אני חושב לפתוח עסק – מה הסיכונים שעליי לקחת בחשבון

פתיחת עסק חדש כרוכה בהתרגשות רבה ולא מעט חששות. הרי כל עסק, במיוחד עסק חדש, צריך להתמודד עם סיכונים רבים, כאשר מידת הצלחתו של העסק תלויה ביכולת הבעלים להתמודד עם אותם סיכונים.

אם כן – על אילו סיכונים מדובר וכיצד ניתן להתמודד איתם?

 

מתחרים

כמעט כל עסק בעולם פועל בתוך שוק רווי מתחרים, שאם לא כן, מדובר על תחום עסקי חדש לגמרי, או תחום עסקי ללא ביקוש. היכרות טובה עם המתחרים, עם מה שיש להם להציע ללקוחות, יכולה לעזור לכם למצוא את הייחודיות של העסק שלכם, למצב את העסק נכון מבחינת מחירים ולהקל במעט על המתח שנלווה להקמת עסק חדש.

 

שיווק

שיווק נכון הוא למעשה הכלי המשמעותי ביותר שיש בידיכם כדי להימנע משורה של סיכונים, ביניהם משיכת קהל יעד לא מתאים, שיכול לפגוע בתדמית של העסק, או חוסר עניין של קהל היעד הרצוי, אשר עשוי שלא להבין את מהות העסק שלכם, או לא להכיר את העסק שלכם כלל.

זהו אחד הסיכונים המהותיים והמאיימים ביותר על בעלי עסקים חדשים. הדרך המיטבית להתמודד איתו היא בעזרת שיווק נכון, אינטנסיבי ומלא ביטחון.

 

משברים לאומיים

משברים לאומיים בישראל הם כורח המציאות, אשר כל עסק ותיק מכיר היטב. משבר לאומי עשוי להגיע בצורה של מלחמה, מגפה עולמית, אסונות מזג אוויר ועוד.

כדי להתמודד עם משברים מסוג זה, יש להיערך מראש במישור הפיננסי, על ידי חיסכון כספים לימים קשים והפעלת פוליסת ביטוח מתאימה, שתכסה לפחות חלק מההפסדים ותאפשר לעסק שלכם לעמוד על הרגליים במהירות האפשרית עם תום המשבר.

 

משברים אישיים

משברים אישיים, כמו משברים לאומיים, גם הם חלק מהחיים. בין אם מדובר על מחלה, פציעה, משבר בזוגיות וכל משבר אחר, בעל העסק הוא בדרך כלל גם עמוד התווך של העסק. כדי לאפשר לעסק להתמודד גם עם משברים אישיים של הבעלים, יש לפעול בכמה מישורים:

  1. חיסכון כספי שיאפשר להתמודד עם המשבר
  2. הפעלת פוליסת ביטוח מתאימה שתסייע לעסק לעמוד על הרגליים
  3. הכנת עובדים או בני משפחה שיכולים להחליף את הבעלים בתקופות קשות

 

תמחור לא נכון

תמחור יתר עלול להרחיק לקוחות ולפגוע במוניטין של העסק, עוד לפני שהתחיל לפעול. מצד שני, תמחור נמוך מדי, יכול להביא להפסדים ולמתג את העסק בצורה לא נכונה.

לכן, כדי לתמחר נכון את השירותים והמוצרים שלכם מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים, עם מומחיות רלוונטית.

 

לסיכום

קיימים לאמ עט סיכונים בפתיחת עסק חדש, אבל אין כמעט אף התחלה חדשה בלי סיכונים ולכן, אם אתם מוכנים להקמה של עסק חדש, הכירו היטב את הסיכונים הקיימים והיערכו לקראתם באופן מיטבי – רצוי בסיוע מקצועי מתאים. למידע נוסף לחצו: MVP-Business Ltd (אם.וי.פי – בי בע"מ)

סיכונים בפתיחת עסק

אולי יעניין אותך גם

ייעוץ עסקי
יועץ עסקי או ייעוץ עצמי

יש הרבה דברים קשים בחיים כמו טירונות קרבית, ניסיון להתקבל לעבודה, לימודים באוניברסיטה ועוד ועוד דברים. אך אין ספק כי הדבר המורכב ביותר בחיים זה

קרא עוד »