באילו מקרים מומלץ לבצע איחוד הלוואות?  

רבים חווים מצב בו הם לוקחים הלוואה חדשה בטרם סיימו לשלם את ההלוואה הישנה. הסיבות לכך מגוונות, החיים במדינת ישראל אינם זולים, יוקר המחייה מכביד, ולעיתים, אין ברירה אלא, לקחת הלוואה נוספת למרות שאנחנו עדין משלמים הלוואות קודמות שנלקחו. במקרים רבים מומלץ לבצע תהליך של איחוד הלוו אות כלומר, לקחת הלוואה אחת גדולה שתמזג את כל ההלוואות האחרות. באילו מצבים כדאי לעשות זאת? מהם יתרונותיו של מהלך כזה? במאמר הבא.

 

היתרונות של איחוד הלוואות

ישנם מקרים בהם איחוד הלוואת הוא פתרון מצוין עבור משק הבית מכיוון שקשה מאוד לעקוב אחר מספר רב של ימי חיוב, לעומת תאריך אחד של הלוואה אחת. כלומר, קודם כל אתם עושים סדר בבלגן. דבר שני, איחוד הלוואות מייצר תשלום ריבית נמוך יותר וחוסך לכם כסף לאורך זמן.

בנוסף, ההחזר החודשי אותו תידרשו לשלם יהיה נמוך בהרבה מההחזר המצטבר שתשלמו על מספר הלוואות. על פי רוב, ההלוואה הטובה ביותר שתוכלו לקבל באיחוד הלוואות, במידה וסכום ההלוואה עולה על 100,000 שקלים הוא, הלוואת משכנתא.

איחוד הלוואות

הדרך לבצע איחוד הלוואות

תהליך איחוד הלוואות ניתן לבצע באמצעות כל גוף פיננסי גדול כגון: בנקים, בתי השקעות, חברות אשראי וכו'. לבחירת הגוף הפיננסי ממנו תיקחו את ההלוואה משמעות רבה וארוכת טווח, אי לכך, שקלו זאת היטב, בדקו את התנאים שכל גוף פיננסי מציע, גובה הריבית, מסלולי ההלוואה האפשריים ומשך זמן ההחזר.

ניתן ואף מומלץ להתייעץ עם יועץ פיננסי או יועץ משכנתאות. חשוב לדעת, איחוד הלוואות זו לא פעולה שניתן לבצע מספר פעמים ולכן, בצעו את איחוד ההלוואות בקפידה ובתשומת לב.

 

לדעת בדיוק מה נלקח ומה משולם בכל חודש

איחוד הלוואות מאפשר לכם להיות בשליטה מלאה על ההלוואה שלקחתם, אתם יודעים בדיוק מהו סכום ההלוואה ולא פחות חשוב, אולי אפילו יותר חשוב, אתם תדעו במדויק מה גובה ההחזר החודשי של ההלוואה, כך תוכלו לחשב כמו שצריך את ההוצאות החודשיות שלכם. הדבר מאוד מסייע לניהול החודשי של משק הבית.

איחוד הלוואות

האם איחוד תיקים יכול לא להשתלם?

איחוד תיקים תלוי גם בסוג ההלוואות הקיימות אותן אתם משלמים מדי חודש. במידה ולקחתם הלוואה מסוג שפיצר ואתם נמצאים קרוב מאוד לסיומה, אתם למעשה שילמתם כבר את רוב עלויות הריבית ולכן, לקיחת הלוואה חדשה תייקר את עלות סך כל תשלומי הריבית החודשית אותה תשלמו בסוף הדרך. במידה ולקחתם הלוואה הכוללת קנס יציאה לפני מועד הסיום, אתם עלולים לגלות שהסכום שתחסכו באיחוד ההלוואות יחזור בקנס היציאה המוקדמת. לכן, מומלץ לבדוק היטב כל פרט ולהימנע מטעויות.

 

מחזור משכנתא

במידה ויש לכם משכנתא ועוד שתיים שלוש הלוואות קטנות, מומלץ לנסות לבצע איחוד הלוואות באמצעות מחזור המשכנתא הקיימת. הוסיפו לסכום המשכנתא הנותר, את סכום יתרת ההלוואות הקטנות, בחרו מסלולי החזר בהתאם לסכום החדש, ותיהנו ככל הנראה מריבית זולה יותר ומתשלומים חודשיים קטנים יותר.

איחוד הלוואות

אולי יעניין אותך גם