החזרי מס על תביעה מול צה"ל והקלות מס לנכי צה"ל

ייתכן שבריאותכם נפגעה כתוצאה מכך ששירתם בכוחות הביטחון, אולי אפילו קיבלתם אחוזי נכות. אם כן, אתם וודאי שואלים את עצמכם: מה חשוב לדעת בכל הקשור למיסים שנכי צה"ל נדרשים לשלם? ובכן, במדינה מתוקנת כמו במדינת ישראל נכי צה"ל אכן נהנים מהקלות מס כאלו ואחרות. נסביר.

האם קיימים החזרי מס על תביעה מול צה"ל? והאם נכי צה"ל זוכים להקלות מס משמעותיות? ישראל היא מדינה בה לאזרחיה קיימת החובה של שירות צבאי. מאחר שבחלק מהמקרים, לדאבוננו, חיילים גם נפגעים פיזית ונפשית, תביעה מול צה"ל היא בלתי נמנעת לעיתים. חיילים בוחרים לתבוע את הצבא בכדי לעמוד על הזכויות שלהם ובכדי להיות מוגדרים בסטטוס אליו הם הגיעו כתוצאה מהשירות בכוחות הביטחון. בסופו של דבר, כל אדם צריך לעמוד על זכויותיו.

אם אתם צריכים מידע נוסף בנוגע לתביעות מול צה"ל, בקרו באתר https://grinberglaw.comוקבלו מידע מקיף יותר. גם אם התהליך נראה לכם מורכב, חשוב שתעמדו על הזכויות שלכם!

 

האם יש החזרי מס על תביעה נגד משרד הביטחון?

הכי חשוב, אם אתם צריכים מידע בנוגע להחזרי מס, תמיד יהיה חשוב לשבת לפגישת ייעוץ עם יועצי מס מוסמכים. אנשי מקצוע אלו יוכלו להגיד לכם בדיוק על מה אתם יכולים לקבל החזרי מס, כולל גם על תביעות משפטיות. מבלי להגדיר כאן כלל אצבע, על חלק מהתביעות המשפטיות ניתן לקבל החזרי מס. ואולי יהיה יותר מדויק להגיד שיהיה ניתן לקבל החזרי מס על הוצאות אשר התרחשו במהלך תביעתכם.

בכל תביעה משפטית ההוצאות הן אחרות, ככה שיהיה חשוב לשבת עם יועץ המס שלכם בכדי לקבל את התשובה הנוגעת ספציפית אליכם. בעוד שישנן תביעות משפטיות אשר מחייבות נסיעות ארוכות וביקורים אצל רופאים מומחים, על הנסיעות ניתן לבקש החזרי מס וכך גם על הליכים אחרים הכרוכים בסידורים השונים.

 

תביעות משפטיות, נכי צה"ל והקלות מס

חשוב לזכור, כשמדברים על תביעות משפטיות נגד משרד הביטחון, מדברים למעשה גם על וועדות רפואיות כאלו ואחרות של משרד הביטחון. נכון ל-2020, לא קיים בישראל שום חוק אשר מאפשר לכם לקבל החזרי מס על ועדה רפואית כזו או אחרת, ככה שזה בהחלט יורד מהפרק.

עוד חשוב לדעת, נכי צה"ל מקבלים הטבות מס מסוגים שונים, ככה שזה משהו שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם מגישים תביעה נגד צה"ל. בעתיד, אם תהיו מוגדרים נכי צה"ל לאחר ועדה רפואית, אתם תוכלו לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה בעקבות הסטטוס שלכם. בסופו של דבר, הכי חשוב שתעמדו על הזכויות שלכם ותתבעו אותן אם יש צורך. אם אתם צריכים סיוע נוסף בדינים משפטיים אלו של תביעות נגד הצבא, פנו לעורך הדין שלכם וקבלו סיוע משפטי. בהצלחה!

צבא

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »