האם מגיע לי החזר מס על תשלומי ביטוח חיים?

ביטוח חיים הינו אחד מהביטוחים הבסיסיים הנרכשים במדינת ישראל. המשמעות היא שבמקרה של אובדן כושר עבודה, נכות או חלילה מוות, המבוטח יקבל סכום מסוים של כסף שיועבר למוטבים שלו, כאשר הוא זה שבוחר מי הם אותם המוטבים. הכסף שנכנס כאשר ביטוח זה מופעל, יכול להיכנס כפעימה אחת ויחידה או כקצבה מדי חודש. כל אלו מצוינים בפוליסה של המבוטח. התשלום הביטוחי קורה מדי חודש, ויש מקרים בהם המבוטח זכאי להחזרי מס בגין התשלום. הדבר רלוונטי לשכירים ולעצמאיים כאחד. בין השכירים, שכיר שהתשלום יורד לו מהמשכורת מזדכה על התשלום באופן אוטומטי. לעומת זאת, שכיר שמשלם באופן עצמאי והכסף לא מנוכה לו מהשכר, צריך להגיש בקשה יזומה להחזרי מס בגין אותו תשלום לפוליסת ביטוח החיים.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל החזרי מס?

כפי שנאמר, שכיר שביטוח החיים מנוכה כחלק מיתר ההפרשות החודשיות שלו (מס הכנסה, ביטוח לאומי וכו') לא צריך לבצע החזר מס, מאחר והזיכוי נכנס אוטומטית. שכיר שמעביר את הכספים עצמאית, צריך לפנות לרשות המיסים ולהגיש להם בקשה לקבלת החזרי מס בגין ביטוח חיים. הבקשה צריכה לכלול מסמכים רלוונטיים נוספים- טפסי 106 ממקומות העבודה האחרונים ואישור שנתי מחברות הביטוח על התשלומים שהועברו לטובת ביטוח החיים (בדרך כלל נשלח מטעמם בסוף שנת המס). במידה וישנם אישורים רלוונטיים נוספים, מומלץ לצרפם גם כן. משימת איסוף המסמכים והבנתם איננה משימה פשוטה, מאחר והיא כרוכה בבירוקרטיה רבה וגוזלת זמן יקר. לשמחתכם, ישנה אלטרנטיבה הרבה יותר יעילה, שעשויה לחסוך מכם את ההתמודדות הישירה עם התהליך הזה. בשנים האחרונות קמו חברות, כמו למשל אינדיגו פיננסים, שמטרתן היא ליווי השכירים בהגשת הבקשה להחזרי מס. החברות כוללות מגוון של בעלי מקצוע מהתחום (לרוב יועצי מס יחד עם רואי חשבון), ובאמצעות הידע הרחב שלהם, הגשת הבקשה הופכת למשימה קלה ובטוחה יותר. חשבו על זה.

 

זכיתי בהחזר מס! מה יהיה סכום המשוער ולאן יופקד?

לאחר קבלת האישור מרשות המיסים, החזר המס יגיע למי ששילם עבור הביטוחים לאורך כל התקופה, גם אם לא מדובר במבוטח עצמו. הזיכוי שיתקבל מרכישת ביטוח חיים עומד על עשרים וחמישה אחוזים מגובה המס, כאשר מדי שנה נקבעת תקרה מקסימלית לגובה ההחזרים שניתן לקבל. לדוגמא, אם שילמתם במהלך השנה 20,000 שקלים לטובת ביטוח החיים, ההחזר יעמוד על 5,000 שקלים. החזר המס שיתקבל יחושב מסך כלל ההפקדות המשוערות לשנה הקרובה, מה שאומר שייתכן וחלק מהסכום יקוזז מחובות המס  העתידיות במהלך השנה.

 

ובצידו השני של המטבע- קופות גמל

גם לקופות גמל, בדומה לביטוחי חיים, מפרישים סכום כסף מסוים  מדי חודש. במקרה הזה תוכלו לקבל החזרי מס בגובה של 35 אחוזים מהסכום הכולל.

 

מס

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »