הטרדה מינית בעבודה: יש לך אוזן קשבת

הטרדות מיניות הן אחת מהרעות החולות שהחברה המודרנית עדיין לא הצליחה להוקיע מתוכה. לצערנו הרב, התופעה הנוראית לא פסחה על מקומות העבודה וישנם עובדים רבים שהוטרדו מינית בעבודתם. כמו כן, בניגוד לדעה הרווחת, מדובר בתופעה נפוצה למדי שהציבור הרחב לא מודע להיקף המטריד שלה. במידה והוטרדתם מינית בעבודה חשוב שתדעו, אתם לא לבד ויש מה לעשות בנידון.

 

מה היא הטרדה מינית?

לפני שנעסוק במקרה הפרטי של הטרדה מינית בעבודה, חשוב שנכיר את ההגדרה להטרדה מינית. לאורך ההיסטוריה התרחשו מספר מהפכות ששינו את העולם ללא היכר, המפכה האחרונה שאנו עדים לה בימים אלו ממש היא המפכה הדיגיטלית. יתרון ברור של מהפכה זאת בהקשר של הטרדות מיניות הוא המידע הרב שמונגש לציבור הרחב.

אם בעבר הדעה הרווחת הייתה שהטרדה מינית מוגדרת ככזאת אם מגע פיזי היה כלול בה, היום התפיסה שונה לחלוטין. הטרדה מינית יכולה להתבטא גם באופן מילולי והתנהגותי. למשל, הערות חוזרות ונשנות בעלות אופן מיני כאשר הובן לצד המעיר שהן לא רצויות – נחשבות להטרדה מינית. כשזה מגיע למקומות עבודה, העניין הופך לרגיש אפילו יותר עקב האפשרות של ניצול יחסי מרות בהטרדה מינית במקום העבודה, נעסוק בזה בהמשך.

 

מה הוא מצב של ניצול יחסי מרות?

ובכן, כל מעשה שעונה להגדרה של הטרדה מינית אשר בוצע במקום העבודה – מהווה הטרדה מינית בעבודה. ההבדל העיקרי הוא שבמקום העבודה קיימת גם אפשרות של ניצול יחסי מרות בהקשר של הטרדה מינית. יחסי מרות הם יחסים בהם לצד אחד בקשר יש כוח השפעה וסמכות על הצד השני בקשר.

לדוגמה, יחסים בין מנהלים לעובדים הם יחסי מרות. ניצול של יחסי מרות זה למעשה שימוש, נסתר או גלוי, באותו כוח כדי לכוון את הקשר לכיוון מסוים. בניגוד להטרדה מינית שאינה קשורה ביחסי מרות, במקרה של הטרדה תחת יחסי מרות החלש בקשר לא צריך להוכיח שהוא סירב או גילה חוסר עניין.

 

מה הם סוגי ההטרדות המיניות במקום עבודה?

החוק ברור, חד משמעי ועומד לצד הנפגעים בהקשר של הטרדות מיניות. יחד עם זאת, כשזה נוגע להגדרות משפטיות, עולה קושי בהבנתן באופן מלא. מומלץ לאיש מקצוע משפטי כדי להבין באמת אם מקרה ספציפי עונה להגדרה המשפטית של הטרדה מינית.

סוגי המקרים העונים להגדרה של הטרדה מינית במקום העבודה הם: ניצול יחסי מרות בהטרדה מינית, מעשים מגונים, פניות חוזרות בעלות אופי מיני, הפצת תכנים מיניים ללא אישור, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, פניות משפילות על רקע מיני ועוד.

 

מה עושים במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה?

הטרדה מינית במקום העבודה היא אירוע קשה ומורכב. חשוב להבין, במידה ועברתם אירוע כזה אתם לא לבד! ישנם רבים וטובים שעברו זאת ויצאו מזה בשלום. האשמה מוטלת על המטרידים ויש למצות איתם את הדין, אל תחששו לפנות לגורמי מקצוע משפטיים, כמו גם טיפוליים, כדי למצות את זכויותיכם ולחזור לתלם.

הטרדה מינית

אולי יעניין אותך גם

סיבות להשתמש בתוכנת REVIT
כללי
4 סיבות להשתמש בתוכנת REVIT

תוכנת REVIT היא הגשמת החלומות של אנשי מקצוע מתחום הבניין: הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לכל המעורבים בתהליך תכנון הבנייה, גישה למודל תלת ממדי ממוחשב שמכיל כמות

קרא עוד »