האותיות הקטנות שכדאי שתכירו בביטוח הדירה

בין אם אתם מעוניינים לבטח דירת 2 חדרים, או שמא אתם בכלל מעוניינים לבטח אחוזה שלמה, אתם צריכים, אולי נגיד אפילו חייבים להכיר את האותיות הקטנות בביטוחי הדירות והפוליסות. האם כדאי לבטח את תכולת הדירה כולה? האם כדאי לבטח מפני שריפות ונזקי צד ג'? הנה כל המידע:

יותר ממחצית מהמבוטחים בביטוחי דירות לא קוראים את האותיות הקטנות, וחבל שכך. לאחר שתכירו את האותיות הקטנות בפוליסת ביטוח הדירה שלכם, אתם תבינו כמה כסף אתם יכולים לחסוך, ובמקביל, לא תבינו איך לא התמקדתם בכך עד היום. אבל לא נורא, לא בוכים על חלב שנשפך ומתקדמים הלאה, בואו נדבר על חיסכון בכסף, כולל שימוש בבדיקת הר הביטוח, שחוסכת כסף גם כן עבורכם. הכול על חיסכון בביטוחים ובכסף, מעודכן ל-2020:

 

לפני ביטוח דירה: הר הביטוח והדרך שלכם לחסוך עד אלפי שקלים בשנה

אם עדיין לא שמעתם על הר הביטוח, חשוב לדבר על זה בקצרה לפני שמדברים על ביטוחי דירות. מאחר שאנחנו כאן כדי לדון בחיסכון בכספים, אנחנו רוצים להזכיר שבדיקת הר הביטוח נועדה בדיוק למען מטרה זו. הר הביטוח הוא למעשה בדיקת איתור ביטוחים, שבאמצעותה תוכלו לחסוך עד אלפי שקלים במהלך השנה.

באמצעות הבדיקה הזו, אתם תוכלו לבדוק כפילויות של תשלומי ביטוחים, לרבות איתור של ביטוחים אשר כבר לא רלוונטיים לכם וניתן לבטלם. באופן הזה, תוכלו לחסוך בעלויות בלתי מבוטלות. כעת, לגבי ביטוח הדירה שלכם, האם אתם מודעים לכלל האותיות הקטנות בפוליסה?

 

אותיות קטנות בפוליסות ביטוחי דירות

למשל, האם בדקתם את מרכיב ההשתתפות העצמית בפוליסה? טיפ קטן מאיתנו, ישנן חברות ביטוחים אשר מאפשרות לכם לרכוש ביטוחי דירות ללא המרכיב של השתתפות עצמית. זאת, במקרים שבהם הנזקים עולים על סכום ההשתתפות העצמית בד"כ.

כידוע לכולנו, לפעמים ההשתתפות העצמית כל כך גבוהה בפוליסות כאלו ואחרות, עד שזה כמעט לא משתלם להפעיל את הביטוח עצמו. במקרים אלו, המבוטח בדרך כלל ייצא מופסד מכל הכיוונים, וממש חבל להגיע למצב כזה. ניתן להימנע מכך אם תבדקו מראש את מרכיב ההשתתפות העצמית.

 

האם ניתן להתמקח על מרכיב ההשתתפות העצמית בביטוח דירה?

לידיעתכם, כמעט על כל דבר בחיים האלו ניתן להתמקח. וככה גם רלוונטי לגבי מרכיב ההשתתפות העצמית. אתם מוזמנים להגיש הצעות מחיר נגדיות אל מול מספר חברות ביטוח, וככה תוכלו לבצע השוואת מחירים ולהנות מהעסקה האטרקטיבית ביותר עבורכם.

עוד מומלץ לדעת לפני רכישת ביטוח דירה, הוא הנושא של ביטוח צד ג'. לעולם, אבל לעולם אל תוותרו על ביטוח צד ג' לדירה שלכם, מאחר שאתם לא תוכלו לדעת בחיים אילו נזקים יכולים להיגרם לאילו אנשים, חלילה.

 

ביטוח צד ג' לדירה: ממש מומלץ לא לוותר עליו!

בין אם מדובר בנזק כזה או אחר שנגרם לצד שלישי כלשהו, אתם צריכים לדעת שאתם מכוסים. אנחנו מזכירים לכם, לפעמים אנשים נדרשים לשלם פיצויים כספיים כל כך גבוהים לניזוקים, עד שניתן להגיע לפת לחם, חלילה.

לבסוף, אחד הדברים שאנחנו הכי ממליצים עליהם, הוא רכישת פוליסה דרך סוכנויות וחברות הביטוח. לטעמנו ולדעת רבים אחרים, אל תמהרו לרכוש פוליסות ביטוחי דירות מהבנק. תבצעו השוואת מחירים ותבצעו סקר שוק, תפנו למספר חברות ביטוח ולכו על ההצעה המשתלמת ביותר. והכי חשוב, תהיו בטוחים במאת האחוזים, שאתם רוכשים את סל הביטוחים הרלוונטי לכם. גם ביטוח הוא מוצר, אותו יש לרכוש לאחר כל השיקולים הרלוונטיים. בהצלחה!

 

דירה עם גג אדום

אולי יעניין אותך גם