האם עצמאי פטור צריך רואה חשבון?

אחת מהשאלות הנפוצות המעסיקות עצמאיים ועסקים שונים היא השאלה האם הם צריכים רואה חשבון. רואה חשבון הוא אדם שהוסמך לעסוק בראיית חשבון. אדם כזה רכש השכלה של מספר שנים במוסד אקדמי ועבר בהצלחה את הבחינות המפרכות של המועצה הארצית לראיית חשבון. עיסוקו העיקרי של ראיית חשבון היא לספק, לבדוק, ולאשר את הדוחות הכספיים של הנישום.

הנישום יכול להיות כל גוף פיננסי עם רווחים, כגון: אנשים פרטיים, עסקים וחברות. אנו ממליצים לכל עסק ובפרט לכל עצמאי פטור זקוק להשתמש בשירותיו של רואה חשבון, ובכתבה הבאה נמנה את הסיבות לכך.

 

מה זה עצמאי פטור?

עצמאי פטור הוא עסק קטן, כלומר עסק אשר הכנסותיו הן עד 100 אלף שקל, שפטור ממע"מ. זאת אומרת, שהעסק אינו מחויב לגבות מלקוחותיו מס ערך מוסף. פטור זה מאפשר לעסק להציע את שירותיו ומוצריו תחת מחירים נוחים ביותר. בכל מה שנוגע לנושאי מס הכנסה וביטוח לאומי, על עצמאי פטור להתנהל כמו עצמאי לכל דבר ועניין, ולכן חלה עליו החובה לדווח לרשויות המס על הכנסותיו וגם לשלם מקדמות של מס הכנסה וביטוח לאומי.

כמו כן, קיימת לעצמאי פטור הקלה באופן הדיווח –  בעוד שעוסק מורשה מחויב לדווח על רווחיו על בסיס דו חודשי, עצמאי פטור מחויב לדווח על אלו אחת לשנה, בסוף השנה. דבר זה מקל על העצמאי מול רשויות המס, כך שעולה השאלה, מדוע בכל זאת כדאי שיהיה לעצמאי פטור רואה חשבון שילווה אותו.

רואה חשבון

באילו תחומים רואה חשבון יכול להיות משמעותי לעצמאי פטור?

אמנם, על פניו, נראה כי עוסק פטור יכול להסתדר בעצמו בכל הנוגע לדיווחים לרשויות המס וניהול פיננסי תקין של העסק, אך כפי שמסביר רואה חשבון באשקלון, עצמאי פטור הוא עולם ומלואו בכל מה שנוגע לנושא המס ולניהול פיננסי. קיימים מספר מצבים שכיחים במיוחד בהם רואה חשבון יכול להיות שימושי ואף נצרך:

  1. שינויים המתבצעים באופן שכיח שמשפיעים על עצמאי פטור לאורך השנה. במקרה כזה, רואה חשבון יגרום לעסק שלכם להיות חסין לאותם שינויים. רואה חשבון שמכיר את התחום ידע לנווט את העסק מבחינה כלכלית, ולספק פתרונות יצירתיים בהתאם לצורך.
  2. עצמאי פטור אינו פטור ממס הכנסה, ועל כן רואה חשבון ידאג לנהל עבורכם את הדיווח לרשויות המס. הדיווח הינו שנתי ומכיל את כל מקדמות המס, את ההוצאות המוכרות הפטורות ממס, ואת ההכנסות שהיו לעסק בשנה האחרונה. רואה חשבון מומחה ידאג לכך שתשלמו כמה שפחות מס, ולא פחות חשוב – יחסוך לכם הרבה כאב ראש וכסף.
  3. על כל עצמאי חלה החובה של ניהול ספרים. רואה חשבון ידאג לבצע במקומכם ניהול ספרים, יעדכן אתכם על הוראות ניהול הספרים הרלוונטיות לעסק שלכם, ויכין אותכם למקרה עתידי של ביקורת מטעם רשויות המס.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, הרשימה עוד ארוכה וישנם מצבים רבים בהם רואה חשבון הינו משמעותי עבור עסק עצמאי פטור, שכן עסק עצמאי פטור טומן בחובו עולם ומלואו. בנוסף, כל עצמאי מצריך התייחסות שונה, אשר רק איש מקצוע בעל ניסיון וידע רבים בתחום, יוכל לספק בצורה הטובה ביותר.

על כן, במידה ועוד אין לכם רואה חשבון שמלווה את העסק שלכם – כדאי לפנות לאחד כזה בהקדם האפשרי, כמובן מבלי להתפשר על אמינות, ועל שירות אדיב ומקצועי.

רואה חשבון

אולי יעניין אותך גם

סיבות להשתמש בתוכנת REVIT
כללי
4 סיבות להשתמש בתוכנת REVIT

תוכנת REVIT היא הגשמת החלומות של אנשי מקצוע מתחום הבניין: הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לכל המעורבים בתהליך תכנון הבנייה, גישה למודל תלת ממדי ממוחשב שמכיל כמות

קרא עוד »