בואו ללמוד מזה ביטוח בניין משותף

אתם עומדים לעבור לגור בבניין משותף ורוצים להבטיח שלא יתרחשו כל מיני הפתעות לא נעימות? אם כך, כדאי שתדעו שאומנם הדברים לא תמיד נמצאים בשליטה שלכם, אך יחד עם זאת, יש כמה פעולות שכן תוכלו לעשות כדי להגן על עצמכם. זו הסיבה שבגללה, אם חשבתם לרגע שכדאי לעשות רק ביטוח דירה ותכולה, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. יש חשיבות אדירה לעשות גם ביטוח בניין משותף, ועל כך במאמר שלפניכם.

בית רב קומות

מדוע צריך לעשות ביטוח בניין משותף?

עוד לפני שנענה על השאלה הזאת נעצור ונבין במה דברים אמורים. העניין הוא שיש היום הרבה בניינים משותפים, חלקם אפילו מאוד גדולים וכוללים הרבה מאוד דירות, ובהם אזורים משותפים. האזורים המשותפים יכולים לכלול את הלובי, את חדר המדרגות, את המעליות, את הגגות ואפילו את המקלטים בבניין. מה עושים במצב שקורת תקלה, תאונה או נזק כלשהו לאזורים הללו? אם, לדוגמא, הלובי ניזוק כתוצאה משריפה, פריצה או מכל סיבה אחרת, מי עתיד לשאת בעלויות התיקון? זו הסיבה שבגללה כדאי יהיה לעשות ביטוח בניין משותף, שכן אם יהיה לכם ביטוח כזה, כמובן שחברת הביטוח תהיה זו שתתמודד עם העלות ותכסה את התיקון. בנוסף, חשוב לדעת שכמו שקורה בכל ביטוח אחר, גם כאשר מדברים על ביטוחים כאלה יש עוד כמה תוספות חשובות שאפשר להוסיף. לדוגמא: אם אתם יכולים לעשות גם ביטוח חבות לעובדי הניקיון והגינון, מה פתאום שתוותרו על כך? הביטוח הזה כולל את כל אותן התאונות שעלולות לקרות כי משהו בבניין לא תקין, כמו מרצפת שבורה, מעקה לא יציב או כל תקלה אחרת. אם לא יהיה לכם ביטוח כזה לבניין אתם תמצאו את עצמכם בליבה של פרשיה מאוד לא נעימה, כי אתם כן יכולים להיות בטוחים שהעובד שנפגע יתבע את הבניין כולו. הוספת סעיף שכולל את הביטוח גם לעובדים הללו שמגיעים לבצע עבודות שונות בבניין זו הבחירה הנכונה ואין טעם לחשוב פעמיים.

כמה הגיוני לשלם על ביטוחים מהסוג הזה?

לכל אדם יש בעידן המודרני לא מעט ביטוחים ולכן ברור מדוע גם כאשר אתם חושבים על ביטוח בניין משותף, תרצו לעשות הכול כדי להוזיל את העלויות. עם זאת, האם באמת כדאי לבחור תמיד את פוליסת הביטוח הכי זולה שיש? או שאולי כדאי יהיה להשוות ולראות שאתם בוחרים את הביטוח שהמחיר שלו סביר אך הוא גם הכי מקיף שיש? שימו לב, בנוסף לכל אלה, גם לשאלה דרך איזו חברה תרצו לעשות את הביטוח לבניין שלכם. הרעיון הוא אומנם לא לשלם מחירים מופקעים אך בהחלט יש טעם לבחור בחברת ביטוח שאפשר לסמוך עליה. קראו חוות דעת שונות ובחרו בהתאם את חברת הביטוח הכי טובה שקיימת.

אולי יעניין אותך גם