שלושה דברים שחייבים לקחת בחשבון בזמן השקעת נדל"ן בארה"ב

רבים ממשקיעי הנדל"ן בוחרים לרכוש קרקע בארצות הברית.

בחירה נכונה של הפרויקט יכולה להניב תשואה יפה מאוד לרוכשים ולהחזיר את עצמה בזמן יחסית קצר ביחס להשקעות נדל"ן אחרות שבהן לרוב הזמן שלוקח להחזיר הוא גדול.

ארצות הברית היא יעד נוח מאוד להשקעות בעקבות חקיקה רבה שמגיעה לעודד את השוק החופשי ולהגדיל את סך הרכישות במדינה.

המיסוי הוא אחד המרכיבים בעסקאות רכש קרקע שמעלים מאוד את ערך הקנייה ולכן מיסוי נמוך הוא יתרון מרכזי מאוד כאשר מדובר על ארצות הברית.

 

תשואה ממוצעת

ארצות הברית כוללת מדינות רבות ושטחים רבים שבכל אחד ואחד מהם התשואות הממוצעות של הקרקעות שונה באופן מהותי. לכן – חשוב לבדוק את התשואות של עסקאות אחרות שנעשו באותו האיזור לאורך כמה שנים.

כאשר מסתכלים על הנתונים הללו חשוב לזכור את פוטנציאל הצמיחה של האיזור שמשקיעים בו – האם רוב הבנייה ישנה או חדשה, אילו סוגים של אוכלוסיות גרים והאם ישנה מגמה של מעבר של אוכלוסיות (כמו שקורה בשכונות רבות בניו יורק למשל – מה שמקפיץ את הערך של הקרקע מאוד).

בדיקה מדויקת של התשואות של עסקאות מקבילות שנערכות לאורך השנים יכולה לצייר תמונה יחסית בטוחה של החזרת ההשקעות מן הרכישה.

 

מיסוי

כאשר מבצעים השקעות נדל"ן בארצות הברית, חשוב מאוד להסתכל על דיני ותכנוני המס במדינה ובאזור הספציפי שרוכשים. משום שלכל מדינה ישנה מערכת מיסוי אחרת – מדובר בפקטור גדול ומשמעותי מאוד בבואכם לרכוש.

לכן, כדאי מאוד להיוועץ עם יועץ מס או רואה חשבון טרם הרכישה על מנת לוודא מהם סכומי המס שצריכים להיות משולמים ומהו הסדר תשלומי המס (למשל אם מדובר על שותפים – חלוקת המיסוי ביניהם, בהתחשב בהטבות מס שכל אחד יכול לקבל וכולי).

 

חוזים

כאשר מבצעים קונים קרקעות למכירה בארצות הברית, מדינה עם מערכת משפטית אחרת – כדאי מאוד לוודא שחוזי הרכישה הם מובנים ומוסכמים על שני הצדדים (לכן כדאי מאוד לקרוא באריכות את חוזה המכר ואף לבקש עליו ייעוץ משפטי). משום שמדובר בסטנדרטים משפטיים אחרים מה שנראה סטנדרטי בישראל לא בהכרח יהיה סטנדרטי גם באותה המדינה בארצות הברית.

בחירה נכונה של חוזה הרכש יכולה להיות מגן חשוב ומשמעותי בעבור הרוכשים במצבים שבהם מתגלעים סכסוכים בין הצדדים. החוזה מסדיר את מערכת היחסים העסקית ויכול לכלול מנגנונים פנימיים שמוודאים שהאינטרסים של הרוכש מוגנים.

 

סיכום

כאשר רוכשים נדל"ן להשקעה בארצות הברית חשוב מאוד לעשות הכל על מנת לקבל תמונה מלאה על הנכס ועל העסקאות שקורות מסביב ובמקביל לוודא שלאזור שבו רוכשים ישנו פוטנציאל גדילה – מה שיבטיח תשואה יפה. במקביל חשוב לתכנן את הסדרי המס, הטבות המס והחוזים על מנת להיות מוגנים משפטית.

 

נכס להשקעה

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »