ביטוח אופניים חשמליות – האם זה כלכלי?

בשנים האחרונות האופניים החשמליות הפכו להיות אחד מכלי התחבורה המובילים בסביבה.

נוחים לתפעול, זולים ומשתלבים היטב במרחב האורבני – כל אלו ועוד משכו אנשים רבים להשתמש בהם ככלי רכב מרכזי בחייהם.

למרות יתרונותיהם הרבים, אופניים חשמליות עלולים להיות גם מסוכנים, ולהוביל את רוכביהם לתאונות קשות – הן מבחינה פיזית והן כלכלית.

בדיוק לשם כך נוצר בזמן האחרון שירות מיוחד – ביטוח לרוכבי אופניים חשמליות.

במאמר הבא נעסוק בסוג ביטוח זה: למה צריך אותו, והאם הוא משתלם כלכלית.

 

הדרך ארוכה ומפותלת

המרחב האורבני הוא זירת הפעילות העיקרית של רוכבי האופניים החשמליות. זאת מכיוון שכלי זה אינו מתאים לנסיעות ארוכות, אך הוא אופטימלי להתניידות בתוך העיר. הסביבה העירונית כידוע לכל, היא סביבה שוקקת חיים במיוחד, ובהתאם לכך גם התנועה העירונית היא אירוע מורכב ומלא בגירויים שונים: הולכי רגל, מכוניות, תשתיות בבנייה, מדרכות צרות ועוד. כל אלו הופכים את חווית הרכיבה באופניים חשמליות לבעלת סיכון מסוים, שכן גם אם מדובר ברוכב הזהיר ביותר בעולם, מכל עבר עשוי לצוץ מכשול פתאומי אשר עלול לגרום לתאונה מצערת.

נוסף על כך, אופניים חשמליות אינן כלי התחבורה הבטיחותי ביותר בנמצא. כמו כל רכב דו גלגלי, אין לרוכב כל אמצעי בטיחות מלבד הקסדה שעל ראשו, והאופניים עצמם הן כלי קל שיכול ליפול או להתהפך בקלות רבה יחסית לכלי רכב אחרים.

כל אלו מסבירים את הסיכון היומיומי בו שרוי רוכב אופניים חשמליות ומדגישות את החשיבות בביטוח כנגד תאונות פוטנציאליות. אורבן רייד מספקים בדיוק את הביטוח המתאים לרוכבים – איכותי, נגיש וזול. אם ביטוח זה מעניין אתכם, הקליקו להצטרפות.

 

לא טוב היות הרוכב לבדו

כפי שכבר הובן, תאונות אופניים חשמליות הן דבר בעל סבירות לא נמוכה להתרחש. כמו כל תאונת כלי רכב, גם לתאונה מסוג זה עלולות להיות השלכות חמורות, לרבות חבלות פיזיות וגופניות. שיקום כתוצאה מתאונה עלול להיות הליך ארוך, ממושך ומייגע אשר  כרוך גם בהוצאה כספית לא קטנה (עלויות תרופות, טיפולים וכיו"ב). בנוסף, חבלה פיזית משמעותית עלולה לחבל בכושר העבודה של הרוכב ולפגוע ביכולת ההשתכרות שלו, כך שהפגיעה הכלכלית פועלת מכמה כיוונים.

ביטוח אופניים חשמליות נותן מענה בדיוק עבור מקרים כאלו, ולא מותיר את הרוכב להתבוסס לבד בבוץ הכלכלי. תמורת השקעת סכום קטן מדי חודש יוכל הרוכב להנות מעזרה כספית משמעותית, במידה ויצטרך לאחר תאונה. לכן מדובר במוצר חשוב מאוד, וללא ספק משתלם כלכלית.

 

השקעה קטנה גדולה

לסיכום, ניתן לומר שביטוח אופניים חשמליות הוא השקעה מוצלחת לרוכבים המשתמשים בהן בתדירות גבוהה. סכום חודשי מינימלי (כמה עשרות שקלים בחודש) יכול לקנות שקט נפשי ואת ההבטחה החשובה שאם תהיה במקרה תיקלע צרה תוכל לקבל את כל התמיכה לה תזדקק.

 

כלי רכיבה

אולי יעניין אותך גם