השקעה או בזבוז כסף – הכול על בריכות שחייה

בריכת בטון או מתועשת? עם דק עץ מעל או חלון בדופן? עשינו סיבוב קצר בשוק בריכות השחייה הפרטיות המתפתח והנגיש, וזה מה שהעלינו בחכתנו

בשנים האחרונות בריכות שחייה בחצר הופכות נגישות יותר ויותר. כשבחוץ לוהט, הדרך לים מלאה פקקים, ועל בריכות ציבוריות – אין בכלל על מה לדבר, בריכה שחייה פרטית היא כנראה הפתרון הטוב ביותר, אלא אם אתם יותר בעניין של להתיז מממטרה.

הביקוש החדש הביא איתו כמובן היצע חסר תקדים, שמתחיל בבריכות קטנות עשויות פלסטיק, כאלו שכולנו גדלנו עליהן, ומסתיים היכן שמסתיים לו הדמיון (או, הכסף). הוצאה על בריכה יכולה להיות נטל כבד על הכיס, ויכולה גם להיתפס כהשקעה מצוינת בכול נכס עם חצר. אפילו גודל החצר כבר לא ממש חשוב.

אך האם ההשקעה משתלמת? האם היתרונות עולים על החסרונות? ואיך יודעים איזו סוג של בריכה תתאים לרמת ההשקעה הרצויה? ובכן, בדיוק כדי לענות על השאלות הללו, ריכזנו בעבורכם את כל מה שאנו יודעים על בריכות שחייה.

 

מה מרוויחים?

ברור שהרווח הגדול ביותר הוא הבריכה עצמה. בריכת שחייה היא חוויה שמתאימה לכול גיל, וממש כבר אין צורך בילדים קטנים שיהוו תירוץ. מעבר לכך שמדובר על כיף גדול, בריכה גם טובה לבריאות, בכך שהיא מציעה פעילות גופנית מהנה, וניתוק קל מהעולם האינטרנטי (אם הנייד לא חסין למים).

אך מעבר להנאה, בריכת שחייה בנויה גם משביחה את הנכס, ומעלה את ערכו הכספי. בנוסף, בריכת שחייה היא גם פריט נוי נהדר, שאפשר להתאים בקלות לאירוח אירועים ולעיצוב גן, ובכך לשדרג את נראות הסביבה החיצונית של הבית.

 

ומה מפסידים?

העלות הכלכלית של פרויקט הבנייה הצמצמה מאוד בשנים האחרונות, בעיקר לאור שינויים בשיטת הבניה, ואפשרויות בניית בריכה מתקדמות. כיום אין צורך בחפירות ויציקות בטון, שעלותן גבוהה מאוד, כדי לבנות בריכה. חברות שונות מציעות שיטות שונות לבניית בריכה באמצעות חומרי גלם זולים יותר ובזמנים מהירים, מה שחוסך עלויות רבות בדרך לבריכה הרצויה.

בנוסף, עלות וזמן התחזוקה של הבריכה משמעותיים גם הם. בריכה מצריכה ניקיון ותחזוקה שוטפת, שעולים גם כן סכומים משמעותיים. אולם לעניין זה קיימים פתרונות מגוונים. ראשית, ניתן לרכוש כיסוי לבריכה שימנע הצטברות של לכלוך, ובנוסף קיימים אמצעיים טכנולוגים – כגון רובוט ניקוי – החוסכים את זמן העבודה הארוך.

 

ובשורה התחתונה

בשורה התחתונה, הפער הגדול, שהיה קיים עד לפני כמה שנים, בין עלות הבריכה והתועלת ממנה – הצטמצם מאוד. הוזלת עלויות הבנייה, לצד העלייה בערך הנכס והיתרונות מהשימוש בבריכה, מעלים את התועלת והופכים את בריכת השחייה לתוספת המושלמת לגינה שכבר מזמן לא טיפחתם כמו שצריך. ההשקעה וזמן העבודה מינימליים, ולכם רק נשאר להחליט על סוג הבריכה והפרטים הקטנים, ולהתחיל את הקיץ בחגיגה.

 

מים

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »