איך תוכלו לשפר כלכלית את עסק השליחויות שלכם?

עסק שליחויות אינו עניין פשוט: הצורך לתאם בין עשרות עובדים ומאות לקוחות, כשבתווך עומדים המוצרים לשילוח – מחייב ראש גדול וכתפיים רחבות של ניהול. עם זאת, מדובר בעסק שעשוי להיות סופר ריווחי ומשתלם. אז איך תשפרו כלכלית את עסק השליחויות שלכם?

 

שליחויות – מה כולל הענף?

ראשית נבחין בין 3 סוגי שליחויות.

  1. שליחויות קלות בכל הארץ
  2. שליחויות כבדות בכל הארץ
  3. שליחויות קבועות לעסקים

המוצרים הפופולריים ביותר לשילוח הם כמובן מוצרי מזון. מוצרי מזון נכללים בשליחויות קלות, או בסוג השלישי – שליחויות קבועות לעסקים. למשל, ישנם עסקים המעוניינים בשילוח מזון קבוע בשעה קבועה מדי יום, שכן הם מספקים מזון לעובדים, חוסים או לקוחות.

 

תהיו ממוקדים

כדי להרוויח, חשוב להתמקד בסוגי שליחויות ספציפיים. על פיהם נוכל לשאול – מיהו הלקוח שלנו? האם הוא עסק או אדם פרטי? אילו סוג שליחויות הוא רוצה – קל, כבד, קבוע או משתנה? לפי הלקוח שהוא בבחינת קהל היעד שלנו, נמקד את הפרסום, פריסת השליחים, רכבי השליחויות ותודעת השירות שלנו.

 

שליחים – החלק הכי חשוב בעסק

תשכחו מרכבים או ממוצרי תדמית – ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר בעסק. במקרה של עסק שליחויות, מודבר בשליחים. נסו ללמוד מחברות שליחויות מובילות: מה הפך אותם לפופולריות ומוצלחות? אז כולם יודעים שהשליחים של רימון משלוחים תמיד מחייכים, באים בזמן, ובעיקר דואגים שהכל יגיע בשלום. השקיעו בשליחים מוצלחים, והקפידו על תודעת שירות עמוקה. צ'פרו את אלה שזוכים לתשבחות על השירות שלהם. נסו לייצר מוטיבציה לשירות מעולה בקרב השליחים.

 

ערוץ השיווק המשמעותי ביותר – האתר שלכם

כיום אם אתה לא בדיגיטל, אתה לא קיים. אתר לעסק מאפשר לכם חשיפה איכותית ואפקטיבית, כאשר הגולשים מהווים לקוחות פוטנציאליים שמן הסתם חיפשו שירות שליחויות. לכן, חשוב שהאתר יהיה בנוי לעילא, מכל הבחינות: התוכן הכתוב, הגרפיקה, אינטגרציה עם ממשקים שונים. בנוסף, חשוב לקדם את האתר באינטרנט, כך שיופיע בתוצאות חיפוש ראשונות. גולשים לא טורחים לדפדף יותר מדי…מקמו את עצמכם בין הראשונים בגוגל.

 

סיכון וסיכוי

עסק שליחויות הוא עסק שמתאים למי שחושש לפתוח עסק המצריך סיכון גדול מדי. לרוב, השקעה נדרשת בעסק שליחויות אינה גבוהה יחסית לעסקים אחרים, ואפשר לפתוח בתחילה עסק קטנטן שיגדל בהדרגה. בנוסף, בישראל יש מקום לעסקי שליחויות כאשר חברות המשלוחים הקיימות עדיין לא ממצות את הפוטנציאל של שוק המשלוחים הישראלי, זאת ע"פ הערכה של מומחי גלובס.

אז אם יש לכם עסק שליחויות ואתם מעוניינים לשפר אותו כלכלית, השקיעו קודם כל בבני האדם – המשאב העיקרי שלכם. תודעת שירות, פרסום ממוקד וחשיבה אסטרטגית יעילה – ויש לכם את זה! בהצלחה.

עסק שליחים

אולי יעניין אותך גם

קבוצות שוק ההון
פיננסים
הכירו את קבוצת הראל שוקי הון

הראל שוקי הון היא אחת מקבוצות הפיננסים המובילות בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של למעלה מ-300 מיליארד שקל. הקבוצה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים

קרא עוד »
הסכם רכישה
פיננסים
מהו הסכם רכישה?

רכישת נדל"ן או כל פריט בעל ערך גבוה כרוכה בהתחייבות כספית משמעותית. כדי להבטיח בהירות והגנה לשני הצדדים המעורבים, נעשה שימוש בהסכם רכישה המכונה גם

קרא עוד »
ביטקוין
פיננסים
איך קונים ביטקוין?

בשנים האחרונות, ביטקוין צבר פופולריות עצומה כמטבע דיגיטלי מבוזר. בתור מתחילים, הבנת היסודות של ביטקוין והידיעה כיצד לקנות אותו, יכולה להיות משימה לא פשוטה. מאמר

קרא עוד »