מה גובה הפיצויים לאחר הוכחת רשלנות עורך דין?

לעיתים האדם אשר תפקידו לספק לנו הגנה וביטחון, בעת הליכים משפטיים ובירוקרטיים, יכול לטעות.

לצערנו זו הסיבה לכך שהפסדנו במשפט, או נפגענו, ולכן ישנה סיבה טובה לבדוק האם, ומה גובה הפיצוי המגיע לנו?

כל עו"ד המספק שירות, מחויב לעמוד ברמת שירות שהיא סבירה ומקצועית. לכן לעיתים נוכל להיתקל במקרים בהם השירות שניתן לא היה סביר ומקצועי ואף הביא לפגיעה משמעותית במקבל השירות. חשוב לזכור כי במידה והחלטנו להגיש תביעה בגין רשלנות עו"ד, יהיה עלינו להוכיח לא רק את קיומה של התנהגות רשלנית, אלא גם כי התנהגות זו אכן הזיקה ללקוח.

 

מהי רשלנות עורך דין?

ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות בהרבה תחומים, אך השכיחים:

 

הליכים משפטיים

המקרה הנפוץ ביותר בגינו ניתן לתבוע עו"ד על רשלנות, אך גם המקרה שבו הכי קשה להוכיח את אשמתו. במקרים אלו, שיקול דעתו של עו"ד בעת הליכים משפטיים לא תמיד יהיה נכון אבל מדובר, כאמור, בשיקול דעת. לכן קשה להוכיח כי גם אם התרחשה רשלנות, שהיא זו שהביאה להפסד במשפט.

 

עריכת חוזים

מקרה זה קל יותר להוכיח. מתפקידו של עו"ד, בעת בדיקת והכנת חוזה, לוודא כי טובת הלקוח היא הראשונה, ולכן כאשר הוא מתרשל בבדיקה יסודית של אלמנטים חשובים, הלקוח עלול להיפגע בעסקה שמבצע. לכן מדובר לא רק במקרה של שיקול דעת, אלא טעות, שחור על גבי לבן.

 

תביעה, או פשרה?

חשוב לזכור כי אנו עלולים להיתקל במספר קשיים:

 

תביעה

מדובר באדם שתפקידו, בין היתר, הוא לדעת כיצד להגן ולנצח בבית המשפט. לכן עלינו לשכור עו"ד חדש שיידע כיצד להתמודד עם מצב זה. שימו לב, כי לא תמיד יהיה זה חכם לתבוע, וזאת במידה ויהיה לנו קשה להוכיח את הנזק, ואז התביעה תידחה. במקרים אלו, הכסף שהוצאנו על הגנה ומומחים לא יוחזר. מידע נוסף על ההליך, והסיכונים, וייעוץ, ניתן לקבל באתר www.ronkinlaw.co.il.

 

פשרה ומוניטין

בנוסף, במידה והעורך דין הנתבע אכן ביצע טעות חד פעמית, שתיחשב לרשלנות, עדיין מדובר באדם אשר המוניטין שלו עלול להיפגע וכך גם פרנסתו. לכן במידה וישנה אופציה לפשרה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד שלכם על מנת לבדוק אם ניתן להסדיר נושא זה מחוץ לכותלי בית המשפט.

 

מה סכום הפיצויים?

במידה והצלחנו להוכיח רשלנות, ואת הנזק אשר זו גרמה לנו, בית המשפט ייקבע את היקף הפיצויים. הסכמי הפיצויים יכולים לעמוד על סכומים של מאות אלפי שקלים, החל מ-400,000 ₪ ועד 800,000 ₪, ויותר.

 

לסיכום

לא תמיד יהיה זה נכון להגיש תביעה בגין רשלנות עו"ד היות ויש להוכיח אותה, כמו גם את הנזק שהסבה. אך במידה ואכן אנו זכאים, סכום הפיצויים יכול לעמוד על מאות אלפי שקלים.

 

 

מטבעות ושעון

אולי יעניין אותך גם

עוד אורי גילת שיקום כלכלי
עריכת דין
צו שיקום כלכלי – מה זה אומר?

כאשר חברה מוצאת את עצמה בסערה פיננסית, ייתכן שיהיה צורך שמערכת המשפט תתערב ותספק נתיב להתאוששות. התערבות אחת כזו היא צו השיקום הכלכלי. בלוג אינפורמטיבי

קרא עוד »