האם יש ייעוץ עסקי מיוחד לעסקים משפחתיים?

כל ניהול של עסק מלווה באתגרים לא פשוטים, אולם כאשר מדובר על עסק משפחתי, האתגרים הללו יכולים להיות מורכבים הרבה יותר. ברגע שהעולם המשפחתי משולב יחד עם העולם העסקי, העסק מקבל גם צד רגשי שממנו לא ניתן להתעלם. עם זאת, יש הרבה מאוד הזדמנויות בעסק משפחתי, ובעזרת יועץ עסקי מיוחד תוכלו גם אתם להנות מעסק משפחתי משגשג.

 

עסק משפחתי

עסק משפחתי הוא כינוי לעסק ששייך למשפחה, כאשר בני אותה משפחה מחזיקים בתפקידי מפתח בעסק. העולם המשפחתי מציב בפנינו התמודדויות רגשיות לא פשוטות, וכאשר הן מגיעות יחד על העסק, הדבר הזה עלול לפגוע בצמיחה שלו. בדיוק בשביל זה קיים יועץ עסקי מיוחד, שמאפשר לכם לשלב בהרמוניה את שני העולמות הללו.

 

ייעוץ עסקי מיוחד לעסק משפחתי

לא מעט אנשים עלולים לשאול מדוע יש צורך ביועץ מיוחד לעסקים משפחתיים. התשובה לכך היא שבעסק משפחתי יש מורכבויות שלא באמת קיימות בעסק רגיל. למשל, ייעוץ לעסקים משפחתיים רב דוריים צריך לעזור לנו להבין כיצד לחלק את הסמכויות בתוך העסק בלי לפגוע בכבוד של הדורות הוותיקים, ואיך כמובן לבצע העברת סמכויות בצורה מוסדרת.

אתגרים כאלו ואחרים הם מנת חלקם של בעלי עסקים משפחתיים בלבד, שבלי קשר לכך מתמודדים כמובן עם הקשיים הרגילים שמלווים כל עסק. בשל כך יש צורך לבחור ביועץ עסקי מיוחד שמתמחה בתחום של עסקים משפחתיים.

 

מי מתאים לשמש בתור יועץ לעסקים משפחתיים

ההכשרה הבסיסית של איש המקצוע הזה צריכה להיות קודם כל הבנה בתחום העסקי. עוד לפני שניגשים לעולם של עסקים משפחתיים, חשוב שהיועץ יכיר היטב את העולם העסקי, על מנת לעזור לכם לקבל ייעוץ מתאים. בשלב השני כדאי שליועץ יהיה ניסיון מוכח בתחום של ליווי עסקים משפחתיים.

כמובן, אם יש ליועץ עסק משפחתי בעצמו או שהוא מחזיק בהכשרה פסיכולוגית / טיפולית כלשהי יש לכך יתרון, אולם באופן כללי חשוב להבין שהניסיון הוא הדבר החשוב ביותר בתחום הזה. יועץ עם ניסיון כבר ראה סוגים שונים של משפחות וסוגים רבים של עסקים, והוא בהחלט יוכל לעזור גם לעסק שלכם להגיע לצמיחה.

 

איך נדע אם העסק המשפחתי שלנו זקוק לייעוץ?

בניגוד למה שאולי מקובל לחשוב, לא רק עסקים בקשיים זקוקים לייעוץ עסקי. גם אם העסק שלכם נמצא במצב טוב, כדאי לשקול פנייה ליעוץ כי תמיד יש לכם לאן להתקדם עוד. בנוסף, היועץ יוכל לעזור לכם למנוע צמיחה של בעיות שיכולות להגיע בהמשך הדרך, מה שיחסוך לכם הרבה מאוד צער והפסדים.

 

לסיכום

יועץ עסקי משפחתי הוא יועץ שמומחה בייעוץ לעסקים שבהם בני אותה משפחה נמצאים בעמדות מפתח בעסק. היועץ יוכל לעזור לכם להוביל את העסק שלכם למקום טוב יותר, על אף המורכבות הרבה שיש בשילוב בין שני העולמות הללו.
שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »