ביטוח בריאות לחיילים

בהתאם לחוק ביטוח הבריאות הממלכתי, כל תושב בארץ ישראל זכאי בביטוח בריאות מאת המדינה, אשר מקנה עבורו שירותים שנכללים כחלק מסל הבריאות. השירותים, להם זכאי על תושב, עשויים להשתנות בהתאם לחוק והם ניתנים מאת קופת החולים אליה שייך המבוטח. בתמורה לקבלת סל הבריאות הבסיסי, על האזרח לשלם דמי ביטוח בריאות בכל חודש, עבור תרופות וטיפולים שיכול הוא לקבל, במידת הצורך, בסבסוד של המדינה.

בהקשר זה, חיילים שמשרתים בצבא זכאים לשירותי בריאות שונים המגיעים להם מאת חיל הרפואה. שירותי הבריאות להם זכאי כל חייל, זמינים עבורו במשך 24 שעות ביממה, כל השבוע והם ניתנים במרכזים רפואיים ובמרפאות שנגישות לחיילים.

 

חוק ביטוח הבריאות לגבי חיילים

ככלל, בנוגע לביטוח בריאות לחיילים, ישנם כמה דגשים בחוק שניתן לפרט:

  1. חיילים זכאים לקבלת טיפול רפואי תוך 24 שעות. למפקדים אין את הזכות לבטל או לדחות תור שנקבע לאחד החיילים, אלא אם כן, גורם רפואי מוסמך אישר את ביטול או את דחיית התור.
  2. חיילים שנמצאים בשירות חובה או בקבע, זכאים לקבל שירותים רפואיים ו/או תרופות מצה"ל (ולא מקופת החולים אליה הם משויכים). בתמורה לכך, מנוכה משכרם דמי ביטוח בריאות.
  3. חייל שפטור משירות צבאי (מטעמי בריאות וכיו"ב), או שהפסיק את שירותו הצבאי באמצע, זכאי לקבל שירותי בריאות מקופת החולים אליה הוא שייך.
  4. חיילים במהלך שירותם הסדיר או במהלך מילואים, זכאים לפינוי באמבולנס (במידת הצורך), במימון של צה"ל.

 

מה כוללים שירותי הבריאות להם זכאים חיילים?

כל חייל, בהמלך שירותו הצבאי, זכאי לקבל שירותי בריאות שונים שממומנים לרוב ע"י צה"ל. שירותים אלה כוללים:

  1. בדיקות תקופתיות – נחשבות כחובה לכל חייל בקבע, החל מגיל 30.
  2. ביקור אצל רופא – במידה והחייל לא מרגיש טוב, נפצע וכד'.
  3. רפואת שיניים צבאית, שמעניקה לחיילים טיפולים במגוון סוגים. ככלל, כל חייל בצה"ל זכאי לטיפולי שיניים בכדי להצליח לשצור על תפקוד תקין.
  4. תרופות – כל חייל זכאי לקבל תרופה, במידת הצורך, ללא עלות. עליו להגיע לבית המרקחת עם מרשם בכדי לקבל את התרופה.
  5. ניתוחים – חייל זכאי גם לקבל ניתוחים רפואיים במימון מלא מצה"ל, במידה ורופא צבאי מומחה אישר את ביצוע הניתוח.
  6. מיון – במידת הצורך, רופא היחידה בצבא יכול להפנות את החייל למיון.
  7. חיילים זכאים לקבל מימון מהצבא גם עבור טיפולי פיזיותרפיה, טיפולים פסיכולוגיים, זוג משקפי ראייה ועוד.

 

רפואה דחופה

מעבר לשירותי הבריאות להם זכאי כל חייל בצבא, בצה"ל קיים גם מערך של רפואה דחופה הניתנת על ידי מרפאות "ביקורופא", ברחבי הארץ.

באתר avner.org.il תוכלו לקרוא מידע נוסף על ביטוחי בריאות שונים ואף לקבל הצעה להצטרפות לאחת מהפוליסות, עם תנאים אטרקטיביים ומשתלמים במיוחד.

ביטוח בריאות לחיילים

אולי יעניין אותך גם

בית סוכן
ביטוחים
הכירו את בית סוכן!

אם אתם סוכני ביטוח מתחילים או כאלו המחפשים לבסס את עצמם יותר, הגיע הזמן שצכירו את בית סוכן. מדובר בסוכנות ביטוח שהוקמה מתוך חזון להיות

קרא עוד »