החזרי מס – איך זה קשור אליכם?

כל מי שנכנס למעגל העבודה בישראל יודע היטב שבמקודם או במאוחר הוא יצטרך להתחיל לשלם מיסים, ולמעשה, זה יקרה כבר מהחודש הראשון. זה ממש לא משנה במה אנחנו עובדים, מה המקצוע שלנו או כמה אנחנו מרוויחים בחודש, כי רשויות המיסים בכל מקרה תדרושנה לקבל את מה שמגיע להן. מה שקורה בפועל הוא שאנשים שעובדים בתור שכירים לא ממש מתעמקים בנושאים האלה, כי הם רגילים להביט רק בדבר אחד בתלוש המשכורת: ההכנסה נטו. זה נשמע לכם מוכר וזה גם מה שאתם עושים? אם כך, הגיע הזמן שתשנו את דרככם. אחד מהמאפיינים הכי ברורים של רשויות המיסים זו העובדה שהן קודם כל גובות מאיתנו כספים ורק אחר כך מוכנות לשמוע על כך שאולי בעצם מגיעים לנו החזרים. עם זאת, איך אדם שלא טורח בכלל לבדוק את תלוש המשכורת שלו או לקרוא דבר או שניים על הנושא יוכל לחשוב בכלל על החזרי מס שאולי מגיעים לו? עם יד על הלב, זו גם ההתנהלות שלכם ומעולם לא טרחתם לבדוק את העניין הזה לעומק? אם כך, כדאי שתדעו שזו טעות, כי יש הרבה מאוד מקרים בישראל שבהם אנשים כן זכאים להחזרי מס וחבל שתוותרו על מה שמגיע לכם, פנו עוד היום אל חברת הגנה, לחצו כאן.

הגורמים שיכולים לזכות אתכם בהחזרי מס

האמת היא שיש כל כך הרבה סיבות שבגינן אולי מגיעים לכם החזרי מס, עד כי קשה לדעת מאיפה להתחיל. אם ניקח כמה דוגמאות קלאסיות אנחנו נראה שאישה שילדה זכאית להחזרי מס, ובכל שעה מרגע הולדתו של התינוק הזכאות רק גדלה. חשוב שתבינו: אומנם נקודת זיכוי אחת שווה, נכון לשנת 2015, רק 218 ₪ בחודש, אבל בשנה הסכום הזה מגיע ל 2616 ₪! לכן אין שום סיבה שאותה אישה שילדה ומתמודדת עם מצב כלכלי לא פשוט עם כניסתו של התינוק למשפחתה, תוותר על מה שמגיע לה. החזרי מס ניתנים היום גם בגין הפסדים בשוק ההון, השקעות שונות, תקופה מסוימת של אבטלה ועוד הרבה מקרים אחרים. לכן, רגע לפני שתוותרו על העניין הזה ותגידו שלכם באופן אישי אף פעם לא מגיע כלום, כדאי פשוט לעשות את כל הבירורים שצריך. עוד נקודה שמאוד חשוב להיות מודעים אליהם כאשר מדברים על החזרי מס, זו העובדה שבקשות להחזרים כאלה ניתן גם להגיש שש שנים אחורה! זה אומר שלא באמת פספסתם את המועד וכל שעליכם לעשות זה לפעול כבר עכשיו כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

החזרים מס

הגשת בקשה להחזרי מס – לא מסובך כמו שחשבתם

כל מה שקשור לרשויות המיסים נשמע לכם כמו סינית? נדמה לכם שרשויות המיסים בארץ עושות הכול כדי שהדברים יהיו מורכבים, ממש כמו באיטליה? אם כך, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. ראשית, ישראל היא מדינה שכל נושא הבירוקרטיה בה הרבה יותר יעיל לעומת ארץ המגף המקסימה ושנית, אתם בכלל לא צריכים להתמודד מול רשויות המיסים. זה לא משנה מדוע אתם חושבים שאולי מגיעים לכם החזרי מס, כי מה שבטוח זה שאם תפנו אל המומחים בתחום, הם יוכלו לעזור לכם. ראשית, רואה חשבון ויועץ מס יוכלו לבדוק את כל המסמכים שתגישו להם ולהבין כך האם באמת מגיעים לכם החזרים או לא. שנית, הם גם יידעו לתדרך אתכם לגבי הגשת הבקשה. בנוסף לכך, יש גם אנשי מקצוע שיוכלו להגיש עבורכם את כל הטפסים כך שכל מה שתצטרכו לעשות זה רק ליהנות מהכספים שיועברו בבוא העת ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »