האם ביטוח אחריות אישית הוא כחלק מפוליסת ביטוח ועד בית

רבים חושבים שפוליסות כוללות בתוכן עוד תתי פוליסות ובכך הם מוגנים "מכל הכיוונים".

אז זהו, שלא בהכרח כל פוליסה מכסה את כל הכיוונים מה שנקרא.

ביטוח אחריות האישית הוא תחום שנזנח בעולם הביטוח, שכן הרבה חושבים שהוא כלול כבר בפוליסות ביטוח אחרות.

במאמר הבא נסביר האם ביטוח אחריות אישית ניתן כחלק מביטוח וועד הבית, וכן נסביר את משמעותו של ביטוח אחריות האישית ואת חשיבותו.

 

מהו ביטוח אחריות אישית?

ביטוח אחריות אישית מגיע אלינו כחלק מעולם הקבלנות והבניה. ישנן כמה פוליסות ביטוח מוכרות יותר כמו ביטוח אחריות מקצועית. מדוע זה חשוב? כיוון שכל מי שכלול בענף הבנייה – מהמערך הניהולי כגון המנכ"ל, סמנכ"ל, ביצוע הנדסה מהמערך העסקי – הלא הם היזם, מזמין עבודה, דרקטורים, בעלי מניות וכו, ומהמערך הביצועי – מנהל עבודה, מנהל פרויקט, קבלן הביצוע .. כל אלו יכולים להיות חשופים לתביעת אחריות אישית.

התביעה יכולה להיעשות על ידי כל אחד, ומותיר לבית המשפט להתייחס לשאלת האחריות וחלוקתה. האחריות יכולה להתחלק לשני תחומים : נזיקית ופלילית. בשנתיים האחרונות חלו שינויים בתקנות הבטיחות, והן החמירו. רובה של האחריות במקרה וקורה אסון, נופל על של בעלי תפקידים בכירים כמו יזמים, דירקטורים, בעלי מניות, מנכל"ים, קבלנים . לכן, ביטוח אחריות אישית עוזר לבעלי תפקידים אלו בדיונים בבתי משפט.

החמרות אלו נעשו על ידי המחוקק, מתוך הבנה בחשיבותם של תקנות הבטיחות. כל זאת על מנת להבטיח את בטיחותם של העובדים בשטח ולמנוע אסון.  אחריותם של המנהלים הבכירים לספק את כל האמצעים כדי שהעובדים יוכלו לקיים את תנאי הבטיחות, ואם הם לא עומדים בכך, כל האשמה נופלת עליהם. יתרה מזאת, מצב כזה יכול להוביל להגשת תביעה וכתב אישום.

 

הקשר בין ביטוח אחריות אישית ופוליסת ביטוח וועד בית

כמו שראינו כאן, ביטוח אחריות אישית מגן ונותן תמיכה במקרה של תביעה אישית. ביטוח ועד הבית נועד גם הוא להגן מפני תביעות כלפי חברי הוועד. לדוגמה, דייר בבניין רוצה לתבוע אישית את חבר הוועד בבניין כי בחר לשים מסתור של מכונת כביסה מול חלונו, ובכך חוסם לו את הנוף המשקיף מהחלון. במקרה כזה, ביטוח וועד הבית מלווה את הנתבע כל הדרך ומספק לו הגנה. נראה כאן שזהו סוג של ביטוח אחריות אישית, אפילו סוג הביטוח די זהה לו. לשניהם יש מטרה משותפת- להגן מפני תביעות אישיות בבתי המשפט.

לסיכום, ביטוח אחריות האחריות האישית נקרא במילים אחרות ביטוח צד ג' כשאנו עושים את פוליסת ביטוח וועד הבית. מטרתו היא בעצם להגן על דיירי הבניין מפני תביעות, ממש כמו שביטוח אחריות אישית אחראי לכל הדרג המבצע של הקבלנים בבניין.

 

מגן

אולי יעניין אותך גם