האם ניתן לקבל החזרי מס על אחזקת רכב חשמל

יכול להיות שכבר שמתם לב לעניין, מחירי הרכבים בארץ הם מהגבוהים ביותר בעולם בעיקר בגלל הטלת מס רכישה. אך בשנים האחרונות המדינה מספקת יותר ויותר הקלות והטבות מס קנייה של רכבים היברידיים וחשמליים. שימו לב שההטבות האלו גם צפויות לפוג בשנים הקרובות, לכן שווה לנצל זאת כל אתם יכולים. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על החזרי מס באחזקת רכב חשמל.

 

חישוב מס רכישה

במדינת ישראל, ישנו מס רכישה על רככים חדשים, בשיעור של שמונים ושלושה אחוזים ממחיר הרכב. זהו מס מאוד משמעותי, אשר מייקר את מחירי הרכבים באופן דרמטי למדי לעומת מדינות אחרות. מס הרכישה משולם בנוסף לתשלומי המיסים הנוספים כמו מע״מ או מכס, ביחד הכל הופך להוצאה גדולה מאוד. בכדי להקל מעט על הרוכשים, בשנים האחרונות ניתנות הטבות ברכישת רכבים עם דרגת זיהום נמוכה, משהו שווה לכם להכיר.

 

הטבות אפשריות

היום תוכלו לראות בעיקר שלוש הטבות מרכזיות ברכישת רכבים עם דרגת זיהום נמוכה.

  • ניכוי מס רכישה לפי דרגת זיהום – רכבים עם דרגת זיהום נמוכה, זכאים להטבות של עד שישה עשר אלף שקלים ברכישת רכב בהתאם לדרגה.
  • מס רכישה מופחת לרכבים היברידיים וחשמליים – שיעורי מס בין עשרה אחוזים עד לחמישים וחמישה אחוזים במקום השיעור של שמונים ושלושה אחוזים.
  • החזרי מס שימוש – אלו המחזיקים ברכב חשמלי או היברידי ממקום העבודה שלהם, יוכלו לקבל החזר על מס השימוש.

 

קידום הפחתת זיהום

ההטבות האלו ניתנות לרחבים עם דרגת זיהום נמוכה גם בכדי לעודד אנשים לרכוש מכוניות פחות מזהות ולעזור למצב הזיהום במדינה באופן כללי. טעינת רכב חשמלי זה הרבה פחות מזהם לעומת רכב המונע על ידי דלק, בנוסף בתים ובניינים יכולים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף ולהוזיל לעצמם עלויות נוספות, מה שהופך את כל הסיפור לעוד יותר משתלם.

 

החזרי מס

הטבה מרכזית ונחשקת, עבור רכבים היברידיים וחשמליים, זו ההטבה המספקת החזרי מס על מס שימוש בגין שימוש ברכב ממקום העבודה. מי שזכאי לרכב צמוד מהעבודה, יודע שהו צריך לשלם מס שימוש בכל חודש. אך אם מדובר ברכב היברידי או רכב חשמלי, ישנה זכאות להחזר מס שיכול להגיע למאות שקלים בחודש ויותר.

 

איך לממש את ההטבה

בשביל לקבל את החזרי המס, זה דומה להחזרי מס אחרים שניתן לקבל מרשות המיסים. צריך למלא טופס עבור כל שנת מס, ולהצהיר באופן ברור על ההכנסות, ההוצאות ועל כל הזכויות המגיעות למבקש מסיבות שונות. את הטפסים מגישים לפקיד שומה באזור מגוריכם, ולאחר קבלת האישור, תוכלו לקבל את הכסף מספר חודשים לאחר מכן.

 

לסיכום

אחזקת רכל חשמל, מגיעה עם הרבה דברים טובים, פחות זיהום אוויר קודם כל, וכל מיני הטבות מס והחזרי מס בהתאם לנסיבות השונות. חלק מההטבות האלו עלולות להתבטל בשנים הקרובות ככל שיותר אנשים רוכשים את הרכבים הללו, אם יש לכם הזדמנות לבחור, רכב חשמלי יכול לזכות אתכם בכספים רבים ולהקל עליהם בדרכים רבות, שווה בשבילכם, ושווה בשביל כולם.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »