בעלי חברה? כמה דברים מנהלתיים שחשוב שתדעו

כל חברה צריכה שיהיה לה חזון, יעדים ברורים ותוכנית עסקית שמגדירה את הצעדים שיש לעשות כדי לממש את החזון.

וכמובן ידע על כמה דברים שיגרמו לעסק שלך להצליח.

 

הכנת תוכנית עסקית נכונה

התוכנית העסקית צריכה להיבנות בכמה "קומות". ראשית, יש לערוך ניתוח איכותי הממפה את השוק שבו העסק פועל, המתחרים, חוזקותיו וחולשותיו של העסק, איומים והזדמנויות. ניתוח זה צריך להוביל לתובנות עסקיות, אשר ישמשו לבניית הקומה הבאה: האסטרטגיה הכוללת של החברה, שמתוכה נגזור את הטקטיקה, כלומר תוכנית אופרטיבית. התוכנית צריכה לכלול את הפעולות שיש לעשות, את המשאבים הנדרשים, הערכת שווי חברות נוספות באותו תחום, לוחות הזמנים להשגתם.

 

קביעת תוכנית עבודה מאתגרת אך ריאלית

כדי שיעדיו של העסק יוכלו להיות בני הגשמה, עליהם להיות מאתגרים אך ריאליים – גבוהים, אך לא בלתי מושגים. היעדים יכולים להיות כמותיים וגם איכותיים, וכך או כך הם חייבים להיות מדידים ומבוקרים. יעדים שאינם ניתנים למדידה, או שאינם נמדדים בפועל, לא יוכלו להפוך למציאות.

 

הגדלת ההכנסות ככל האפשר

כדי שהעסק יגדל ויצמח יש לפעול להגדלת המכירות בצורה מבוקרת, ולדאוג שלא יהיה תלוי במוצר אחד, במידת האפשר. ניתן להגדיל מכירות בכמה דרכים:

  • הגדלת מגוון המוצרים – כדאי לבחון אם ניתן למכור ללקוח מוצרים נוספים, המשלימים את מוצרי החברה, אך להיזהר מקניבליזציה למוצרים הקיימים.
  • פרסום – כשהעסקים טובים משתלם לפרסם, כשהעסקים רעים הכרחי לפרסם. מחקרים מראים שחברות קטנות המפרסמות יותר את מוצריהן בתקופות שפל, זוכות לנתח שוק גדול יותר לאחר מכן.
  • רכישת פעילות או חברה – למרות הפיתוי או ההזדמנות, הסטטיסטיקה מראה כי מרבית המיזוגים נכשלים, ולכן יש לבחון היטב את הנרכשת ולבדוק שהיא באמת סינרגטית לעסק שלכם.
  • כניסה לתחום חדש – ניתן תמיד להיכנס לתחום פעילות חדש, אולם חובה לבדוק תחילה אם יש לכך הצדקה עסקית.

גיוון מקורות המימון של העסק

כשם שלא רצוי לעבוד עם ספק אחד, כדאי גם לגוון את מקורות המימון של העסק. שוק האשראי החוץ־בנקאי מציע פתרונות מהירים וזמינים שנתפרים במיוחד לצורכי כל לווה, והוא ניתן על בסיס כושר החזר ותזרים מזומנים – ולאו דווקא ביטחונות. מומלץ להכיר את כל המוצרים הפיננסיים היכולים לשרת את העסק: הלוואות חוץ־בנקאיות, ניכיון שוברים, פקטורינג וכרטיס אשראי ייחודי לעסקים.

 

על חשיבותו של דו"ח תזרים המזומנים

דו"ח תזרים מזומנים כולל רישום תקבולים ותשלומים של כל הכספים הנובעים מפעילות העסק. הדו"ח מספק גם מידע על תקבולים ותשלומים עתידיים, וכך ניתן לדעת מה צפויה להיות היתרה היומית בחשבון הבנק של העסק בכל יום ויום.

 

לסיכום

הדברים הכי חשובים שכדאי לדעת: הכינו תוכנית עסקית נכונה, קבעו תוכנית עבודה מאתגרת אך ריאלית, דאגו להגדיל את ההכנסות והקטינו הוצאות. בהצלחה!

 

קופת חיסכון

 

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »