מהי הדרך המהירה ביותר לקבלת החזר מס?

כל עובד בישראל נדרש לשלם מס הכנסה.

עובדים שכירים משלמים זאת כחלק אינטגרלי מתלוש השכר שלהם, כאשר סכום המס אותו הם משלמים נקבע בצורה שנתית.

עם זאת, ייתכנו מקרים בהם יש אי התאמה בין הסכום שהעובד אמור לשלם, לבין הסכום שהוא משלם בפועל.

מדוע זה קורה, ואיך ניתן לקבל במהירות החזרי מס במקרים כאלו?

 

החזרי מס – למה וכמה?

כאמור, החזרי מס ניתן לקבל כאשר סכום המס אותו שילמתם גבוה מהסכום שהייתם אמורים לשלם. מקרים אלו קורים לרוב כאשר ישנו שינוי בשכרו או במצבו של העובד במהלך השנה – שכן סכום המס מחושב באופן שנתי בלבד.

במידה ובמהלך השנה העובד שינה את מקום עבודתו, הפסיק לעבוד מסיבה כלשהי, קיבל העלאה במשכורת או ממגוון רחב של נסיבות – ייתכן שתהיה אי התאמה בין הסכומים, והוא יהיה זכאי להחזר מס.

החזר מס ממוצע מגיע לסכום של כ- 8,000 ₪. את הבקשה להחזר המס יש להגיש לרשויות המס בצורה עצמאית, שכן ההחזר לא יינתן בצורה אוטומטית. תוכלו לחסוך לעצמכם זמן רב ובירוקרטיה אם תעזרו בשירותיו של בעל מקצוע, כמו רואה חשבון שעוסק בתחום, שיוכל לסייע לכם לקבל את החזרי המס בדרך המהירה ביותר.

 

אילו מקרים עשויים להעניק לכם זכאות להחזרי מס?

יותר ממחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס, בסכום מצטבר של כמה מיליארדי שקלים ששוכבים כעת בקופת המדינה! ייתכן מאוד שגם אתם נמצאים ברשימת הזכאים, וכלל לא מודעים לכך. החזרי מס ניתנים עקב מספר רב של נסיבות ומקרים, וביניהם:

נסיבות בריאותיות

במידה והעובד חולה במחלה קשה, בעל עיוורון או נכות, נכה צה"ל, חולה סרטן, בעל קרוב משפחה סיעודי ועוד.

 

נסיבות תעסוקתיות

במידה והעובד החליף עבודות, פוטר מעבודתו, זכאי לפיצויים, היה שינוי במשכורת שלו, עובד בחו"ל, נמצא בשנת שבתון ועוד.

 

נסיבות משפחתיות

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים גרושים, הורים שמשלמים מזונות, משפחה חד הורית ועוד.

 

נסיבות אחרות

סטודנטים לתואר ראשון או שני שעובדים כשכירים, בני גיל הזהב, סוחרים בשוק ההון, אנשים שרכשו רכב היברידי, חיילים משוחררים, עולים חדשים, גמלאים ועוד.

 

כך תוכלו לבדוק במהירות ובקלות את זכאותכם להחזרי מס

אם אתם מעוניינים לדעת האם גם אתם זכאים להחזרי מס, תוכלו לעשות זאת בקלות באתר הגנה – בדיקת החזרי מס. באתר תידרשו למלא מספר פרטים אישיים ופרטים על המשכורת החודשית הממוצעת שלכם, ותוך דקות ספורות תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס.

הבדיקה נעשית ללא עלות וללא התחייבות כלשהי מצדכם, כך שתוכלו לעשות זאת בראש שקט. מי יודע, אולי מהבדיקה הפשוטה והמהירה הזו תוכלו להרוויח כמה אלפי שקלים חזרה מהמדינה!

 

איש פיננסים

 

אולי יעניין אותך גם

מחושב מס רכישה
מיסים
כיצד מחשבים את מס הרכישה?

מי שרוכש זכות במקרקעין מחויב לשלם למדינה מס רכישה בגין ביצוע העסקה. מס הרכישה מייצג אחוז מסוים משווי העסקה, אחוז זה מתעדכן בכל שנה. שווי

קרא עוד »
מחשבון
מיסים
תנאים להחזרי מס לאחר שחרור

השתחררתם מצה"ל, התחלתם לעבוד, לנהל חיים בוגרים ועצמאיים, בקיצור – אתם במגרש של הגדולים. ויחד עם העצמאות של אדם מבוגר, מגיעה גם המון ביורוקרטיה וחשוב

קרא עוד »