מהם המקצועות הכי מבוקשים במשק

כאשר אנו חושבים על העתיד שלנו, על בחירת מסלול לימודים או על התמקצעות בעולם תוכן מסוים, אנו מחפשים חיבור לתחום העיסוק שלנו ורוצים להרגיש סיפוק בעבודה. לצד זאת, נרצה להבטיח אופק תעסוקתי וכלכלי. אז מה הם המקצועות המבוקשים במשק, וכיצד מתקבלים אליהם?

 

מהנדס/ת

כיום ישנו מחסור במהנדסים במגוון תחומים – חומרה, מכונות, חשמל ועוד. לכן, מסלול לימודי הנדסה באקדמיה הינו מסלול מבוקש מאוד בשנים האחרונות. מסלול לימודים זה מבטיח כניסה לשוק עבודה מתגמל בעל דרישה רבה לעובדים חדשים.

איך מתקבלים? כדי לעסוק בתחומי ההנדסה יש ללמוד תואר אקדמי המכשיר לכך. לאחר קבלת תעודת המהנדס באחד התחומים, ניתן לבדוק בלוח דרושים על משרות זמינות במגוון חברות.

 

מדעי המחשב וניתוח נתונים

לצד מקצועות ההנדסה, הדרישה לעובדים בעולם ההייטק גדולה ואינה נפגעת גם במשברים גדולים (כמו למשל משבר הקורונה). זוהו תעשייה מגוונת ומתגמלת מאוד אשר משתנה באופן תדיר. המקצועות המבוקשים בעולם זה הם בעיקר ניתוח נתונים (דאטה אנליסט), אלגוריתמים וסייבר.

איך מתקבלים? כדי לעסוק במדעי המחשב כמתכנת, מנתח נתונים וכו' ניתן ללמוד תואר אקדמי במדעי המחשב או בסטטיסטיקה למשל. יחד עם זאת, כיום ניתן להתקבל למשרות אלו גם ללא רקע אקדמי – ניתן לרכוש ניסיון בקורסים מקוונים במגוון פלטפורמות ואתרים. בנוסף, ישנם עובדים בעלי ניסיון צבאי מיחידות מודיעיניות וטכנולוגיות, אשר מאפשר להם לעבוד במשרות בחברות הייטק ללא תואר אקדמי.

 

סיעוד

מערכת הבריאות נמצאת במחסור מתמיד בכוח אדם בבתי ובקופות החולים. זהו מקצוע בעל ביקוש רב לעובדים חדשים, והצורך בו תמיד קיים ואף עולה – במיוחד בתקופות משבר כמו מגפת הקורונה. מקצוע סיעודי הינו בעל ערך מוסף של עזרה ותמיכה בבריאות הציבור.

איך מתקבלים? כדי לעסוק במקצועות הסיעוד – אח או אחות בבתי ובקופות החולים, ניתן ללמוד במסלול אקדמי אשר מכשיר לכך. לחילופין, ישנן מסגרות של הסבה אקדמית למסלול סיעוד.

 

חינוך

מערכת החינוך משתנה ומתעצבת מחדש בתקופה בה אנו חיים. יש להתאים אותה ללמידה מרחוק, בשילוב עם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. לכן, הצורך באנשי חינוך כיום הוא גבוה מאוד, במיוחד למורים שיכולים להתאים את עצמם לתנאים החדשים.

איך מתקבלים? ניתן ללמוד חינוך במגוון מוסדות אקדמיים מובילים בארץ, לקבל את ההכשרה המתאימה ולנסות להתקבל למשרה בתחום.

 

לסיכום

מגפת הקורונה שינתה באופן משמעותי את האופן בו אנו חיים, עובדים ומבלים. שוק העבודה נפגע קשות במשבר זה, אך ישנם מקצועות שבהם הביקוש לעובדים נשאר יציב גם בעתות משבר, ואף יכול לעלות. במידה ואתם שוקלים מסלול לימודים מסוים או מסלול הסבת מקצוע, יש לכך אפשרויות רבות, מגוונות ומתגמלות. חישבו איזה תחום יתאים לאופי שלכם, ואיזה תחום יתגמל אתכם מבחינה כלכלית ותעסוקתית.

מהם המקצועות הכי מבוקשים במשק

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »