מה ההבדל בין השקעה בנדל"ן לעומת קניית נכס באותו פרויקט

נדל"ן הוא אחד הגורמים המרכזיים בעולם ההשקעות בפרט והכלכלה בכלל.

הרצון בהחזקת נכס מוחשי אותו אפשר למכור, להשכיר או ליהנות מהשהייה בו, הוא משאת נפש של אנשים רבים.

עבור אחרים, מדובר באפיק פרנסה עיקרי או משני, המאפשר להם לכלכל את חייהם.

כך או כך, נכס נדל"ני הוא נכס חשוב שיש להתייחס אליו ברצינות המתאימה.

במאמר הבא נעסוק בשאלה מעניינת ובעלת ערך בתחום זה – מה ההבדל בין השקעה בנדל"ן לעומת קניית נכס באותו פרויקט?

 

מחיר גבוה יותר, שליטה רחבה יותר

ההבדל העיקרי בין השקעה לבין קניית נכס נעוצה בכותרת פסקה זאת. קניית נכס באופן עצמאי, באופן טבעי דורש הון ראשוני גדול יותר, שכן כל הנכס נקנה על ידי גורם אחד. יחד עם זאת, הסכום הגבוה מביא אתו גם תועלת רבה – שליטה בלעדית באופי הנכס ובמה שייעשה אתו, בהתאם לחוקים כמובן. קניית נכס מזכה את רוכשו לעשות אתו ככל שיעלה ברוחו תחת המגבלות הרגולטוריות: לשפץ, למכור, לעבור להתגורר בו וכך הלאה. אין שום כוח כלכלי אשר עומד בפניו של בעל השליטה ומונע ממנו לעשות את שיחפוץ.

כנגד זה, השקעה בפרויקט נדל”ן היא מלכתחילה יותר מצומצמת. השקעה שכזו מתאפשרת לרוב דרך קרנות השקעה ייעודית לנדל”ן, הקרויות קרנות ריט. השקעה בקרנות מסוג זה, דומה במהותה להשקעה במניות דרך קרן ניהול. סכום ההשקעה הראשוני אינו גבוה במיוחד (מאה אלף שקלים יכולים להספיק, סכום שבהחלט לא מכסה רכישה של נכס בישראל), ובהתאם לכך אפשרויות השליטה כמעט ולא קיימות – המשקיע נהנה מהתשואה הכספית אך לא יכול להחליט כיצד לנהוג בו.

אם אתם שייכים לקבוצה שמתעניינת בהשקעה בפרויקט נדל”ן, אנרג'י פארק חדרה יכול להיות התשובה עבורכם. מדובר במתחם מסחרי במיקום אסטרטגי בעיר בעלת שיעורי צמיחה מרשימים בהחלט. למידע נוסף אודות אנרג'י פארק חדרה הקליקו.

 

גרים או סוחרים?

אין מדובר בהכרח, אך קניית נכס תהיה מקושרת לרוב עם קניית דירה או בית מגורים. בשונה מכך, השקעה בנדל”ן לרוב מתייחסת לכלל אפיקי הבינוי וכוללת גם פרויקטים של מתחמי מסחר, לוגיסטיקה, תעשייה ועוד. חשוב להבין שמדובר בשתי ישויות נפרדות עם חוקים אחרים והתנהגויות אחרות. על אף הקשר והדמיון ביניהם, שוק הדירות אינו חופף לשוק הנדל”ן, ומחירים בשוק אחד לא משקפים את המחירים בשוק השני. את זה כל זה יש לקחת בחשבון כאשר בוחנים את שתי האלטרנטיבות, ולעשות מחקר מעמיק על האפיק המשתלם והמותאם יותר לצרכיכם.

 

לא שמים את כל הביצים בדירה אחת

השקעה בנדל”ן תהיה לרוב מבוזרת יותר לעומת קניית נכס בודד. גופים המתעסקים בהשקעות נדל”ן נוהגים בדרך כלל לפזר את הסיכונים על פני כמה אפשרויות. השקעה בפרויקט יחיד היא אמנם יותר ריכוזית, אך עדיין אינה שוות ערך לקניית נכס אחד. היא מאפשרת גמישות גדולה יותר למשקיעים ונותנת להם להנות מרמת סיכון פחותה יותר בהשוואה לבעלות על נכס בודד.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »