5 טיפים למעקב הוצאות למשק הבית

אין ספק שהשנתיים האחרונות לימדו אותנו לצמצם עלויות. אזרחים רבים עושים כל שביכולתם כדי לצמצם הוצאות אך לא לחסוך על הדברים החשובים בחיים.

בין אם אתם שומרים את הקבלות שלכם על המקרר כדי לנהל מעקב, רושמים בפתקיות בפלאפון שלכם או מתעדים, יש אמצעים נוספים ודרכים יעילות יותר לנהל מעקב אחרי ההוצאות החודשיות שלכם.

לא, אין לזה קשר לחשבון בנק שלכם או לפירוט אשראי.

 

חלוקת ההוצאות לפי נושאים

הדבר הראשון והבסיסי ביותר שעליכם לעשות הוא לסווג את סוגי ההוצאות שלכם. בדומה לפירוטי אשראי שניתן לראות באינטרנט, עליכם לסווג את ההוצאות שלכם. בצעו רישום לפי נושאים וכל פעם שמתווספת הוצאה בנושא ספציפי, פשוט רשמו שם את הסכום החדש וכך תוכלו לתעד ביעילות את ההוצאות שלכם.

התנהלות עם אמצעי תשלום מרכזי

כל הקשור להוצאות חודשיות ולסדר יכולים להפטר אם משתמשים רק באמצעי תשלום אחד. בין אם מזומן בלבד או אשראי ספציפי אחד בלבד, ניתן לבצע באמצעות אלו מעקב קל מאוד אחרי ההוצאות. כשיש רק מזומן, ניתן לעקוב על בסיס שבועי בסכום שנשאר לאותו חודש. כשמדובר באשראי אחד בלבד ניתן לראות את פירוטי החיוב העתידיים ודרך כך לבצע מעקב. לא מדובר בהכרח בשיטה מתוחכמת אך היא כן מרכזת את כל ההוצאות לאמצעי תשלום אחד בלבד. היתרון הוא שכך אפשר להיות בטוחים שהכסף יוצא רק ממקור אחד.

 

התנהלות לפי תקציב

הגיון פשוט וקולע. בהתאם לשכר החודשי שלכם, הפרישו כל חודש סכום מסוים במזומן שלא קשור להוצאות הקבועות כמו שכר דירה וחשבונות, והתנהלו רק באמצעותו. כך, תוכלו לדעת איפה אתם עומדים מבחינת ההוצאות החודשיות בהתאם לסכום הכסף שנשאר לכם בכל רגע נתון.

 

פירוטי אשראי

אמנם מדובר באפשרות הברורה ביותר והארכאי ביותר, אך היא גם מאוד הגיונית לשימוש. באמצעות פירוטי חשבון בנק ואשראי ניתן לעקוב באופן מקיף מאוד אחרי כניסות של כספים לחשבון הבנק והוצאות דרך פירוטי האשראי. כל מה שצריך לעשות הוא לבחון את מסגרת התאריכים שאתם רוצים לבדוק ולבצע את החישובים בהתאם. מומלץ להעזר במחשבון ולחלק לקטגוריות הגיוניות בהתאם להוצאה והכנסה.

 

טבלת הוצאות משוקללת

אחד האמצעים החזקים ביותר שיכול לאמת אתכם בכל רגע נתון במאזן החודשי שלכם, מבלי לגשת לחשבון הבנק. ישנו שירות אינטרנטי שבונה לכם טבלת הוצאות והכנסות. מדובר בשירות פשוט ונוח! מדובר בקובץ אקסל שמורידים למחשב, והוא מגיע עם הוראות הפעלה ואפשרויות מילוי. קבצים אלו מכילים כל קטגוריה אפשרית של הכנסה והוצאות, ואלו מחולקים לפי חודש. למעשה, תוכלו לראות במהלך החודש את ההוצאות המתווספות ולבצע סיכום חודשי כשכל הנתונים כבר משוקללים ומחושבים. קבצים אלו מגיעים עם פונקציות חישוביות מובנות וכל מה שעליכם לעשות הוא להזין את הנתונים.

 

שטרות של דולרים

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »
מטבעות
טיפים פיננסים
איך עושים תכנון פיננסי?

כיום תכנון פיננסי הוא הכלי הטוב והיעיל ביותר כדי לדאוג לעתיד שלכם ולעתיד ילדיכם. רוב האנשים מבצעים תכנון פיננסי אחת לכמה זמן באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע.

קרא עוד »