מתי נקבל החזר מס על צמיד יהלום לאישה?

לא כולנו מודעים לעובדה, שבעת שאנו מבקרים במדינה זרה ורוכשים בה פריטים שונים- אנו זכאים ברוב המקרים לקבל החזר מע"מ (מס ערך מוסף).

עבור חלקנו מדובר במידע חשוב, היות ואנשים רבים נוהגים לטוס לחו"ל במסגרת מה שנקרא "תיירות אופנה", שהיא למעשה תופעה המתארת אנשים שנוסעים למדינות זרות, במיוחד על מנת לבצע שופינג של ביגוד, תכשיטים, ופריטי אופנה נוספים.

אם כך- נניח שטסנו לחו"ל ורכשנו עבור בת הזוג שלנו צמיד יהלום…מה הפרוצדורה, כיצד ומתי ניתן לקבל עליו החזר מס? והאם זה בכלל שווה את המאמץ? אספנו בשבילכם קצת מידע שייעשה לכם סדר בבלגאן.

 

מע"מ- נגדנו או לטובתנו?

המע"מ הוא שמו המוכר והעממי של מס הערך המוסף, הלוא הוא מס המדינה המוסף לשירותים ומוצרים המסופקים במדינה מסוימת.

ערכו של מס זה הוא בין 10 ל-20 אחוזים מערכה של הרכישה, ויכול לטפס גם גבוה יותר במדינות מסוימות (באירופה למשל).

אז מה בעצם הקשר לחו"ל? ובכן, כשאנו מטיילים במדינה זרה, אנו לא נחשבים לאזרחיה, ולכן אנו זכאים לקבל חלק ממס הערך המוסף שאנו משלמים יחד עם מחיר המוצר ברוב החנויות. על מנת לקבל את ההחזר המדובר, יש לקחת טופס מאותה חנות שבה רכשנו (טופס Tax Free), ואת הטופס הזה נגיש ביציאתנו מהמדינה, עם קבלה המוכיחה את ערך הקנייה.

לרוב נקבל החזר של כחצי מערך המע"מ ששילמנו יחד עם המוצר. בחישוב גס- נניח שרכשנו צמיד טניס ששוויו כמה אלפי שקלים, החזר המע"מ עליו יוכל להגיע לכמה מאות שקלים, וזה בהחלט שווה את הפרוצדורה הבירוקרטית הפשוטה יחסית.

 

קניית תכשיטים בחו"ל

רבים מהאנשים בוחרים לרכוש פריטי אופנה בחו"ל, וזאת על אף כניסתה של מהפכת האינטרנט, ש"צימצמה" מאוד את עולם הקניות והפכה אותו לשוק נגיש ושיתופי.

הטענה הנפוצה היא שכשאנו במדינה זרה, אנו בתחושה של חופש ובמצב נפשי משוחרר הרבה יותר, וזה פשוט… עושה לנו חשק לקנות! החוויה שבקניה מתעצמת פי כמה כשאנו בחו"ל, ולכל פריט שאנו רוכשים יש ניחוח ייחודי וסיפור מעניין מאחוריו.

כשמדובר בתכשיטים, למשל צמיד טניס משובץ יהלומים, בארץ לא תמיד נוכל למצוא את אותו ההיצע הקיים בחו"ל, ולמרות שרכישה באינטרנט היא אפשרית, עדיין רוב הקונים יעדיפו לטוס ולראות את התכשיט לפני רכישתו.

בין המדינות המצטיינות בהיצע תכשיטי היהלומים שלהן, נוכל למצוא את ניו יורק ופלורידה שבארה"ב, ואת שוויץ.

קניות בחו"ל הפכו לנחלת הכלל לאחרונה, ותופעה זו מכונה לעתים "תיירות אופנה".

בעת שאנו רוכשים במדינה זרה פריטים יקרי ערך, דוגמת צמיד יהלומים- חשוב לדעת שאנו זכאים ברוב המקרים לקבל החזר מע"מ. הדבר כרוך בבירוקרטיה שאינה מסובכת יתר על המידה, וטומנת בחובה לעתים החזר גבוה ומשתלם במיוחד.

 

צמיד יהלומים משובץ

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »