הסעיפים שחייבים להיות בחוזה רכישת דירה

בשעה טובה, ואחרי עבודה קשה הצלחתם להגיע למעמד שבו אתם קונים דירה? גייסתם את כל ההון הדרוש וגם לקחת משכנתא מהבנק? אם כך, כדאי שתדעו, לפני שאתם חותמים על חוזה רכישת דירה, שיש כמה סעיפים שחייבים להופיע בו.

 

מה חשוב לברר טרם החתימה על החוזה?

ראשית, אם חשבתם להכין בעצמכם את החוזה או פשוט להוריד חוזה גנרי מהאינטרנט, כדאי שתדעו שזה לא מומלץ. אומנם זה נכון שכמעט תמיד החוזים דומים אלה לאלה, אך בפועל כל מקרה נבדק לגופו. לכן יש משמעות להכנת חוזה רציני שכולל סעיפים שונים כמו: השטח של הדירה, הסכום, ההסכמים השונים, השאלה מתי יועבר הכסף, האם התשלום מחולק לשלבים שונים ומתי הרוכשים יקבלו את המפתח. בנוסף לכל אלה, טרם הרכישה על החוזה אתם חייבים לעשות מספר בירורים שונים ולבדוק: מה מצבה המשפטי של הדירה? האם מדובר על נכס שנבנה בהתאם להיתרים ובצורה חוקית? ככל שיהיה לכם יותר מידע אודות הדירה כך תוכלו להיות בטוחים יותר לגבי הרכישה.

 

מי יוכל להכין עבורכם את החוזה?

אין ספק שעורך דין שעוסק בתחום המקרקעין יוכל להכין לכם חוזה רכישה דירה. עם זאת, כדאי לדעת שגם חברת השקעות נדל"ן יכולה לעזור לכם בנושא. לחברות כאלה יש אנשי מקצוע שמולם היא עובדת כך שאם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בחיפוש מתמיד אחר עורך דין שיוכל להיות זמין עבורכם, כדאי יהיה לחשוב על פניה אל חברה שכזו. מה שכן, חשוב לדעת שיש הרבה מאוד חברות שעוסקות בהשקעות שונות בנדל"ן בישראל. לכן יש טעם לראות שאתם פונים אל חברה רצינית שאפשר לסמוך על אנשיה, כי מה הטעם בבחירת אנשי מקצוע שאינם מספיק מובילים?

 

קחו בחשבון את המיסים שעליכם לשלם

לא אחת קורה שמרוב התרגשות סביב רכישת הדירה, אנשים שוכחים להתייחס גם לכל ההוצאות הנלוות. זה לא משנה אם מדובר על הכנת החוזה, החתימה עליו, מס שבח או מס הרכישה, כי בכל מקרה יש להתייחס לכל ההוצאות הללו. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו הייתם בטוחים שתוציאו סכום מסוים אך בפועל יהיו חסרים לכם עוד אלפי שקלים. כמו כן, יש לחשב בתוך התקציב גם את הביטוחים השונים שהבנק ידרוש מכם לעשות, בין אם זה ביטוח משכנתא, ביטוח דירה ועוד. רק אחרי שתיקחו בחשבון את כל הנתונים האלה תוכלו לדעת כמה זה באמת עולה ועל איזה הוצאה כלכלית מדובר. חשוב מאוד להתארגן מבחינה כלכלית לקראת רכישת הדירה שכן מדובר כאן על התחייבות משמעותית ביותר. המשכנתא וכל ההוצאות ילוו אתכם לאורך שנים רבות ולכן רצוי להתחייב רק לגבי משהו שבאמת תוכלו לעמוד בו גם בעוד עשרים שנים בלי יותר מדי קשיים.

חתימה על חוזה

אולי יעניין אותך גם

השקעות נדל"ן
נדל"ן
4 עובדות על השקעות נדל"ן!

השקעות בנדל"ן נחשבות לבחירה פופולארית ביותר עבור מי שרוצים להגדיל את ההכנסות שלהם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להכיר בתחום מקרוב, כדאי שתקראו את השורות

קרא עוד »