצת הראל שוקי הון

הראל שוקי הון היא אחת מקבוצות הפיננסים המובילות בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של למעלה מ-300 מיליארד שקל. הקבוצה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים

קרא עוד »
הסכם רכישה
פיננסים
מהו הסכם רכישה?

רכישת נדל"ן או כל פריט בעל ערך גבוה כרוכה בהתחייבות כספית משמעותית. כדי להבטיח בהירות והגנה לשני הצדדים המעורבים, נעשה שימוש בהסכם רכישה המכונה גם

קרא עוד »
ביטקוין
פיננסים
איך קונים ביטקוין?

בשנים האחרונות, ביטקוין צבר פופולריות עצומה כמטבע דיגיטלי מבוזר. בתור מתחילים, הבנת היסודות של ביטקוין והידיעה כיצד לקנות אותו, יכולה להיות משימה לא פשוטה. מאמר

קרא עוד »