שני מקרים שבהם כדאי לעשות בדיקת חשבון מוגבל

ישנם מקרים כאשר רצוי מאוד לעשות בדיקת חשבון ולראות מדוע החשבון מוגבל.

כמו כן, חשבון מוקבל יכול להיעשות בשני מקרים – חזרת צ׳קים במהלך שנה, או אשר הוטלה הגבלה על החשבון מטעם ההוצאה לפועל.

 

מה הוא חשבון מוגבל?

חשבון מוגבל יכול להיעשות במקרה ש10 צ׳קים חוזרים במהלך תקופה של 12 חודשים (שנה) מכיוון שאין להם כיסוי, או כאשר הוטלה על החשבון הגבלה מטעם הוצאה לפועל. אך לבנק ישנה מחויבות כלפי הלקוח ומחויבת לשלוח לו התראה בתוך חמישה ימים מסירוב הצ׳ק החמישי. מעבר לחשבון מוגדל יש גם לקוח המכונה ״לקוח מוגבל חמור״ הוא הינו לקוח שחשבון הבנק שלו כבר הוגבל בעבר לפחות בפעם שנייה ויותר בתקופה של 3 שנים או פחות מהמגבלה הקודמת, או יותר מחשבון זה שהוא מנהל מוגבל.

 

איך חשבון מוגדל משפיעה על הפעילות בו

חשבון מוגבל מוגדר לתקופה של שנה. למעשה תחילת ההגברה תחול ביום שבו הבנק מתריע לכם על כך. יש לפחות חמישה עשר ימים מיום שבו הבנק שולח הודעת התראה. כאשר הצ׳ק המסורב הראשון לאחרון מבניהם חלפו יותר מ-15 ימים. חשבון הבנק שלכם יוגדר מוגבל. על פי החוק הבנק מחויב לשלוח התראה רק לאחר שחזרו חמישה צ׳קים וכך תוכלו לנהל את החשבון שלכם ולהיות מודעים אליו בצורה טובה יותר בהמשך. אם הבנק אינו מודיע לכם, הבנק להביא לביטול הכללתם של צ׳קים מסוימים מאלה שהוחזרו.

 

בדיקת חשבון מוגבל

כדי שצ׳קים לא יחזרו ולהימנע ממצב לא נעים, רצוי וכדאי לעשות בדיקת חשבון מוגדל ולבדוק האם הלקוח שאיתו תרצו לעבוד אינו מוגבל. בדיקה זו מאוד חשובה בכל מה שקשור לצ׳קים. יש כמה מקרים שכדאי לבדוק האם החשבון אכן מוגבל.

  1. כאשר תרצו לעשות עסקים עם לקוח מסוים, חשוב לבדוק שחשבונו אינו מוגבל בעיקר בנושא הצ׳קים והוא יוכל לכסות את הצ׳קים אשר הביא לכם. במידה והצ׳קים ללא כיסוי וחשבונו מוגבל, תוכלו למצוא את עצמכם בבעיה עם צ׳קים ללא כיסוי.
  2. כאשר יש ברשותנו נכס ואנו משכירים אותו בין אם הנכס לצורכי נדל״ן מסחרי ובין אם אנו משכירים אותו לצורך נדל״ן מגורים, אנו בדרך כלל מקבלים צ׳קים. במידה והצ׳קים ללא כיסוי יכול להיווצר מצב מאוד לא נעים עם המשכיר. חשוב מאוד לבצע בדיקת חשבון מוגבל כי ייתכן וגם הכסף שאנו מקבלים מהמשכיר נועד לשלם משכנתא, כך שאנו יכולים למצוא את עצמנו במצב לא נעים בפני המשכיר ואפילו בפני הבנק שאת סכום השכירות אנו צריכים לשלם לו כל חודש למשל בגין משכנתא.

 

לסיכום

חשבון מוגבל הינו חשבון שהצ׳קים שלו חזרו ללא כיסוי או שעל חשבונו חלה הוצאה לפועל. כאשר אתם עושים עסקים עם אנשים חדשים, מומלץ לבדוק בבדוק הא ם החשבון שלהם מוגבל או לא בכדי שתוכלו לדעת איך להתנהל מולם בצורה הטובה ביותר.

 

קופת חיסכון

אולי יעניין אותך גם

תכשיטים
טיפים פיננסים
זהב קונים רק אצל מומחים

כשמדובר בהשקעה במתכות יקרות, זהב היא אחת הבחירות הפופולריות ביותר. הסיבה לכך נובעת נכך שלזהב יש תכונות ייחודיות שהופכות אותו לנכס יקר ויציב. הוא עמיד

קרא עוד »
מכשיר חישוב
טיפים פיננסים
הכל על המרת אינץ' לס"מ

אינץ' וסנטימטר הם שתי מידות האורך הקטנות הנפוצות ביותר. במידות הללו אנחנו עושים שימוש למדידה של גודל מוצרים, מרחקים קטנים, גדלים של מסכים ועוד. בישראל

קרא עוד »